bekväm grop hejdå
Aktiv medlem
[Byggtråd] FM936 XL
en 40 cm lång kostar ju inte så mycket, jag satte just på denna på min: https://m.aliexpress.com/item/32940085919.htmlJa, generellt lite åt det hållet tänker jag också!
Riktigt fin cykel den där vita! Man dräglar ju över fälgarna... Läst tråden redan såklart :)
Lutar väl åt en M men funderar på instick på sadelstolpen - har en 350 mm stolpe i bongoplast hemma redan men funderar på om den kommer bli för kort? M har bara 440 mm i vevparti -> slut på sadelrör och jag behöver 750 mm från toppen på sadel till vevparti om man mäter i en linje hyfsat längs med sadelröret. Säg att sadeln bygger 5 cm från rörets topp så blir det ju bara knappt en dm i instick?
men anledningen till stolpköpet i mitt fall var att det där branta sadelröret mest är på pappret. vid min sadelhöjd på en xl blev inte den effektiva sadelrörsvinkeln speciellt brant alls, pga böjen på sadelröret och att effektiva vinkeln i tabellen mäts vid orimligt låg sadelhöjd. jag löste det så här och blev nöjd och glad (särskilt nöjd med att det ser knäppt ut):