Nobby skrev:
-------------------------------------------------------
> Grym jäkla hoj det kommer bli och skoj tråd me!
> Får min egen fattigmans fultysk som är på
> ingående att blekna lite lätt sådär....:-)
Fördelen med fultysk är ju att man slipper prestationsångesten!
Men idag kom lite mer prylar...
Bakdäck. Ett Schwalbe som väger under angiven vikt? Kors i taket!
Stänkskärm i rätt färg!
Styre. 230g är inte ens i närheten av de angivna 185g. Lite besviken. Dock är utseendet helt rätt så det får vara kvar iaf.
UPS ringde vid lunch & stod utanför dörren, sambon skicka MMS, jag låtsades jobba några timmar till.. Hem till kartongernas kartong!
Färgen! Helt sjuka kulörer! Kökets lågenergilampor spelar kameran ett spratt. Galna kulörer!
Dock ser den som är lite vaksam något som inte är som planerat, en Vivid istället för Debonair..
Förmodligen så skruvas dämparen av & byts mot en Debonair så som det varit tänkt från början. Men jag ska vela & googla lite innan jag bestämmer mig. Det ytterst lilla jag vet om Vivid är att den är betydligt mer Freeride/Downhill än Monarchen. Förmodligen fel dämpare för mig med andra ord. Men det får bli ett varv eller två på Internet & se vad som tycks & tänks om de två dämparna innan jag bestämmer mig. Första googlingen tog mig till dirtragmag.com, & det lutar åt att de faktiskt får skicka mig rätt grejer,
"Over our two days of riding, I sampled both of the available RockShox shocks: Monarch Plus Debonair and Vivid Air. The Monarch Plus offers a more lively, progressive ride where the Vivid Air trades a little bit of that liveliness for incredible small bump sensitivity and a more linear, nearly coil-sprung feel. The choice here seems pretty straightforward. If you’re coming from a cross country or trail background the Monarch is the logical choice. If you’re coming from a gravity background, you’ll really appreciate the capability and plushness of the Vivid Air."