Billiga dubbdäck på mellandagsrea - var?

niskabike

Aktiv medlem
Tipsa mig gärna om var jag köper billiga och bra dubbdäck. Leveranstid är inte så viktigt. Skall användas till kort cykelsträcka (500 m till pendeltåget) dagligen.

Tack på förhand!

niskabike sa:
Tipsa mig gärna om var jag köper billiga och bra dubbdäck. Leveranstid är inte så viktigt. Skall användas till kort cykelsträcka (500 m till pendeltåget) dagligen.

Tack på förhand!
Tipsa oss gärna om vilken dimension du söker. Och eventuellt även vilken cykel dom ska passa och få plats på, så blir det lite enklare att ge relevanta svar.

Kika på Schwalbe Winter (ej Marathon). De brukar man kunna hitta väldigt billigt. Om du inte vill sänka dig till Biltema-nivå ?

Hijackar denna för att fråga om dämpar- och däckpump! Tittat på bikester finns det någon annanstans s
Att rekommendera?

Hyvä sa:
Hijackar denna för att fråga om dämpar- och däckpump! Tittat på bikester finns det någon annanstans s
Att rekommendera?
wiggle.se
mantel.com
cykelgear.se
cykelkraft.se
athleteshop.se
Alla ovan har funkat felfritt att beställa ifrån, de är billiga på olika saker vid olika tillfällen så sök runt! You might get lucky!!
/C

JTF sa:
Tipsa oss gärna om vilken dimension du söker. Och eventuellt även vilken cykel dom ska passa och få plats på, så blir det lite enklare att ge relevanta svar.

Ursäkta att jag missade detta. Jag söker dimension 42-622. Cykeln heter Drottningholm Kungs (det är min frus). Det är bara en enkel vardagscykel...

XXL har Marathon Winter för 399 kr. Det verkar dock vara ordinarie pris.
Cykelkraft har DUBBDÄCK CONTINENTAL NORDIC SPIKE 120 42-622 för 407 kr, verkar vara rea
Bikester och Biltema hittar jag inte några matchande dimensioner - jag kanske söker fel?

Jag har aldrig köpt vinterdäck till cykel förut, så tacksam om ni kan tipsa mig om vad ni rekommenderar - som är prisvärt.

niskabike sa:
JTF sa:

Ursäkta att jag missade detta. Jag söker dimension 42-622. Cykeln heter Drottningholm Kungs (det är min frus). Det är bara en enkel vardagscykel...

XXL har Marathon Winter för 399 kr. Det verkar dock vara ordinarie pris.
Cykelkraft har DUBBDÄCK CONTINENTAL NORDIC SPIKE 120 42-622 för 407 kr, verkar vara rea
Bikester och Biltema hittar jag inte några matchande dimensioner - jag kanske söker fel?

Jag har aldrig köpt vinterdäck till cykel förut, så tacksam om ni kan tipsa mig om vad ni rekommenderar - som är prisvärt.
Du får nog fundera på om du behöver 120 eller 240 dubbar också. Maraton winter har 240 och winter har 120.

Jag köpte Schwalbe winter (samt extradubb och dito verktyg) från bike24 igår - de var billigare än alla med SEK-debitering, trots den högre fraktkostnaden från Tyskland.

Det ser ut att vara rätt, ja. Tänk bara på att det är Winter, med 120 dubb, inte Marathon Winter, med 240. MW är snäppet tyngre men säkrare och dyrare.

niskabike sa:
Tack för tipset! Är det dessa som passar vår cykel?

Schwalbe Winter Active Touring Wire Bead Tire - 28 inch - 2018 - Black-Reflex
42-622 (28 x 1.6) 22,99 €
https://www.bike24.com/1.php?content=8;product=38233;menu=1000,2,103,105
22,99 x 2 + 10,00 (frakt) = ca 56 EUR
Hos Rose som jag länkade ovan kostar de 228 x 2 + 80 (frakt) = 536 SEK
Med dagens eur-kurs på 9,85 hänger det på ditt kreditkorts valutapåslag vilket som är billigast (även om det nog landar på +/- 20 SEK skillnad). Men det är också pengar ?

Köp & Sälj

Tillbaka
Topp