Bruka Allvar!
Det jag har sagt är att det är totalt onödigt och tillför risker och så länge förarna är oroliga för dessa risker så ska dom hanteras.H. sa:Kan du inte en gång för alla förklara varför det ska vara förbjudet, något som du propagerar hårt för?emmer sa:Det har väl varit temporärt tillåtet i snart två år och bara varit stoppat under tiden för utredning i skivbromsrelaterade olyckor och vissa lopp.H. sa:Det har varit förbjudet i omgångar men just nu är det tillåtet på nåder. Flera här i tråden verkar ju dock fortsatt propagera för förbud mot skivbromsar i tävlingssammanhang.LesGrossman sa:Jo men det är ju inte förbjudet..väl?H. sa:Varför behöver man förbjuda nåt som är värdelöst?
Om jag missuppfattat och du inte tycker det ska vara förbjudet, vad är det du är orolig för?
Som sagt, om det nu är så värdelöst som du och en del andra påstår lär ju efterfrågan vara extremt låg?
I övrigt skiter jag i vad man kör med för bromsar. Jag har gått från skivor till fälgbroms på vägcykeln för det är enklare, flexiblare, lättare, smidigare och fullt tillräckligt bra broms. Om jag bygger ny CX så vete tusan om jag inte bygger med cantis då, trots att det varit fast tillåtet i många år med skivor. Men det är jag det :-)
Så om du inbillar dig att jag vill se förbud och att jag är orolig så är det nog ett hjärnspöke hos dig. Och om du tror att jag tror att skivor är värdelösa (till skillnad från onödiga) så är det oxå ett hjärnspöke hos dig. Ta du och fixa dina hjärnspöken på egen hand.
Det viktiga är att om förarorganisationen är orolig och tycker att riskerna är ohanterade så är det inget man viftar undan med "-Hö Hö. Mesar. Är inget farligt när jag åker runt i min bil med MTB:n på taket" utan något som materialorganisationen borde ta och jobba med så att allt är utprovat och klart när det ska skrivas in i reglerna.