bikester

bikester
för mig har det alltid tagit 4-5 arbetsdagar att få leverans

Beställde en tisdag -> kom fram måndag veckan efter
lördag-> fredag veckan efter
beställde i lördags -> bör komma fram på fredag (hmm..) ;)

Om du försökt söka på föresändelsen på DHL's hemsida så verkar DHL i tyskland ha något strul så att det inte går att spåra. Men räkna med 4-5dagars leverans efter att de ändrat order-status till SKICKAT.. mvh

bikester
Räkna med att du har det imorn.. Mina paket har aldrig gått att spåra, får ett sms som säger att det bara är att hämta ut nästan alltid 5 arbetsdagar efter att det har skickats, vilket i ditt fall blir imorgon.

Har också ringt DHL och de kunde inte hitta nått om försändelsen, pratade sedan med Bikester och de sa att jag skulle vara lugn och att det var vanligt att det blev så (varför vet jag inte) men de konstaterade att jag borde ha det följande dag, och dagen efter var det bara att hämta ut det på DHL service point också..

bikester
Vad har man för alternativ när man beställer där?
Kan man betala extra för t.ex. express leverans, spårbara paket osv eller har de bara ett standard alternativ?

Jag kommer behöva göra en ganska stor beställning snart och för min del är det lätt värt att betala flera hundra lappar om jag kan få varorna snabbt.

bikester
Såja ny delarna anlände igår så bra

Bilagor

• image.jpg
    image.jpg
    76.9 KB · Besök: 16
bikester
Bikester är sega med sina leveranser. Många andra packar och skickar redan samma dag eller senast dagen efter. Senast jag beställde på Bikester så tog det 5 arbetsdagar innan det var registrerat hos fraktbolaget. Dåligt!
Mejlade efter några dagar, fick svar tre dagar efter paketet var levererat om att paketet var skickat.....Nej, det finns andra att beställa hos.

bikester
Bikester är både sega med leverans och ffa produktbeskrivning (de har ju tom lagt till en not om att det typ är möjligt att beskrivningen inte stämmer överens med varan). Känns sjukt oseriösa. Fick hem ett par brallor som var helt andra än vad jag hade väntat mig efter att ha läst och sett. Långbenade ofodrade höstbyxor, hem kom sjukt fodrade (flossade softshell) med någon slags Windstopper. För lat att skicka tillbaka, klaga etc. använda en/ett par gång/er. Och aldrig mer handla där...

bikester
Beställde flaskställ 14 april. O det har inte kommit ännu. Ringde o kolla varför. Dom hade nått Strul med utleveransera. Dom tog snällt bort frakten. Men forfarande inget flaskställ.

Mvh Peter

bikester
macaai skrev:
-------------------------------------------------------
> Har dom höjt kostnaden för att få gratis frakt?
> Har för mig det låg på 499:- rätt nyligen,
> eller har jag fel?

Yep, tydligen 899.-.
Jag skulle beställa beställa lite saker, och sålde mailadress för 80 spänn mot en rabattkod.
När jag sedan skulle använda den..."Du har angivit en ogiltig kod. ".

Låt dom dö sotdöden!

bikester
Marren skrev:
> Jag skulle beställa beställa lite saker, och
> sålde mailadress för 80 spänn mot en
> rabattkod.

Fattar faktiskt ingenting.

bikester
Marren skrev:
> macaai skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > Har dom höjt kostnaden för att få gratis
> frakt?
> > Har för mig det låg på 499:- rätt nyligen,
> > eller har jag fel?
>
>
> Yep, tydligen 899.-.
> rabattkod.
> När jag sedan skulle använda den..."Du har
> angivit en ogiltig kod. ".
>
> Låt dom dö sotdöden!

Samma för mig.. ringde och surade på dom.. "skriv rabattkoden i meddelandefältet, så dras rabatten när ordern skickas"
Sagt och gjort, och det funkade.
Beställde i måndags, ordern packades igår, skickades idag..
Får sen när det dyker upp...... OM det dyker upp något och att det är rätt grejer.

bikester
Beställde skärmar för ett par veckor sedan, tog en vecka drygt, funkade bra tycker jag förutom att det verkade ligga och värka på DHL i Göteborg ett par dagar vilket jag tyckte var underligt eftersom jag bor 4 mil därifrån

bikester
Jag och en polare beställde grejer därifrån typ en månad sedan. Efter att inte ha fått paketet (eller ngt mail med tracking el dyl) så klagade vi.

"ok vi skickar ett nytt paket"

Det nya paketet kom fram till slut men saknar en produkt...

Som plåster på såret så har nu paket #1 OCKSÅ kommit fram, och bikester hävdar nu att de bara har skickat ett enda paket. Hehe, dubbla grejer! Av mina grejer iaf:)

Det verkar ju sådär med att ha koll på sina leveranser där. Blir nog inga fler beställningar därifrån.

bikester
Förstår inte hur de inte kan erbjuda bättre fraktsätt. 5-10 dagar för att få hem ett paket?
Visst att det är från Tyskland men vafan är det någon som cyklar hit paketet eller?
Tittar man på deras prisjakt är det fullt med dåliga recensioner på grund av deras leveranstid. Hur jävla svårt kan det vara att lösa?
Fick hem mitt paket från chainreaction på 2 dagar.

Senast ändrad:
bikester
Enligt deras kundtjänst så förhandlar dom med ett nytt fraktbolag nu. Dom bad mig så hemskt mycket om ursäkt för mitt sena pakrt sist och sa att dhl ska bort väldigt snart.

bikester
Snackade med en på telefon idag och frågade om man kunde lösa snabbare frakt. Han blev märkbart irriterad och avslutade samtalet snabbt.
Förstår inte riktigt grejen, dhl brukar vara snabba men det här är väl bottenskrappaketet.

bikester
Marren skrev:
> macaai skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > Har dom höjt kostnaden för att få gratis
> frakt?
> > Har för mig det låg på 499:- rätt nyligen,
> > eller har jag fel?
>
>
> Yep, tydligen 899.-.
> rabattkod.
> När jag sedan skulle använda den..."Du har
> angivit en ogiltig kod. ".
>
> Låt dom dö sotdöden!

Får citera mig själv och göra en fet kungspudel.
Eftersom de lokala cykelhandlarna inte hade just den sadel jag ville ha
(Brooks Flyer), men Bikester hade en Brooks Flyer Special med saftig rabatt, så bet jag i det sura äpplet
och beställde en sadel plus en ringklocka så att det blev fraktfritt.
Pröjsade i torsdags, fick mail att paketet hade skickats från Tyskland i fredags,
hämtade ut det i går onsdag.

Faktiskt nöjd med denna leverans.

bikester
Fick reklam från dom i mailen förra veckan ang rea på POC, men går inte hitta en endaste produkt från POC på deras sida, varför?

Har mailat dom och frågat, dock inte fått något svar. Någon som vet?

Bilagor

• poc.jpg
    poc.jpg
    36.3 KB · Besök: 22
  • poc1.jpg
    poc1.jpg
    43 KB · Besök: 19
  • image.jpg
    image.jpg
    93.8 KB · Besök: 25
Tillbaka
Topp