MrSthlm
Aktiv medlem
Är tubeless historia för landsväg?
Tycker det är ganska störande med alla punkteringar under gruppcykling (lvg cykling) men folk är exceptionellt envisa. Tror inte jag varit med om en enda gång hittills (under min korta lvg "karriär" sedan 2021) att cyklisten som fått punka kört tubeless. ? Möjligt att personen i fråga tycker det är helt ok att poppa i ny slang men hur roligt övriga tycker det är att vänta går verkligen att diskutera. Självklart är dock inte TL 100% heller, nej men bättre än slang alla gånger.Jag sket i tubeless på racern. Det är enklare att bara poppa i en ny slang de få gånger man får punka. Vikten blir ju typ samma när man haft i vätska. De flesta som kör tubeless litar ju ändå inte på systemet och har med en slang ändå bara för att vara säkra. På MTB'n är tubeless överlägset om du frågar mig.
Slutsatser:
1. Att inte köra TL under gruppcykling är brist på respekt alternativt lathet år 2024.
2. Bara för att jag skrev så här kommer det gå åt h-vete min nästa runda.
Edit: Varning för provocerande ordval, jag ber om ursäkt till alla som tar illa vid sig. Dessutom glömde jag bort den ekonomiska aspekten.
Senast ändrad: