[Byggtråd] V5 Refinement.

Fredrik jag skulle nog vilja ha ett extrestag till sadelstolpen från toppröret, är ett jävulskt utstick med sadel å allt.... Å du har inte mejlat mig du vet det va ;)

Med tanke på den här BTR:en så ser det inte ut som om jag behöver oroa mig nämnvärt för att sadelröret ska gå av.

IMG_0929.PNG

Den lever absolut! svårt att knäcka något om man inte cyklar på den.. :D

BBt är för lågt så är det bara och jag lessnade.
Ska testa den på kvarntorpshögen nästa gång och funkar den där så låter jag den vara annars skrotar jag den och bygger en ht istället.

Snyggt bygge som alltid, hatten av. Jag har lite planer på bygge av en större ram och undrar om du kunde dela med dig av en länk till ett bra ställe att köpa de sömlösa rören? Har tidigare byggt ram men då med färdigt tubeset från Columbus och nu behövs det längre doningar (och inte så jäkla tunt). Du körde med 1 mm vägg i 32 och 42 mm, funkar de rakt av med sadelstolpar osv eller behöver det brotschas upp eller liknande?

Svart sju pershyttan-mogetorp knäckte sadelröret i vinkeln bakom svingen.
Det var tight med 29x2,4 så jag bestämde mig med viss påtryck från kollegor att bygga en ”ny” ram
Fram med ramjiggen upp med den gamla ht:n, bort med baktriangel, dit med ”ny” sving, de som hängt på tidigare byggen känner igen den. Och om jag inte missminner mig så har denna sving överlevt Dan ”EST” Almberg.
Något kortare än tidigare utgåva men annars lik.
160/120 slag.
D3F435D8-0AEF-4BDD-808C-099764380754.jpeg
3743B910-9AFE-439F-97CF-C350DB0595BF.jpeg

Tillbaka
Topp