Bird Aeris 120

Bird Aeris 120
Efter idogt cykelsurfande är Aeris 120 helt klart favoriten till att bli nästa cykel för tillfället. Hur har ni som köpt trivts med era cyklar? Skulle vara jätteintressant att få lite mer utlåtanden nu när säkert det har rullats en del mil med dem. Vad gillar ni med dem och vad gillar ni inte etc.?

Bird Aeris 120
Min kära sambo testade att cykla stig på mina cyklar häromdan, och tyckte att det var jätteroligt, men hon är 15 cm kortare än jag och hade förståeliga bekymmer med storleken även på den lämpligaste av mina.
Nu har jag internetcyklat i några dagar och passerat ett antal av olika most bang for the buck-cyklar och börjat landa på att en aeris 120 skulle vara mumma för henne,
(Stockholm /Hellas, lära sig cykla stig men inte behöva uppgradera direkt (hon testar ju konceptet gratis på min)
Hon är 167, 78 ben o +1 apindex, vid test i butik så verkar medium passa henne.

Finns det några aeris 120 i medium i stockhomstrakten hon kunde känna på, eller helst kunna rulla över nån rotmatta på?

Bird Aeris 120
En fågel viskade i mitt öra att denna veckan kommer en Bird Aeris 120 LT, alltså en Bird 130, som jag tror är min nästa cykel.

Bird Aeris 120
Det blir det nog inget med :)
Men annars känns det som att trail-segmentet börjar domineras av 29:or. Har aldrig ens tänkt tanken att cykla på 29"-hjul, men det kanske är dags att tänka om?
Annars tycker jag det är en intressant tanke med 27.5" med däck, 2.5"-2-6", vilket blir ett större hjul som är mer mitt emellan 26 och 29, om man nu ska ta steget från 26" någon gång...

Tillbaka
Topp