Cykelaffär i Smögen/Kungshamn

matteboy

Ny medlem
Min styrlinda har blivit söndergnagd av en annan cykel på cykelstället, så jag söker tips på en vettig cykelaffär i närheten av Kungshamn där jag kan handla dylika saker. Någon?

ghostface skrev:
-------------------------------------------------------
> Torps köpcenter utanför Uddevalla tror jag har
> en ok cykelaffär...

Nej, Cykelhuset har flyttat till ett område som heter Källdal.
Ligger längs infarten till centrum

Biltema finns annars vid Torp.

Hade inte åkt omvägen ut till Lysekil för att "förhoppningsvis" hitta något på team sportia.

Däremot finns det en affär vid brastad som säljer gräsklippare, cyklar och mopeder. Ring och hör med dom dom har lite av allt. Hette typ raketservice eller något sånt och säljer jonsered/husqvarna grejer.

Annars åk till torp/uddevalla :o

Håller med. Cykelhuset eller Biltema. Båda norr om Uddevalla.
Lykkeberg hade tidigare cykelverkstad ett par kilometer söder om Hunnebostrand, men den är nog borta sen ett antal år.

Jag rekommenderar inte cykelhuset i Uddevalla, urusel personal.
Pröva westmans cykel och bildelar i Tanum, där har jag inte varit så jag har inget att säga om det.

Fast ska man bara köpa styrlinda och lite annat smått så duger vilken cykelaffär som helst som har sånt i sortimentet. De lär inte vara så usla att de misslyckas med att sälja.

Det verkar inte finnas någon cykelhandlare i trakten kring torp. Hetast just nu är troligen sportshopen i Grebbestad, verkar stort och bra. Biltema handlar jag ogärna cykeldelar på.

Cykelhuset har flyttat precis som det står ovan men bara ett par km från torp. Sportshopen säljer bara sportkläder i princip. Du hittar absolut ingen styrlinda där. Däremot en del cykelkläder till överpriser..

Westmans i tanum har väl huvudfokus på bil och mopeddelar, men en del cykeldelar,
är inte jätteimponerad av deras cykelkunskaper, men helt ok.
Vet att folk väljer Cykelhuset framför Westman när det gäller mer än slangar.

Sportshopen säljer inga cyklar, bara kläder/ryggsäckar. men det har dem desto mer av.

Svanesund på orust har väl en väldigt seriös cykelbutik, dit är det ju desto längre från Smögen.

- och om jag läser om inlägget och ser att du bara ska ha styrlinda är nog Biltema det bästa/billigaste alternativet(tänka innan man skriver osv).

Senast ändrad:
Biltema hade iaf förr Velos styrlinda, den säljs under finare namn i vanliga butiker. Kan ju funka som tillfällig lösning om inte annat.

Den ser ut att hålla ihop så jag skiter nog i det, blir mycket åka i onödan. Jag får fixa en bianchilinda när jag är tebax i stockholm igen. Tack för alla tips.

marway skrev:
> Jag rekommenderar inte cykelhuset i Uddevalla,
> urusel personal.
> Pröva westmans cykel och bildelar i Tanum, där
> har jag inte varit så jag har inget att säga om
> det.

What's wrong with them?

Einarsson skrev:
> marway skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > Jag rekommenderar inte cykelhuset i Uddevalla,
> > urusel personal.
> > Pröva westmans cykel och bildelar i Tanum,
> där
> > har jag inte varit så jag har inget att säga
> om
> > det.
>
>
> What's wrong with them?

Jag har i alla fall endast goda erfa av dem.

Jag har försökt fått tag i en del från Fox från cykelhuset i flera månader nu, de har sagt att de ska ringa så fort de vet något, men har aldrig ringt mig. Sen när jag ringer och kommer in dagen efter, så säger de att de ringde mig dagen innan (Småsaker men en lögn). När jag väl fick min del som jag beställde efter att jag fick vänta i typ 20 minuter på att de faktiskt skulle hitta min beställning som de inte visste var den låg, så fick jag fel storlek. Då sa de att de hade frågat mig om storlek, när det var jag gav dem delen som jag ville ha ersatt så att de skulle mäta ut, så att det skulle bli RÄTT. Istället skyllde de på mig. De sa att de hade tappat bort mitt nr, men ändå fick jag en lapp när jag hämtade ut min del där mitt nummer var nedskrivet, också var det bara ett mått som var nedskrivet, alltså hade de inte mätt ut den inre diametern, som i detta fallet var för litet. Ni kanske tycker det är en småsak, men jag tycker det är riktigt dålig service, bättre att beställa direkt från internet än att behöva vänta evigheter.

Sen om man ska ha reparation eller något så är cykelhuset säkert bra, köpte min cykel där för några år sedan och den funkar fint. Men p.g.a. personalen så tänker jag undvika att besöka dem igen.

Senast ändrad:
Weird. :-) Jag har inte köpt så jättemycket där. Den enda "konstiga" saken jag köpte var en styrstam från Bontrager men då vandrade jag bara rakt in med partnr och så fick jag vänta 3 dagar sen ringde de och sa att den var framme. Allt funkade bra.

Tillbaka
Topp