Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
"Jag är tjock och du är ful, men jag kan banta"Vikt har ingen betydelse om utväxling suger
Frog e ju usla i geo. Långa, låga, branta, o allmänt skräp.nja, det som kan skilja om man är noga är längden (och till viss del stack).
Många cyklar är korta så in i helvete.
Ingen behöver en lätt cykel om den ska gå sönder pga den lätta vikten."Jag är tjock och du är ful, men jag kan banta"
Det gäller inte riktigt för cyklar. Att byta utväxling är billigt, men att få en tung cykel lätt är väldigt dyrt.
| Vikt | 13,4 kg |
Och även på dessa (erfarenhet från transition och propain) har de snålat in lite på ex. bromsar. Missförstå mig rätt, det är inget fel i bromskraften på dem (för hur mkt behöver man för 20-40kg), men oftast de billigare modellerna med mycket stora grepp....Nej, du gör inte bort dig. Den e superfin. Varken Woom, Islabikes, Frog eller andra är bättre än Biltema. Tråden här kanske får folk att tro att det är så, men sanningen är att de använder exakt samma komponenter. Ingen av nämnda cyklar är riktiga mtb - de är bara cyklar som ser ut som mtb. Ingen av dom har riktiga mtb-komponenter. Jepp, jag är den enda som säger det här i tråden men det är inte första gången jag sagt det. Korsfäst mig.
Vill du ha en riktig barn-mtb så har du typ två val: 1) bygg den själv. 2) köp Vpace, Spawn, Commencal eller liknande för minst 1500 euro.
Frog e ju usla i geo. Långa, låga, branta, o allmänt skräp.
YO! Alla ni föräldrar som letar cyklar t barnen!! Snöa inte in er på vikt eller geo. Det går inte att projicera en vuxencykel på barnen. De har inte samma muskelbyggnad som vuxna. De har inte samma proprioception som vuxna. De använder inte energi på samma sätt som vuxna. Dessa tre meningar betyder inte att de är klenare än vuxna!! Kolla på era barn. Kolla på era barns teknik, på era barns balans, på era barns ställning vid cykling. Vad o hur kan ni hjälpa hen?! En 11 kg cykel med bra utväxling är långt bättre än en 5 kg cykel med skitig utväxling. Med mera. Med mera. Med mera. Det är bara du som förälder som kan se ditt egna barns behov eller önskemål vad gäller mtb-cykling.
Meh. Kolla på deras komponenter. Tourney, Acera, Altus. E d någon som tycker det är mtb-komponenter? Har haft en frog till ett av mina barn, byggde om den för den var skräp i original.Skulle du kunna ge mer exempel än bra utväxling som viktigt på en barncykel? Verkar mest som du har bestämt dig för att frog eller islabikes eller Woom är kass?
Upp till 20” tycker jag att acera och altus kan vara ok, men inte från 24” för mtb.Meh. Kolla på deras komponenter. Tourney, Acera, Altus. E d någon som tycker det är mtb-komponenter? Har haft en frog till ett av mina barn, byggde om den för den var skräp i original.
Bra utväxling har endast att göra med ditt barn. Tycker ditt barn att 32t fram o 28t (som lättaste) bak är ok, så fine. Som jag skrev, kolla på ditt barn o hur hen beter sig med cykeln, så får man ett hum.
Pojken har Altus,Meh. Kolla på deras komponenter. Tourney, Acera, Altus. E d någon som tycker det är mtb-komponenter?
vikten har ingen betydelse om du har kass utväxling. Läs den meningen igen. Har inget att göra med var man bor eller vilken terräng man cyklar på. Har du 1:1 och mest branta uppförsbackar så kommer du inte tycka det är särskilt kul oavsett om din cykel har negativ vikt.Upp till 20” tycker jag att acera och altus kan vara ok, men inte från 24” för mtb.
Jag är nyfiken på hur du kommit fram till att vikten inte spelar någon roll? Bor du där det är helt platt?
ingen av mina barn har haft nytta av lättaste växeln ens i fjällen.
I huset har/har vi haft woom oväxlade 14 och 16. Early rider och naloo 20”. Vpace 24”
Ja du säger det, men vilken cykel är det som har kass utväxling? Vad jag ser så ligger alla cyklar vi diskuterar här inom rimlighetens gränser.vikten har ingen betydelse om du har kass utväxling
Va pratar du om?Ja du säger det, men vilken cykel är det som har kass utväxling? Vad jag ser så ligger alla cyklar vi diskuterar här inom rimlighetens gränser.
Jag har säkerligen skrivit om kass utväxling fler än 4 ggr. Jag har definitivt påstått att Islabikes, Woom och Frog är kassa mtb (om de ens går att kalla mtb) fler gånger oxå. Du kanske inte läst hela tråden.Du har inte mindre än fyra gånger på den här forumsidan pratat om kass utväxling, antagligen för att göra någon sorts poäng. Jag förstår inte vilka cyklar du syftar på, då vad jag kan se har cyklarna vi diskuterat de senaste sidorna inte i min värld någon kass utväxling, utan ungefär vad man kan förvänta sig av en barncykel.
Tro kan du göra i kyrkan.Jag tror du läser folks inlägg lite som du själv vill, så vi släpper det där.
Ja räknar man med din förra användare kogoyo blir det ganska många gånger...Jag har säkerligen skrivit om kass utväxling fler än 4 ggr.
