Bikepacking

  • Trådstartare Trådstartare sih
  • Start datum Start datum
Bikepacking
G'day som de säger i Australien.
Jag känner mig kluven och undrar hur andra tänker. Jag har i nästa vecka planerat att åka ner i Europa och cykla till Paris.. efter den senaste tidens värdeutveckling börjar jag nojja mig ganska starkt för det där. Har ju gått i många och tänkt att jag gärna vill upptäcka hur det är att cykla på nån annan plats än Sverige. Men på grund av mitt jobb och när man har möjlighet att ta ledigt så är det under "industriveckorna".
Jag har ju ingen erfarenhet av sommar utomlands så jag har ju naivt planerat rutt och tänkt att det blir gött.
På grund av misskommunikation mellan mig och min reskamrat har 2 veckor krympt till ca 1 veckas cykelmöjlighet. Vilket har gjort det till ca 10 mils cyklande per dag. Hade det varit för nåt år sedan innan mitt knä pajjade så har jag inte vart så brydd. Men med den värme det är nu i Europa, distansen varje dag och att det är va en veckas cyklande har jag börjat vackla...


Jag har börjat kika på att cykla i Norge istället.. fint, ja.. inte riktigt vad jag egentligen vart sugen på. Men vill ju göra nåt.

Vad har ni för tips och råd?
 
Bikepacking
G'day som de säger i Australien.
Jag känner mig kluven och undrar hur andra tänker. Jag har i nästa vecka planerat att åka ner i Europa och cykla till Paris.. efter den senaste tidens värdeutveckling börjar jag nojja mig ganska starkt för det där. Har ju gått i många och tänkt att jag gärna vill upptäcka hur det är att cykla på nån annan plats än Sverige. Men på grund av mitt jobb och när man har möjlighet att ta ledigt så är det under "industriveckorna".
Jag har ju ingen erfarenhet av sommar utomlands så jag har ju naivt planerat rutt och tänkt att det blir gött.
På grund av misskommunikation mellan mig och min reskamrat har 2 veckor krympt till ca 1 veckas cykelmöjlighet. Vilket har gjort det till ca 10 mils cyklande per dag. Hade det varit för nåt år sedan innan mitt knä pajjade så har jag inte vart så brydd. Men med den värme det är nu i Europa, distansen varje dag och att det är va en veckas cyklande har jag börjat vackla...


Jag har börjat kika på att cykla i Norge istället.. fint, ja.. inte riktigt vad jag egentligen vart sugen på. Men vill ju göra nåt.

Vad har ni för tips och råd?
Jag cyklade från jobbet till stugan förra sommaren (45 km) i dryga 30 graders värme. En riktig plåga. Inte alls kul (trots gott om vatten och resorb). Jag (iofs dåligt värmetränad norrlänning) skulle skippa värmeböljan av rena hälsoskäl.
 
Bikepacking
Vad har ni för tips och råd?

Vädret blir förhoppningsvis annorlunda nästa vecka. Värmen är inte att leka med, men man har några timmar med helt ok temperatur om man börjar tidigt. Sen kan man lägga rutten så man kan ta tåg en bit om man inte hinner hela vägen innan det blir för varmt.

Alternativet är annars att byta jobb och kompisar så man kan åka när vädret är bra och cykla som man vill.
 
Tillbaka
Topp