nieves sa:
Finns en Bolt tråd likt en för Garmin 520, det känns som någon försöker spamma bort problemet med att turn by turn och ffa POI inte fungerar med den STORA Elemnt.
Turn by turn endast via RWGPS och POI bara om du betalar månadsvis.... gpsies.com t.ex som Randonneur Stockholm använder för kartfiler kommer att inte ge turn by turn navigering, ännu mindre POI för stämplingar.
Detta gör ju gpsen i det närmaste oandvändbar, varje bana/sträcka man laddar ner måste alltså ritas om av dig själv i RWGPS, vilket skämt! Detta gäller alltså även banor gjorda an någon annan. T. ex Milslukarens I Skåne lagrar ju banor I RWGPS, du kan tanka ner filen men du får ingen turn by turn eller POI när det är dags att cykla.
Sista exemplet, varför inte? Är ju folk i denna tråd som fått turn by turn efter att laddat ner från rwgps. Vad skiljer mot vad skåningarna lagt upp? Eller är det bara när man ritat själv? Poi och turn by turn är ju i och för sig olika saker
Nu är det ju inget stort problem för mig. Få ja kör i skogen där turn by turn är sådär. Men ändå kul att veta.
Men kan ju säga såhär. Efter 5 år eller så med garmin, där vet man att saknar du något kommer det inte. På Wahoo har det ju kommit en hel del. Stora Elemnt hade ju tex inte turn by turn alls för något år sedan. Har den nu. Säger inte att det inte borde vara lättare. Men samtidigt vet jag inte om garmins fördelar skulle väga över. För mig är garmins sätt med att låta kunder vara beta testare en sak som fick mig att lämna dem
Hammerhead ser lovande ut. Men sen får vi ju se vad de levererar. Verkar ju dra ut på tiden. O där lät väll lite osäkert om en del funktioner me karta där med. Men det hör ju hemma i annan tråd
EDIT: rwgps kostar 50 usd på år. Vad kostar kommot?