Jag har bytt till trigger på grabbens Scale Jr idag och nu undviker han inte de lägsta växlarna längre. När han fick prova att växla med min 10-växlade Deore var jag faktiskt lite skeptisk, men hans växlar bjuder inte på lika mycket motstånd.Fick tag i en begagnad Scott Roxter 20 till dottern, sitter 2,8" däck på den, verkar funka bra hitills och hon trampar på i backar som hon inte klarade tidigare vilket är bra, inte provat stig en men det kommer ;)
Största problemet verkar vara gripsgift, dvs växla ner till lättare växlarna, upp går bra... Vad säger ni, är det värt att byta till trigger istället? Vad är er erfarenhet?
Bromsgreppen skulle nog vara bra att justera in lite också, annars är hon toknöjd :)
Förklara, va trevlig, bidra till att göra forumet till en bra plats. Eller låt bli och dra. Du har fått flera möjligheter till att göra förtydliganden osv.Tro kan du göra i kyrkan.
Förstår det, läckert med röda fälgar!Grabben nöjd, stora däck är kung!
Beställde ett likadant reglage idag, sitter tektro bromsreglage på cykeln idag, *tror* dom går att justera också, inte hunnit kolla än. Annars byter man ev dom också.Jag har bytt till trigger på grabbens Scale Jr idag och nu undviker han inte de lägsta växlarna längre. När han fick prova att växla med min 10-växlade Deore var jag faktiskt lite skeptisk, men hans växlar bjuder inte på lika mycket motstånd.
Bjuder på en länk till det trigger-reglage jag monterat: https://www.bikester.se/shimano-sl-...rqlgYnLzm8FNzv7Kxz0qUbE7ZvnpqJxhoC6GEQAvD_BwE
Kan passa på att nämna att jag upptäckte att reach faktiskt går att justera på MT200-bromshandtagen. Nu når de sexåriga fingrarna hur bra som helst.
Nästan alla går att justera för små händer, går säkert.Beställde ett likadant reglage idag, sitter tektro bromsreglage på cykeln idag, *tror* dom går att justera också, inte hunnit kolla än. Annars byter man ev dom också.
Justera går väl ofta...det är tool less adjustment man betalar de stora pengarna för
Mina barn har bara haft gripshift till treväxlade Nexus, det gick bra. Sjuåringen har nu trigger och måste trycka med handflatan för att orka växla ner. Själv tycker jag att den flyter rätt fint så är tveksam till att jag skulle få det enklare genom nya vajerhöljen eller så. Behövs nog bara lite större och starkare händer.Största problemet verkar vara gripsgift, dvs växla ner till lättare växlarna, upp går bra... Vad säger ni, är det värt att byta till trigger istället? Vad är er erfarenhet?
Bromsgreppen skulle nog vara bra att justera in lite också, annars är hon toknöjd :)
Hade för länge sedan magura med rödaktig justering i plast. Den gick sönder ?Förstår inte vitsen med det. Man behöver väl bara ställa i reach precis en gång, då är det inte jobbigt att använda en insex. Att har en ställrätt gör handtaget mer komplex, lite tyngre, man kan skada eller tappa rätten och som du säger höjer det priset. Jag köpte Magura MT8 och tycker att ställrätten är inte så snygg, har läst att den kan lösna och den skulle kunna slår i överröret.
Jag justerar rätt mycket. Speciellt i park. För att cykla platt behöver jag inte justera.Förstår inte vitsen med det. Man behöver väl bara ställa i reach precis en gång, då är det inte jobbigt att använda en insex. Att har en ställrätt gör handtaget mer komplex, lite tyngre, man kan skada eller tappa rätten och som du säger höjer det priset. Jag köpte Magura MT8 och tycker att ställrätten är inte så snygg, har läst att den kan lösna och den skulle kunna slår i överröret.
Hade för länge sedan magura med rödaktig justering i plast. Den gick sönder ?
Jag justerar rätt mycket. Speciellt i park. För att cykla platt behöver jag inte justera.
För att hitta en avslappnad position för fingret. Sen får man även justera efter belägg slits. Inget jag tänker på så mycket på platten och inte så viktigt för mina barn.Ah, jag visste inte att folk justerade (förutom första gången). Varför justerar du?
För att hitta en avslappnad position för fingret. Sen får man även justera efter belägg slits. Inget jag tänker på så mycket på platten och inte så viktigt för mina barn.
Så avancerad är jag nog inte. Bättre cyklister vet säkert exakt hur de vill ha det. Hur som helst vill jag absolut ha tool free adjust.Men du behöver då olika positioner för olika åkstil eller banor?
Slitage är irrelevant på hydrauliska bromsar, dom kompenserar automatiskt för det.
www.instagram.com
Köp inte för dyra cyklar till era barn, då kan det gå såhär (obs, enbart på grund av dyr cykel...eller) ?:
![]()
Hobi Sepeda on Instagram: "8 years old @jordi_sala_biker got his bike on lock!?? Follow @hobigowes.id for everyday videos #hobigowes #allmtb #mtbforlife #mtbpage #mtbnation #mtbr #mtbb #freeridemtb #dhmtb #mtbdaily #lovemtb #mtbike #vttpassion #
14K likes, 78 comments - hobigowes.id on May 16, 2021: "8 years old @jordi_sala_biker got his bike on lock!?? Follow @hobigowes.id for everyday videos #hobigowes #allmtb #mtbforl...".www.instagram.com