Cykel till 11 åring

Cykel till 11 åring
Svårt att hitta något nån som har lust att tipsa om nått? Har vart hos den lokala cykeln handlarn men det är helt utplockat i hans storlek

Cykel till 11 åring
Han vill ju börja cykla lite stigar och sånt, vi ska en tur Isaberg under semestern, kanske nått tips på någon annan pris upp till 15 k
Jag håller med @ostrand
Jag hade letat efter en hardtail med luftgaffel (flack gaffelvinkel) och enbart bakväxel. Något liknande denna:

Cykel till 11 åring
Svårt att hitta något nån som har lust att tipsa om nått? Har vart hos den lokala cykeln handlarn men det är helt utplockat i hans storlek
Du har ju bara gett tråden 40 minuter, du får väl ha lite tålamod. ?
Det finns även en lång tråd om barncyklar, där finns säkert massa bra tips.

Corona har ställt till det vad gäller tillgång.

Cykel till 11 åring
Väldigt svårt at hitta passande cykel... Jag gikk för en Spesialized Pitch Comp Womans 27,5 XS med 1x10 och luftdämpare. Ca 13,5 kg
På bilden är pojken 9 år, 145 cm lång.

Bilagor

• 20201025_114937.jpg
    20201025_114937.jpg
    832.9 KB · Besök: 110
Senast ändrad:
Cykel till 11 åring
Väldigt svårt at hitta passande cykel... Jag gikk för en Spesialized Pitch Comp Womans 27,5 med 1x10 och luftdämpare. Ca 13,5 kg
På bilden är pojken 9 år, 145 cm lång.

Det ser bra ut.

Jag skulle säga att det inte är svar att hitta passande cykel. Hardtail med gammaldags geometri i XS passar bra, som du ser. Bara vevarmarna är lite långa. Det finns flera på K&S just nu.

Cykel till 11 åring
[Swss..... .. ..... . QUOTE="Order, post: 3981297, member: 73875"]
Har så svårt för att hitta nått jag tycker "duger " men det är väll mest för att jag inte vet vad jag ska leta efter,
[/QUOTE]
Beror ju på vilken nivå ditt barn är på. Har hen cyklat i skogen i 6 år och tävlar så är det kanske läge med en cykel för 15k.. annars duger förmodligen en begagnad för 3-5 k

Cykel till 11 åring
[Swss..... .. ..... . QUOTE="Order, post: 3981297, member: 73875"]
Har så svårt för att hitta nått jag tycker "duger " men det är väll mest för att jag inte vet vad jag ska leta efter,
Beror ju på vilken nivå ditt barn är på. Har hen cyklat i skogen i 6 år och tävlar så är det kanske läge med en cykel för 15k.. annars duger förmodligen en begagnad för 3-5 k
[/QUOTE]
Han har cyklat å tävlat fast mest BMX , nu vill han börja köra i skogen det kommer bli en hel del cykling för han framöver

Cykel till 11 åring
Jag köpte en Vpace Max26 till min son för kring 15K. Bästa stigcykel till barn skulle jag säga, framförallt med en angleset som åtgärder anda minuspoäng: för brant gaffelvinkel.

Vid 27.5" eller 29" finns det mycket mer att välja emellan, men en Max275 (eller Max29) är fortfarande fin och framförallt lätt:

Cykel till 11 åring
Tillbaka
Topp