Cykelförsäkring

Cykelförsäkring
Jag tecknade en tilläggsförsäkring hos Länsförsäkringar strax före jul och fick fixa ett värderingsintyg på cykeln och sedan åka in med.
Tror jag fick betala 20kr per tusenlapp i premie/år.
Jag fick inte ha cykeln i mitt fristående garage utan var tvungen att ha den i huset.

Cykelförsäkring
chrille_h skrev:
-------------------------------------------------------
> Jag tecknade en tilläggsförsäkring hos
> Länsförsäkringar strax före jul och fick fixa
> ett värderingsintyg på cykeln och sedan åka in
> med.
> Tror jag fick betala 20kr per tusenlapp i
> premie/år.
> Jag fick inte ha cykeln i mitt fristående garage
> utan var tvungen att ha den i huset.

Tillägg för vad?

Cykelförsäkring
Jag har folksams värdesaksförsäkring på mina S-Works hojar. 1600kr/år/cykel, 750kr självrisk. Täcker stöld hemma, olycka, mm.

Fick använda en försäkring förra vintern då jag klotade en stumpjumper HT så ramen sprack, bakhjulet, styret, bakväxeln, sadeln, vevarmen.

Inga problem och 1vecka senare hade jag pengarna på kontot för att täcka en ny ram med nya komponenter.

10/10 ?

Cykelförsäkring
Vänta nu, du betalar en tilläggsförsäkring för din cykel som då ska förvaras inomhus? Om du inte hade betalat tilläggsförsäkringen hade den räknats in i vanliga lösöresbeloppet vid stöld, typ en miljon eller mer.

Rompa: allt det du beskriver ingår i min vanliga hemförsäkring. Visserligen med en högre självrisk, men den är ändå lägre än din årspremie för specialförsäkringen så jag tror det jämnar ut sig.

Cykelförsäkring
Rompa skrev:
-------------------------------------------------------
> Jag har folksams värdesaksförsäkring på mina
> S-Works hojar. 1600kr/år/cykel, 750kr självrisk.
> Täcker stöld hemma, olycka, mm.
>
> Fick använda en försäkring förra vintern då
> jag klotade en stumpjumper HT så ramen sprack,
> bakhjulet, styret, bakväxeln, sadeln, vevarmen.
>
> Inga problem och 1vecka senare hade jag pengarna
> på kontot för att täcka en ny ram med nya
> komponenter.
>
> 10/10 ?

Täcker försäkringen vid tävling eller träning inför tävling dvs. Om man har tävlingslicens. Verkar vara väldigt svårt att försäkra cyklar mot krascher. LF bergslagen ersätter inte vid vurpa, även om man inte tävlar, cykel och tror det var häst var undantagna i allrisken. De ersatte bara vid trafikolycka inte i skogen. Det är väldigt luddigt och många verkar ju ändå fått ut pengar på hemförsäkringen vid krasch.

Senast ändrad:
Cykelförsäkring
Min försäkring hos IF täcker inte skador på cykeln vid tävling där man kan vinna t ex pengar.. men motions lopp gick bra som typ långloppscupen

Cykelförsäkring
Jag tecknade upp något, kommer inte ihåg vad det kallades, mot Folksam där jag försäkrade cykel och hjul upp till ett värde av 50 000kr. Täcker allt, även stöld när den står olåst vid fikastopp under långturer. Tror jag betalar ca 2500kr/år

Cykelförsäkring
Krashade mina Zipp-hjul på tävling härom veckan, Trygg Hansa täckte det utan några som helst problem när det framkom att jag inte var proffs.

Cykelförsäkring
Tycker det är grymt svårt att veta vad som gäller. Frågar mitt försäkringsbolag lite då och då när jag råkar i kontakt med dem och de svarar olika på vad som gäller vid krasch varje gång.

Tillbaka
Topp