Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Det är väl individuellt, som allt annat, vad som passar bra och bekvämt. Dhb Classic bibs har ett rimligt pris, känns bra och passar iaf mig bra.Söker tips på prisvärda BIBS med korta ben.
Cyklar främst MTB, både korta och längre turer, men även landsväg sommarhalvåret.
+1 på dhb...Det är väl individuellt, som allt annat, vad som passar bra och bekvämt. Dhb Classic bibs har ett rimligt pris, känns bra och passar iaf mig bra.
Vilken rea tycker du ts ska vänta in?Är det inte bråttom så inväntar du rea och köper då kvalitetsgrejer.
Jag har haft tur med bibsen, tvättat dom varsamt med flytande Y3 om det nu är till ngn hjälp. Dom jag köpt har varit i det dyrare segmentet då jag ofta cyklat längre turer.Jag gillar dhb och har massor med tröjor, jackor och handskar/mössor från dem, men just bibs har jag inte haft så mkt tur med. Långa bibs som jag nött hål i baken på och korta bibs som blivit stela i tyget.
De dyrare modellerna av Castelli, Endura och Assos har jag bibs från där de äldsta är 10 år gamla. Dyrare från början men väldigt bra passform och tyger för mig.
Tycker personligen att passfomen är riktigt konstig på dem, men det kanske är jag som är skev....Rapha Core finns ju också.
Tycker personligen att passfomen är riktigt konstig på dem, men det kanske är jag som är skev....
+1
Köpte core cargo, satt askasst. Superkonstigt skurna.
Ska du jämföra märken kanske du ska gå upp lite högre än instegsmodellen i Crafts kollektion också... Du kan hitta riktigt bra bibs där också, givet att du som sagt lägger rejält med pengar.Provat Assos Mille GT, Castelli Free Aero Race 4 bib och Craft Balance BIB 19 en lägre tid. Assos är bäst, Castelli är tight 2:a (lite varmare på gott och ont) och Craft ligger långt efter. Helt klart värt att lägga rejält med pengar på.
Jag betalade 799 kr för Craftbibsen och 104 € för Assosbibsen... Jag upplever Assos som ungefär 200 % dyrare när man jämför kvalité, känsla i tyg, passform, detaljer, dämpning i blöja, svettransport.Ska du jämföra märken kanske du ska gå upp lite högre än instegsmodellen i Crafts kollektion också... Du kan hitta riktigt bra bibs där också, givet att du som sagt lägger rejält med pengar.
Jag är inte förvånad att det är den skillnaden, du jämför som sagt Crafts instegsbibs (som är jävligt kassa) med bibs som ligger betydligt högre i rangen hos ett annat märke. Bara ett steg upp (ord.pris 999kr) har du en helt annan nivå hos Craft, och går du upp på nivån med samma ord.pris som Assos-bibsen (1499kr hos Cykelcity) så är det troligtvis ännu bättre.Jag betalade 799 kr för Craftbibsen och 104 € för Assosbibsen... Jag upplever Assos som ungefär 200 % dyrare när man jämför kvalité, känsla i tyg, passform, detaljer, dämpning i blöja, svettransport.
Bäst gillar jag mina dhb aeron ultra, lite högre densitet på paden och till utseendet samma utformning på den som mina rapha core. Bäst grepp om kronjuvelerna har mina assos.
Instämmer. Värre pinoredskap än att köra röven helt bar. Det märkliga är att mina ligger kvar längst in i en låda istället för att bli fjärrvärme.Fick av någon anledning ett par POC-byxor för några år sedan, de var något av det sämsta jag haft.