happymtb.fr
Aktiv medlem
[Byggtråd] Nu är den typ klar! En Yeti SB130 blir till!
Haha, ironi på Internet i ett främmande språk är inte alltid så lätt! ??Westman sa:happymtb.fr sa:Haha! Inte så konstigt att det knakar om man använder det får att pressa in ett pressfit vevlager! ?Eveningstar sa:Jag tror det står för Hollowtech II, typ ett sånt här:happymtb.fr sa:Vad är en HT2 verktyg?
Kanske inte mitt första val för att montera pressfit-lager. =)
@Westman din pressfit-hat är nu officiellt helt ogrundad ?✌
Jag tror du missförstår, jag skrev att jag använder ett HT2 verktyg med smiley för att ironisera över krånglet med pressfit jämfört med enkelheten att dra åt eller lossa ett gängat. Sen skämtade någon om att jag använder det på ett pressfit-lager. :)
? vi behöver inte komma överens på allt och behöver inte vara osams på grund av det heller, gentleman emellan! ?Westman sa:Men on topic har jag inget hat, det är bara helt rationellt synsett, jag som slutanvändare ser bara nackdelar och inga fördelar. Aversionen är inte så stark att jag helt utesluter ramar med pf men ser det som ett starkt minus. Det där Park tool-verktyget visste jag inte om dock, det gjorde minuset lite mindre. Men jag gillar inte att slå loss eller klämma fast grejer allmänt jämfört med gängor. To each his own. Pf känns dock som en tillverkargrej, fördelar för dom, inte för konsumenten.