Årets lamptråd 21/22

Årets lamptråd 21/22
från trovärdig källa; batterier med ordet fire i namnet bör undvikas. de brukar vara rent fusk. dessutom är 4200 mer än de högst värda premiumbatterierna presterar.

försök få tag i lg, sanyo, samsung men allra helst panasonic. om du skall belasta med mycket (start)ström eller lågvärdig laddare lär modellerna kring 2500 mah vara stryktåligare än de uppåt 3000, som har tunnare membran och är hårdare packade.

biltema kan vara en källa. räkna med 50-100 sek för en bra cell.

läs gärna mer på lygteinfo.

Årets lamptråd 21/22
från trovärdig källa; batterier med ordet fire i namnet bör undvikas. de brukar vara rent fusk. dessutom är 4200 mer än de högst värda premiumbatterierna presterar.

försök få tag i lg, sanyo, samsung men allra helst panasonic. om du skall belasta med mycket (start)ström eller lågvärdig laddare lär modellerna kring 2500 mah vara stryktåligare än de uppåt 3000, som har tunnare membran och är hårdare packade.

biltema kan vara en källa. räkna med 50-100 sek för en bra cell.

läs gärna mer på lygteinfo.
Så detta skulle kunna vara spelbart? Gillar att försöka med lite mer mah för tiden. Det är som mest 400 lm som ska ut. https://www.biltema.se/kontor---tek...ingsbart-icr18650-batteri-2950-mah-2000037909

Årets lamptråd 21/22
Har en 7 år gammal Lezyne Macro 400 jag verkligen gillar. Nu har tyvärr batteriet gett upp helt.

Har hittat på Youtube att fler har problemet så de batterier som inte ska kunna bytas har börjat bytas.

Var bör jag handla den nya accen? Fyndiiq levererar klart flest mah per SEk. Är det trovärdigt?

Jag skulle kolla på https://www.nkon.nl/

Tvåa på bollen :(

Årets lamptråd 21/22
Årets lamptråd 21/22
kolla som antytts om den gamla har skyddskrets. man ser det som en typ 3 mm förlängning av battericellen.

saknas det kan man räkna med att det sas finns inbyggt i apparaten. i det läget kan det bli trångt platsmässigt att få in en cell med skyddskrets eftersom dessa är längre. de är också dyrare.

Tillbaka
Topp