Conti GP5000 TL
https://cyclingtips.com/2018/11/continental-goes-tubeless-with-new-grand-prix-5000-road-tire/
Slanglöst och 23, 25, 28 och 32 bredder.
Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Henrik_E sa:https://cyclingtips.com/2018/11/continental-goes-tubeless-with-new-grand-prix-5000-road-tire/
Jensen sa:fast på lvg, skaffar du verkligen tubelevs för att spara vikt?
Pfaff sa:Jensen sa:fast på lvg, skaffar du verkligen tubelevs för att spara vikt?
Varför slanglöst öht på landsväg? Jag ser att jag har kört ca 8500 km hittills i år, förra året ugf lika mycket. Har haft en (1) punka under den tiden, och det var på en cykel med grusdäck..
Fast med tanke på den kraftigare uppbyggnaden av däcket så borde det vara inbillning kan man tycka...Lingon sa:Ja, det är nog en komfortgrej. Några prestandafördelar finns ju inte.
emmer sa:Fast med tanke på den kraftigare uppbyggnaden av däcket så borde det vara inbillning kan man tycka...Lingon sa:Ja, det är nog en komfortgrej. Några prestandafördelar finns ju inte.
Ta du och tillämpa allmänna gaslagen och räkna ut temperaturen och inse att det var något annat du bevittnade...emilh sa:jag bevittnat har varit slangar som exploderat pga överhettning.
emilh sa:Det finns argument både för och emot slanglöst och själv kör jag lite blandat beroende på hjul, men jag undrar på vilket sätt slanglöst skulle vara "potentiellt livsfarligt" där slang inte är det, Bengt-re?
Faktum är att de enda potentiellt livsfarliga däckhaverier jag bevittnat har varit slangar som exploderat pga överhettning.
Håller med dig. Alla TL-förespråkare har väldigt underliga argument.Manurhin2 sa:Intressanta argument .
Kom med i matchen .....
Manurhin2 sa:Intressanta argument .
Kom med i matchen .....
emmer sa:Ta du och tillämpa allmänna gaslagen och räkna ut temperaturen och inse att det var något annat du bevittnade...emilh sa:jag bevittnat har varit slangar som exploderat pga överhettning.
Bengt-re sa:Manurhin2 sa:Intressanta argument .
Kom med i matchen .....
Jasså? Hmm... låt oss se vad är FÖR TL på lvg?
Tungt, livsfarligt, kräver specialfälgar, svårfixat i fält och rullar inte ens lättare....
Vill jag gör cykeln lite sämre så gör jag det hellre med något som ger mig en fördel iaf- typ sätter dit stänkskärmar för att slippa bli skitig, dubbelsidiga pedaler för enklare iklickning i mörker vid trötthet, däck med grövre sidoväggar för minskad punkarisk på vasst grus. TL utsätter mig enbart för nackdelar så låter som en sinnesrubbad idé...
Och hur hindrar det däcket från att smälta istället?emilh sa:Allmänna gaslagen gör inte ett jota för att förhindra en bit butyl från att smälta är jag rädd.emmer sa:Ta du och tillämpa allmänna gaslagen och räkna ut temperaturen och inse att det var något annat du bevittnade...emilh sa:jag bevittnat har varit slangar som exploderat pga överhettning.
Är per definition tyngre. Har man inte begripit det har man inte begripit mycket. För det ska ju dels vara starkare och dela lufttätt.cerro sa:Tungt? beror på vad man kör med för däck, precis som allt annat.
Jo, men det är lite skillnad på att täta och säkra kanttråden vid 8 bar och vid fjösiga 1,5 bar.cerro sa:Specialfälgar? De flesta nya hjul är förberedda för tubeless, som på mtb.
Man behöver inte släpa 65 gram punkatd slang längre än till närmsta papperskorg, så det är det bästa argumentet hitintills för slanglöst.cerro sa:Kan slänga i en slang om man får punka på de med, och då slipper man en punkad slang i fickan utan har bara en ventil.
