Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
HåkanC sa:Mina 28mm Conti GP5000 (för slang) mäter (nästan) 28mm nymonterade på mina hjul med 18c-fälgar
<1mm merLeffe sa:
Manurhin2 sa:Har någon lagt några mil på sina tl ?
Vad skulle kunna motivera mig att prova isf mina Pro One som är 45g lättare ?
M
xyklisten sa:De blir tyvärr inte bredare än 32mm , inte på fälg med 21mm innermått i alla fall. Å andra sidan är ju det snart att räkna som en smal fälg.Stumpy sa:De blir nog 35 mm på bred fälg. :)
Tyst nu....jag försöker ju argumentera för att jag behöver nya hjulNickPick sa:xyklisten sa:De blir tyvärr inte bredare än 32mm , inte på fälg med 21mm innermått i alla fall. Å andra sidan är ju det snart att räkna som en smal fälg.Stumpy sa:De blir nog 35 mm på bred fälg. :)
21mm körde man ju xc på för ett par 3 år sedan så helt tokigt kan det inte vara..
Är det bra 35mm däck som går att använda slanglöst du är ute efter kanske du skall kolla på Jan HeinesLeffe sa:Var helt säker på att gp5000 fanns i 35mm. Stämmer inte det??
HåkanC sa:Är det bra 35mm däck som går att använda slanglöst du är ute efter kanske du skall kolla på Jan HeinesLeffe sa:Var helt säker på att gp5000 fanns i 35mm. Stämmer inte det??
Compass/René Herse Bon Jon Pass 700C x 35 https://www.renehersecycles.com/shop/components/tires/700c/compass-700cx35-bon-jon-pass/
Säljs bla här: https://bikeshop.se/cykeldelar/dack...t-700x35-extralight-tr-303g-cs005-p0000089284
/Håkan
Jag har samma mått (samma fälg, LB56??) och kör gp5000tl 25mm fram och 28mm bak. Är supernöjd! Bekvämt och snabbt. Kör slanglöst och det känns bra. Går väldigt mjukt över ojämn asfalt. Har inte punkat men det brukar jag inte annars heller.Martin Eves sa:Beställt 30mm ytter 23mm inner breda Aero fälgar, frågan ska jag ta hem 25 eller 28mm gp5000.
Vad säger experterna om detta och är det värt att köra slanglöst på en racer.
Hur många mil har ni rullat på era gp 5000 tl? Jag har passerat 500 mil och indikatorgroparna syns ej längre på bakdäcket. Korden börjar synas vid skärsår i slitbanan. Får se om det klarar 600 mil innan gummit är borta. Är GP 5000 verkligen slitstarkare än GP 4000?
Däcken har satt sig riktigt bra och håller trycket över 1 vecka så jag kommer inte börja riva i dem för att få ut 1-2 månader extra ur ett däck. Tubeless är inte lika enkelt att byta som slangdäck. Framdäcket har inte mycket kvar av kontrollgroparna. Jag kommer först byta bakdäcket och sedan framdäcket när den dagen kommer.Eller sätta framdäcket bak och montera nytt däck fram. Framhjulspunktering vill man undvika så mycket det går.
-1När bakdäcket börjar bli slitet kan man alltid skifta däck fram och bak och få ut ännu några fler mil.
+1Eller sätta framdäcket bak och montera nytt däck fram. Framhjulspunktering vill man undvika så mycket det går.
Monterade gp 5000 tl 32mm. Framdäcken höll tätt jätte bra men bakdäcket höll luften en timme typ. Trodde det var något fel på min tejp eller ventil. Sprutade vatten med diskmedel på fram och bakdäcket och på bakdäcket såg man hur det bubblade lite överallt på däcksidan? Slängde i gucka i båda däcken och de tycks ha blivit bättre, men framdäcket håller tätt mycket bättre fortfarande.
Sedan såg jag hur det såg ut på bakdäcket, massa gucka som läckt. Kan det vara något fel? Någon annan som har däck som läcker så? Inte en ända gucka fläck på framdäcket iaf.