Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
marcus_ec sa:Hur går det med era leveranser?
marcus_ec sa:Ja och se på "fan" Canyons hemsida har suddat bort vevpartiet på XTR-hojarna och nu skrivit i SPEC: VEVPARTI RACEFACE NEXT SL G5
Supersonic sa:Hmm undrar hur pass dessa XTR-problem drabbar andra cykeltillverkare, det är ju knappast enbart Scott och Canyon som XTR-hojar i sin linje. https://www.brujulabike.com/delays-shimano-xtr/
Raggamuffin sa:Race-XC utan lockout?
Ja cykeln må vara race men inte gubben ovanpå :)Raggamuffin sa:Race-XC utan lockout?
marcus_ec sa:Då avbokade jag min Canyon LUX CF SL 8.0 RACE TEAM. Framflyttad till slutet på Maj. Tack och adjö... Blev en Orbea OIZ istället och levereras inom 2v!
BuTTuS sa:Bumpar tråden med en bild och plötsligt slår det mig att det är väldigt många vajrar/slangar. Nu har jag av olika anledningar inte kört så många mil på min än men aldrig kännt behov av lockouten så de kanske man kan ta bort?
Kan meddela att det satt en i dämparen som jag nu plockat bort. Är sjuk så har inte hunnit testa IRL än men vid lite torrhoppande i garaget så går den nu djupare och verkar passa mina 75 kilo bättre.BuTTuS sa:Någon som vet om det sitter några tokens i dämparna (RockShox Deluxe RLR och SID RLC) på en XL 8.0 Pro Race? Trots ett sag på närmare 30 så lyckas jag inte bottna dämparna hur hårt jag än försöker, vilket känns som lite slöseri med slaglängd...
ironace sa:Fick mejl igår om att cykeln kommer nästa vecka =). Blir bra till slut, vi har ca 50 cm snö kvar så enda problemet med förseningen blev irritationen. Hoppas du blir nöjd med Scalpel cykeln!
Jes sa:Fick min i tisdags men har inte packa upp den ännu. vad innebär det att dom bytt till Raceface Next i stället för XTR? Bättre eller sämre?
Hur gick det med detta? Min gaffel blir helt stel när jag låser men inte dämparen, den kan fortfarande röra sig något, till 20% ungefär. Ska den göra det? Törs inte spänna vajern mer heller, jag tycker hjulet ser lite vekt ut när man rör på reglaget?Trauman sa:Började på att sätta ihop min 8.0 race igår. En fråga dock, jag har ingen erfarenhet av rockshox men jag känner ingen större skillnad på dämparna i öppet eller stängt läge. Förstår om den inte skall bli helt stel men det är ju ingen skillnad alls. Jag har pumpat i rekommenderat med luft i båda osv. Är låsningen något som jag får ställa in själv eller skall det vara klart från fabrik?
arraksboll sa:Jag fick härom dagen leveransbesked för min XTR-utrustade Lux. Den ska komma i nästa vecka, vilket är en månad tidigare än vad som utlovats. Håller tummarna för att jag får ett XTR vevparti, mest för att jag tycker det är huggarns stiligt...
Jensen sa:arraksboll sa:Jag fick härom dagen leveransbesked för min XTR-utrustade Lux. Den ska komma i nästa vecka, vilket är en månad tidigare än vad som utlovats. Håller tummarna för att jag får ett XTR vevparti, mest för att jag tycker det är huggarns stiligt...
Även fast det är borttaget ur specen på hemsidan? ?
arraksboll sa:Jensen sa:arraksboll sa:Jag fick härom dagen leveransbesked för min XTR-utrustade Lux. Den ska komma i nästa vecka, vilket är en månad tidigare än vad som utlovats. Håller tummarna för att jag får ett XTR vevparti, mest för att jag tycker det är huggarns stiligt...
Även fast det är borttaget ur specen på hemsidan? ?
Hoppet dör inte så lätt. Fast det är klart, om andra redan har fått cyklar levererade med RaceFace istället för XTR, som det ju faktiskt stod om i tråden, så är det väl noll procents chans att min skulle vara ett undantag.