"Complete" på CRC?

Adam7125

Aktiv medlem
"Complete" på CRC?
Min order på CRC har statusen "complete".
Vad fasen menar de med "complete"?
På vilket sätt är den klar?
Vilken status är det man vill ha (dvs när den är skickad)?

/Adam

"Complete" på CRC?
Precis som Baltazar skriver. Complete på deras status betyder att dom packat den och skickat iväg. På samma sida så får du ofta ett paket/kollinummer som du kan slå på transportörens hemsida för att se vars ditt paket befinner sig just nu.

"Complete" på CRC?
Adam7125 skrev:
-------------------------------------------------------
> Mm, jag funderar på något liknande, men de kunde
> vara lite mer exakta tycker jag.
>
> /Adam

När drar ni på lunch?

"Complete" på CRC?
Deimos: Om ca 10 minuter (10:20).
Ska till skåpet först.

Öviksmivke: Jag har inte fått kollinummret än, så paketet är nog inte utlämnat än.

/ADam

"Complete" på CRC?
Så här ser det ut på statusen då du fått paketnr.

Bilagor

• exempel.JPG
    exempel.JPG
    35.8 KB · Besök: 17
"Complete" på CRC?
schenker tar över direkt efter att det lämnar storbritanien, men schenker har sin huvudcentral i holland, därför paserar alla paket där

"Complete" på CRC?
Baltazar skrev:
-------------------------------------------------------
> schenker tar över direkt efter att det lämnar
> storbritanien, men schenker har sin huvudcentral i
> holland, därför paserar alla paket där

Är det inte omständigt så säg. DHL skickar direkt till Sverige iallafall, och fort går det.

"Complete" på CRC?
Royal Mail kan skicka väldigt snabbt också om man har tur. beställde en fredag vid 13 och planet lyfte till arlanda på kvällen, sen låg det på arlanda över helgen och på måndag kunde jag hämta det på ica. går det fort då eller? Riktigt mycket tur hade jag iofs också men. (:

"Complete" på CRC?
Det är inget konstigt alls att Schenker skickar alla sina paket till sin hub i Holland. Så gör alla stora fraktföretag. I alla fall när det ska gå den normala paketströmmen. Däremot så kan snabbare alternativ gå en annan väg. Tex Royal mail som skickar ju direkt till mottagarlandets post. Så var det med det.
/J

Tillbaka
Topp