Kung_Gustaf skrev:
-------------------------------------------------------
> Med lite fokus på hopp och härligt flow, vilken
> park tycker ni är roligast?
Hopp...
Järvsös hopp är generellt sett mer lätthoppade för en som mig (Jag är allmänt kass på att hoppa). Fast vid närmare eftertanke så om man tar ÅREs lättaste hopp från lilla blå + dom lättaste på flinbanan + dom lättaste från shimano + dom på easyride + ett par enkla till som är utspridda i åre så blir det nog fler lätthoppade hopp i åre ändå... Men i ÅRE är dom uppblandade med hopp som känns skrämmande för en hopplös gubbe som mig.
Flow...
Järvsö känns för mig som mer flowigt om man räknar i procent. Men räknar man antalet flowiga metrar så vinner Åre stort.
Roligast...
En bra dag på cykeln är rolig var man än är.
> Om ni skulle köra en hel helg eller ev. köpa
> årskort, vilken anläggning skulle ni välja?
Helg...
Både Åre och Järvsö funkar fint för en helg. Har man bara 2 dagar på sig så är det nog större chans att minst en av dagarna är torr i Järvsö. Men en torr, solig och vindstilla dag på högson i Åre är i en klass för sig.
Årskort...
Jag har haft årskort både i Åre och i Järvsö. Restiden är för mig ca: 30min längre till Åre.
Ska du köpa årskort så välj det ställe som du har lättast att ta dig till... Men har du långledigt och tänkt stanna länge på orten så är Åre grymt.
Sälen???
Snackar vi om Anja Person nu eller? Där har jag aldrig varit.