Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
setreus sa:Undrar om det är värt prisskillnaden på 1100 kr? Force väger 679 g enligt Bike24 och S350 väger 762 g.
aki sa:Ang. växelföraren så funkar den med 11-delat Rival 22 och klarar 11-42-kassett.
Jag kör med Apex-vevpartiet och 11-delat och är nöjd med det. Det kostar 84 euro på bike24.
aki sa:Endurance har har som sagt brantare sadelrör, vilket rent geometriskt gör att sadeln kommer ca 9 mm längre fram, beroende på sadelhöjd. Om man kombinerar setback, sadelrörsvinkel, reach och styrstamslängd får man
Endurance: 25+0+380+110=515 mm
Gravel: 0+9+387+?
Sen har ju styret en reach att ta hänsyn till också... :)
RideOn sa:Sadeln sitter ju inte automatiskt 25mm längre bak, bara för att setback är 25mm.
Det är ju nollposition av sadeljusteringsmån som flyttas.
Förutsatt att du vill sitta lika, ska du utgå från vevlagercentrum för både sadel och styre.
Gravel har 7mm längre reach => 10mm kortare stam.
Gravel har 10mm lägre stack => 10mm mer distansring under stam.
(Förutsatt "lika" styre, om bredare på gravel kan du minska stamlängd än mer)
Om lika sadel är det enklast att loda in din befintliga inställning, sadelspets-vevlagercentrum. Sen replikerar du denna på gravel.
Om olika sadel är det knepigare, då får du gissa "sittcentrum" och mäta ut det.
Ska bli kul att se hur ramen är och hur den känns, bra sugen på nåt motsvarande...
RideOn sa:Kul!
Jag har sneglat på wilier jaroon+...
Men får bli i höst eller så...
setreus sa:Växelvajer och höljen - vad ska jag ha? Behöver man ha teflonbelagda eller liknande?
Stewe sa:setreus sa:Växelvajer och höljen - vad ska jag ha? Behöver man ha teflonbelagda eller liknande?
Jag kan rekomendera Jagwire, blev som natt och dag när jag bytte till det.
setreus sa:Vill ha lite tips (eftersom det börjar brännas nu):
Däck - vilka 27,5"-däck är lätta, rullar bra och finns till hyfsat pris i Sthlm eller online?
Däck - vilka 27,5"-däck är lätta, rullar bra och finns till hyfsat pris i Sthlm eller online?
Kassett - jag är inställd på SLX eller XT med utväxlingen 11-42, tips på bra pris?
Vevlager - tips på något prisvärt?
Växelvajer och höljen - vad ska jag ha? Behöver man ha teflonbelagda eller liknande?
Styrlinda - jag gillar den styrlindan som sitter original på min Canyon Endurace, tror det är en Fizik komfortstyrlinda. Tips?
Kassett - jag är inställd på SLX eller XT med utväxlingen 11-42, tips på bra pris?
Vevlager - tips på något prisvärt?
Växelvajer och höljen - vad ska jag ha? Behöver man ha teflonbelagda eller liknande?
Styrlinda - jag gillar den styrlindan som sitter original på min Canyon Endurace, tror det är en Fizik komfortstyrlinda. Tips?
emmer sa:Har du PF86 på ramen och GXP på veven så är det rätt.
[Orkar inte plöja tre sidor för att se om det kanske står vad det är.]
+1 på Zipp Service Course CX. Har bara lindat en linda i mitt liv, men med den var det inget problem. Har funkat i ur och skur året runt senaste året utan egentliga tecken på slitage. Mjuk och trevlig att hålla i också.emmer sa:Zipp Service Course CX är en bra linda, och lätt att få på bra.
[Zipps vanliga Service Course duger oxå men är lite halare.]
Dom där småprylarna man inte tycke man behöver räkna med för att det är pilsnerpengar brukar bli rätt mycket när det väl ska köpas... :-)setreus sa:Puh! Nu är alla grejer beställda. Blev lite mer pengar än jag tänkt... :D
Principia sa:Intressant. Är det fäste för pakethållare på näst nedersta bilden?
Modell modern snarare - men man undrar ju var man hittar en sån och en stolpe om sju år när gängorna har gått :-)setreus sa:Sadelklämma modell ovanlig.
Äh, då är väl 3d-printer standardutrustning i alla hushåll.emmer sa:Modell modern snarare - men man undrar ju var man hittar en sån och en stolpe om sju år när gängorna har gått :-)setreus sa:Sadelklämma modell ovanlig.
Henrik_E sa:Äh, då är väl 3d-printer standardutrustning i alla hushåll.emmer sa:Modell modern snarare - men man undrar ju var man hittar en sån och en stolpe om sju år när gängorna har gått :-)setreus sa:Sadelklämma modell ovanlig.
Mini_me sa:Henrik_E sa:Äh, då är väl 3d-printer standardutrustning i alla hushåll.emmer sa:Modell modern snarare - men man undrar ju var man hittar en sån och en stolpe om sju år när gängorna har gått :-)setreus sa:Sadelklämma modell ovanlig.
Plus att om 7 år kommer man endast cykla Zwift :)
Mini_me sa:Henrik_E sa:Äh, då är väl 3d-printer standardutrustning i alla hushåll.emmer sa:Modell modern snarare - men man undrar ju var man hittar en sån och en stolpe om sju år när gängorna har gått :-)setreus sa:Sadelklämma modell ovanlig.
Plus att om 7 år kommer man endast cykla Zwift :)