Nej.cerro sa:Det rullar lättast enligt tester.
izar sa:Jag kör TL set inns nackdelar med det. Har för en riktig punks en gång som skatt skar upp däcket, en slang löste problemet just där och då men däcket behövdes kasseras när jag kom hem.
Ser inga nackdelar med TL.
Så, nu har jag cyklat två mil. Har du nu något vettigt att komma med mer än att vara plyshfarsa?emilh sa:Föreslår att du beger dig ut och cyklar lite.
Slangar som havererar av kombinationen fälgbroms, kolfiberfälg, lång utförslöpa och möjligen bristfällig bromsteknik är inte ett okänt fenomen. Aldrig hört talas om ett däck som gjort det.emmer sa:Och hur hindrar det däcket från att smälta istället?
Däcket är ju närmre sol och fälg och består ju även det av butyl som vulkats vid 120-170 grader vid tillverkning (och alltså tål mer än så i värme).
Dillar du bara om att du sett något?
Men du cyklar väl knappt nå ;)mhenry sa:Potentiellt livsfarligt ... Bekvämlighetscyklister! Jag dör hellre utan slang i däcken än lever med.
Det är tragikomiskt med gnäll och teoretisering för att hitta problem som i praktiken verkar vara obefintliga. Men om jag råkar ut för death by tubeless under Trans Am Bike Race får ni gärna skratta med mig.
Ska du köra TABR 2019?mhenry sa:Potentiellt livsfarligt ... Bekvämlighetscyklister! Jag dör hellre utan slang i däcken än lever med.
Det är tragikomiskt med gnäll och teoretisering för att hitta problem som i praktiken verkar vara obefintliga. Men om jag råkar ut för death by tubeless under Trans Am Bike Race får ni gärna skratta med mig.
ejma sa:Kör enbart slanglöst på MTB, men är villig att prova det på landsväg. Slanglösa MTB däck blir mer följsamma och lufttrycket kan höjas utan att de studsa omkring på stenar och rötter. Om samma gäller för landsvägsdäck borde det gå att köra med lite högre lufttryck utan att studsa på dålig asfalt. Högre tryck=bättre rull.
Jag skulle dock vara mer intresserad av slanglöst på lvg om jag slapp tätningsgucka. Fyller hellre på tätningsvätska när olyckan sker än det extra underhållsarbetet tätningsgucka ger.
Jensen sa:ejma sa:Kör enbart slanglöst på MTB, men är villig att prova det på landsväg. Slanglösa MTB däck blir mer följsamma och lufttrycket kan höjas utan att de studsa omkring på stenar och rötter. Om samma gäller för landsvägsdäck borde det gå att köra med lite högre lufttryck utan att studsa på dålig asfalt. Högre tryck=bättre rull.
Jag skulle dock vara mer intresserad av slanglöst på lvg om jag slapp tätningsgucka. Fyller hellre på tätningsvätska när olyckan sker än det extra underhållsarbetet tätningsgucka ger.
Rullar det verkligen bättre med högre tryck?
Jensen sa:ejma sa:Kör enbart slanglöst på MTB, men är villig att prova det på landsväg. Slanglösa MTB däck blir mer följsamma och lufttrycket kan höjas utan att de studsa omkring på stenar och rötter. Om samma gäller för landsvägsdäck borde det gå att köra med lite högre lufttryck utan att studsa på dålig asfalt. Högre tryck=bättre rull.
eiskall sa:Jensen sa:ejma sa:Kör enbart slanglöst på MTB, men är villig att prova det på landsväg. Slanglösa MTB däck blir mer följsamma och lufttrycket kan höjas utan att de studsa omkring på stenar och rötter. Om samma gäller för landsvägsdäck borde det gå att köra med lite högre lufttryck utan att studsa på dålig asfalt. Högre tryck=bättre rull.
Yes, om du kör en på glasskiva.
ejma sa:Kör enbart slanglöst på MTB, men är villig att prova det på landsväg. Slanglösa MTB däck blir mer följsamma och lufttrycket kan höjas utan att de studsa omkring på stenar och rötter. Om samma gäller för landsvägsdäck borde det gå att köra med lite högre lufttryck utan att studsa på dålig asfalt. Högre tryck=bättre rull.