Illumination
Medlem
Barncyklar samlingstråd
Beställde två Propain Dreckspats, skal bli kul att se kidsen på lite större hojar.
Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Beställde två Propain Dreckspats, skal bli kul att se kidsen på lite större hojar.
Och YT:
![]()
YT Releases 24
The Jeffsy Primus is aimed at shredders from 135cm to 160cm in height.m.pinkbike.com
E d ingen som ser ett problem me en bakväxlare som går ner t under fälgkanten? Low-riders brukar inte klara farthinder särskilt bra.
Dom är riktigt fina både YT och Nukeproof, har inte helt koll på vikten på dom. Men har kollat lite på Commencal, vilket jag tycker är riktigt snygga. Men nästan 11kg för en 20" när barnet väger 18kg. Blir ju som en MX för en vuxen.
Nukeproof är kring 11 kg för 20" och 24" HT. YT säger 12.6 kg för en 24" FS.
Tyvärr typiska vikterna för barn mtb. Därför köper jag Vpace och HT: min sons 24" HT är 8.5 kg med bra dämpad gaffel. Fortfarande tyngd för en 24 kg åkare, men mycket bättre en 11 eller 12 kg.
Tror dessa passar bättre gör bikeparks när man åker nedför.
Nån som hittat en lätt barnsadel för rimliga pengar? Sonens beinn sadel börjar bli rätt risig och jag är sugen på lätta åket lite :)
www.vpace.de
Vad är lätt och vad är rimliga pengar? Min sons Vpace sadel är fint:
![]()
VPACE leichter Kindersattel
Unser leichter Kindersattel vom Max und Moritz Kinderbike. Leichte und bequeme Polsterung und leichtes Cromoly Gestell. Sportliches Design, genauso wie bei den Großen.www.vpace.de
Helt okej! Måste kolla vad sadeln från has isla cnoc 16 väger den är fin.
Endå nackdelen är att Vpace porto är dyrt. Jag behöver en lackpenna. Om dom har den, kan vi dela på porton.
Jag testade med att riva av allt skum som satt på en vanlig barnsadel, sen limmade jag på closed cell foam (liggunderlag från rusta för 69 kr) o nån ultralätt sadelöverdrag i nylon: resultatet blev en barnsadel på ca 150 g.Nån som hittat en lätt barnsadel för rimliga pengar? Sonens beinn sadel börjar bli rätt risig och jag är sugen på lätta åket lite :)
Merida jr team xs.140cm. Siktar nog på att köpa ngt färdigt och inte bygga själv.
Står 7.2 på crc. Det stämmer nog på ett ungefär. Minns inte exakt men 7+ är det i alla fall.Någon som klickat hem en Vitus 16” och kan bekräfta att vikten verkligen ligger på 6,9kg, som nämndes i kommentar på wiggle. Lite trist om den vikten stämmer, 1,6 kg tyngre än Woom 3 (eller 30% tyngre om man vill se det så).
Om någon har en Woom 3 att sälja så får ni gärna säga till!
I kommentaren på wiggle står det att 2020-modellen är lättare pga ny framgaffel.Står 7.2 på crc. Det stämmer nog på ett ungefär. Minns inte exakt men 7+ är det i alla fall.
Ah. Ok min bör vara 2019 då den reades i höstas.I kommentaren på wiggle står det att 2020-modellen är lättare pga ny framgaffel.
Någon som klickat hem en Vitus 16” och kan bekräfta att vikten verkligen ligger på 6,9kg, som nämndes i kommentar på wiggle. Lite trist om den vikten stämmer, 1,6 kg tyngre än Woom 3 (eller 30% tyngre om man vill se det så).
Om någon har en Woom 3 att sälja så får ni gärna säga till!
Kolla upp ^Hej är på jakt efter första cykeln med trampor till dottern. Hon är ca 105 cm lång. Någon som han nån åsikt om Scott Roxter 16? Är den prisvärd? Eller bör jag spana efter något annat?
Dottern önskar sig en färgglad cykel (typ gul, orange, limegrön)
Har spanat på dom men dåligt med begagnade tyvärr. Nu ligger den lite över budget. Det blev en Scott Roxter årsmodell 2019 för 2000 krKolla upp ^
Woom gör riktigt bra cyklar för barn, deras färger matchar även din dotters smak.
![]()
woom® barncyklar – av kärlek till cykling
woom® tillverkar barncyklar som är specialanpassade för barn: ✓ergonomiska ✓genomtänkta ✓superlätta ➤ Läs mer nu!woombikes.com
Sh51 annars lossnar dem bara av att trampa.Köpt cykelskor till grabben och nu är frågan spd-pedaler med SH56 eller Candy 1 pedaler.
Vad har ni till era barn?
Han är 8 år
Nu kan jag inte uttala mig om Isla men de cyklar vi haft från woom har varit riktigt bra kvalitet på. Misshandlats av två barn och inget som glappar, gått sönder eller krånglat på något sätt.Hur är kvaliteten på Wooms cyklar? Om man jämför med Islabikes?
InstämmerNu kan jag inte uttala mig om Isla men de cyklar vi haft från woom har varit riktigt bra kvalitet på. Misshandlats av två barn och inget som glappar, gått sönder eller krånglat på något sätt.