Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt. Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare.
Jag ska köpa en ny bakväxel.
Jag har fastnat för Shimanos XT växel.
Är det någon som vet vad det är för skillnad på lov-normal och top-normal?
Man vill ju veta vad man köper för nånting.
Top Normal: Fjädern drar växeln till de tyngre växlarna, du trycker/drar vajer och tvingar i lättare växlar. Det här är det vanligaste. T.ex. XT Shadow RD-M772.
Low Normal: Fjädern drar växeln till de lättare växlarna, du trycker/drar vajer och tvingar i tyngre växlar. T.ex. XT RD-M770.
Uh.. Det är frågan på vilket håll växeln drar. Alltså, vilket läge fjädern strävar efter att nå. Jag minns aldrig vilket som är vilket dock.
(Top normal BORDE vara den vanliga typen, alltså att fjädern pressar mot tyngre växlar, och low normal då tvärt om. Borde...)
Jag har beställt idag.
De fick bli Shimano, XT (RD-M772) Shadow bakväxel, SGS top-normal.
Jag har även beställt en ny framväxel Shimano, XT (FD-M771) framväxel, down-swing, 34.9 mm.
Crossmax skrev:
-------------------------------------------------------
> Det vore intressant om Shimano kunde spotta fram
> en Shadow low normal. Kan väl inte vara så
> svårt?
Förmodligen är det själva Shadowfunktionen som gör det svårt att få till low normal, antar att top normals dragning med vajer fungerar bättre när den inte sticker ut som en vanlig växel... :-) T