Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Mina 25 mm är 28,4 mm på fälgar med 18 mm inre bredd.aki sa:Nu är ju detta en GP5000-tråd, men det har ju pratats lite om bredd p GP4000sII, så här kommer ett till inlägg pp det ämnet.
Det verkar väldokumenterat att GP4ksII 28 mm i verkligheten är betydligt bredare än så (mina är 32 mm på 19 mm fälg).
Hur är det med 25 mm - är de också bredare än angivet?
weldion sa:Mina 25 mm är 28,4 mm på fälgar med 18 mm inre bredd.aki sa:Nu är ju detta en GP5000-tråd, men det har ju pratats lite om bredd p GP4000sII, så här kommer ett till inlägg pp det ämnet.
Det verkar väldokumenterat att GP4ksII 28 mm i verkligheten är betydligt bredare än så (mina är 32 mm på 19 mm fälg).
Vid vilket tryck?weldion sa:Mina 25 mm är 28,4 mm på fälgar med 18 mm inre bredd.aki sa:Nu är ju detta en GP5000-tråd, men det har ju pratats lite om bredd p GP4000sII, så här kommer ett till inlägg pp det ämnet.
Mina 25 mm är 26,4 mm vid 6,5 bar på 18 mm fälg.weldion sa:Mina 25 mm är 28,4 mm på fälgar med 18 mm inre bredd.aki sa:Nu är ju detta en GP5000-tråd, men det har ju pratats lite om bredd p GP4000sII, så här kommer ett till inlägg pp det ämnet.
Eld sa:Mina 25 mm är 26,4 mm vid 6,5 bar på 18 mm fälg.weldion sa:Mina 25 mm är 28,4 mm på fälgar med 18 mm inre bredd.
Det låter ju konstigt. Måste ju vara likadana formar till alla. Töjer de sig? Mina är sprillans nya. Dina fälgar är 1 mm bredare och formen på fälgkanten kanske kan skilja?ejma sa:Eld sa:Mina 25 mm är 26,4 mm vid 6,5 bar på 18 mm fälg.weldion sa:Mina 25 mm är 28,4 mm på fälgar med 18 mm inre bredd.
Mina är 27,5 mm på IB19, 6 bar och efter ca 250 mil. Är det så stor skillnad på olika batchar?
Berk sa:Har du redan cyklad på den? Jag hade problem med 25mm GP4000 på 15mm fälgar. Däck viks när jag hängde mycket i kurvorna. Bytte till 17mm fälgar och nu funkar det bra.
Troligen.Berk sa:Ser nu att t.ex. Schwalbe och Sheldon Brown säger att man kan köra up till 32mm på 15mm fälgar. Kanske körde jag med för lågt tryck.Berk sa:Har du redan cyklad på den? Jag hade problem med 25mm GP4000 på 15mm fälgar. Däck viks när jag hängde mycket i kurvorna. Bytte till 17mm fälgar och nu funkar det bra.
Berk sa:Har du redan cyklad på den? Jag hade problem med 25mm GP4000 på 15mm fälgar. Däck viks när jag hängde mycket i kurvorna. Bytte till 17mm fälgar och nu funkar det bra.
DanielS sa:Berk sa:Har du redan cyklad på den? Jag hade problem med 25mm GP4000 på 15mm fälgar. Däck viks när jag hängde mycket i kurvorna. Bytte till 17mm fälgar och nu funkar det bra.
Näe, jag har inte cyklat på den, men eftersom ett däck som var 25mm på samma fälg fungerat bra så utgår jag ifrån att 26mm kommer att fungera. Om inte så får jag väl tänka om.. Sedan tror jag inte att jag är en cyklist som hänger så mycket i kurvorna. Där jag mestadels cyklar (Ekerö) är det rätt platt och rakt. Och jag är ju rätt långsam också..
Ja Färingsö är ju där jag också cyklar om man ska vara lite petig. Och aningen lägre tryck är ju det jag också vill åt..Berk sa:Ekerö och framförallt Färingsö är fint! Ingen skarpa kurvor där. Jag hade problem i Norra Djurgården, där finns det skarpa kurvor efter lite backar. Men med 17mm fälgar kan jag köra lågt tryck som tar bort lite mer vibrationer från den grova Svenska asfalten.
HåkanC sa:Mina 25mm Conti GP5000 (för slang) mäter (nästan) 27mm på mina hjul med 19c-(Kinlin XR-31T OC-)fälgar
/Håkan
Det var förvånande även för mig, men fälgarna är ju tublessready och då brukar däcken mäta lite bredare.Bengt-re sa:Det var lite förvånande. Jag trodde nog enligt andra rapporter att de skulle vara lite smalare.
