Eddy skrev:
-------------------------------------------------------
> Hej!
>
> Hur många såg en heldämpad i OS? Vilka
> kriterier tror ni de cyklisterna väljer cyklarna
> efter?
jag såg några stycken, alla som körde specialized eller cannondale, eller rättare sagt, de som annars kör i deras team, körde OS på FS. nu tror jag nog fler skulle kört det OM deras team tillhandahöll ett vettigt FS alternativ, vilket t.ex. inte full dynamix som fredrik kör på inte har.
men sen äre ju så att de kör lite på va tillverkaren/teamet vill att de ska köra på. i alla fall till viss del. sen kan de säkert påverka lite.
angående FS eller HT, som cerro skriver beror det på. det beror på cyklisten och på banan. det där med underhåll, ja, det är ett visst mer underhåll, i alla fall på pappret. i verkligheten är min erfarenhet detsamma som ostkakas, att det inte är så mycket mer service, men visst, det är en sak till som kan krångla, därmed inte sagt att det gör det eller att det är vanligt.
angående att köra uppflr med FS, så är min erfarenhet att FS, en bra FS i alla fall, är lika snabb samtidigt som greppet mot marken ökar. visst förlorar man säkert lite på grusväg, men det tar man igen i skogen och på att man måste lägga mindre energi i skogen, o på att parera stötar osv. o den energin kan man istället lägga på grusvägen eller på att köra fortare :D
det jag snarare skulle fundera på, om du ska köpa beggat. vad får du för HT för de pengar du vill lägga o vad får du för FS. för att få en fin FS, får man betala en hel del mer än för en fin HT.