Mindre skillnad än man skulle tro, dessutom är GP4kSII-däcket från förra året, iofs väldigt få mil men ändåBengt-re sa:Hur breda var gp4ks2 på samma fälg?
HåkanC sa:Det var förvånande även för mig, men fälgarna är ju tublessready och då brukar däcken mäta lite bredare.Bengt-re sa:Det var lite förvånande. Jag trodde nog enligt andra rapporter att de skulle vara lite smalare.
Men trots fälgarna var däcken lätta att montera
Mindre skillnad än man skulle tro, dessutom är GP4kSII-däcket från förra året, iofs väldigt få mil men ändåBengt-re sa:Hur breda var gp4ks2 på samma fälg?
GP5k-däcket är nytt, monterades i går, undrar vad det mäter i April?
/Håkan
Hur mkt plats har du?Bengt-re sa:Frågan är om 28or GP5k kommer att rymmas i mina bromsar....
HåkanC sa:Mina 25mm Conti GP5000 (för slang) mäter (nästan) 27mm på mina hjul med 19c-(Kinlin XR-31T OC-)fälgar
/Håkan
NickPick sa:Det är väl bra att dom stämmer i måttet annars...??
Stuvarn sa:NickPick sa:Det är väl bra att dom stämmer i måttet annars...??
Jo det är klart....men lite konstigt det skiljer så mkt på samma däck i dom olika bredderna!
NickPick sa:Stuvarn sa:NickPick sa:Det är väl bra att dom stämmer i måttet annars...??
Jo det är klart....men lite konstigt det skiljer så mkt på samma däck i dom olika bredderna!
Det är ju olika däck ;) 4k vs 5k. Mer vettigt att det stämmer enligt mig.
Jag läste dåligt.Stuvarn sa:NickPick sa:Stuvarn sa:NickPick sa:Det är väl bra att dom stämmer i måttet annars...??
Det är ju olika däck ;) 4k vs 5k. Mer vettigt att det stämmer enligt mig.
Nja jag menar mellan GP5000 25mm å GP5000 32mm
Jemmer sa:Håller med dig. Alla TL-förespråkare har väldigt underliga argument.Manurhin2 sa:Intressanta argument .
Kom med i matchen .....
Vet inte varför de inte vågar kika fram under brättet på knashatten.
JockeS sa:Slog till på ett par 28mm 5000 (ej TL) från Mantel som hade någon Mega sale, 2 däck inkl slang för ca 420 spänn :)
Tror iofs någon tabbat sig hos dom, då det lät lite för billigt för att vara sant.
Men dom är på väg till mig iaf :)
Hjälp... på 15 mm fälg använder man 23 mm däck.Berk sa:Ser nu att t.ex. Schwalbe och Sheldon Brown säger att man kan köra up till 32mm på 15mm fälgar. Kanske körde jag med för lågt tryck.Berk sa:Har du redan cyklad på den? Jag hade problem med 25mm GP4000 på 15mm fälgar. Däck viks när jag hängde mycket i kurvorna. Bytte till 17mm fälgar och nu funkar det bra.
Congrats :)bigmollo sa:JockeS sa:Slog till på ett par 28mm 5000 (ej TL) från Mantel som hade någon Mega sale, 2 däck inkl slang för ca 420 spänn :)
Tror iofs någon tabbat sig hos dom, då det lät lite för billigt för att vara sant.
Men dom är på väg till mig iaf :)
Jag högg på samma deal. Man fick det andra däcket på köpet. :D
Lägg ut dem till rätt pris på Köp & Sälj så tar förrådet slut fort.Bengt-re sa:Mina väntar på att mitt förråd av gp4ks2 skall ta slut.
HåkanC sa:Lägg ut dem till rätt pris på Köp & Sälj så tar förrådet slut fort.Bengt-re sa:Mina väntar på att mitt förråd av gp4ks2 skall ta slut.
/Håkan
Måste jag köpa mikrometer nu också.....brukar nöja mig med ögonmåttet men kan sträcka mig till tumstock ;)emmer sa:Om det är på Mallorca så glöm inte att temperaturkompensera mikrometern.
"Die Wirklichkeit, von der wir sprechen können, ist nie die Wirklichkeit an sich, sondern […] eine von uns gestaltete Wirklichkeit."
xyklisten sa:Måste jag köpa mikrometer nu också.....brukar nöja mig med ögonmåttet men kan sträcka mig till tumstock ;)emmer sa:Om det är på Mallorca så glöm inte att temperaturkompensera mikrometern.
"Die Wirklichkeit, von der wir sprechen können, ist nie die Wirklichkeit an sich, sondern […] eine von uns gestaltete Wirklichkeit."