gerrardsdobbar
Aktiv medlem
Cykelvasan 2018
Körde 1.9 på min HT i fjol och skakade nästan sönder på tvättbrädepartierna. 2.7... Huva.
Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
julgus sa:Nu ser det mer el mindre perfekt ut, 6.5 mm på fredagen och runt 20 grader mitt på dan på lördagen. Fredagens regn gör banan fast o fin o mindre dammig.. sandpartierna kommer att bli snabba o fina. Ser bra ut. Min Thunder Burt får sitta kvar. 2.7 bar fö. FS, Scott 920. (heldämpat är nästan fusk, även på CV..)
xzbatt sa:julgus sa:Nu ser det mer el mindre perfekt ut, 6.5 mm på fredagen och runt 20 grader mitt på dan på lördagen. Fredagens regn gör banan fast o fin o mindre dammig.. sandpartierna kommer att bli snabba o fina. Ser bra ut. Min Thunder Burt får sitta kvar. 2.7 bar fö. FS, Scott 920. (heldämpat är nästan fusk, även på CV..)
Jag antar att du kollar prognosen för Mora, sälen bjuder på mer regn.
Tips är att köra 1,4-1,8bar tryck i däcken istället då 2,7 är alldeles för mycket.
manslennstrand sa:Hehe, den eviga frågan om däcktryck... ?
Kör det som passar bra. Jag kör 1,5 tubeless och har bra kurvgrepp, jag tycker däcken studsar för mycket över små ojämnheter om jag har för högt tryck, och då blir fästet sämre.
Har du kört grus innan på ikon? Läst på flera ställen att just grus rullar dom trögt. Aldrig provat självJockeS sa:Maxxis Ikon 27,5"
1.8 bar
Cyklistvikt: 78kg
Tycker mina Ikon 2.2 rullar trögt på grus. Måste upp på 1.7 bar fram och 1.9 bar bak för att det ska rulla på hyfsat. Väger 90 kg. Har gjort många "provrull" på olika grusvägar. På hårdpackad jord med lite rötter så rullar dem riktigt bra med ca 1.4 bar.Bajker sa:Har du kört grus innan på ikon? Läst på flera ställen att just grus rullar dom trögt. Aldrig provat självJockeS sa:Maxxis Ikon 27,5"
1.8 bar
Evenemanget som sådant är nog ganska säkert, däremot kommer det säkert stjälas cyklar nätterna innan fr biltak, släpvagnar, etc. Det är bara att räkna med så som Sverige ser ut idag.ForesterGuy sa:Hur mycket cykelstölder blir det i år?
Det finns väl inga kurvor på CV?manslennstrand sa:Jag kör 1,5 tubeless och har bra kurvgrepp
Miss Lycka 2.0 sa:Det har funnits cykelstölder sedan cykeln uppfanns.
TS975 sa:Tycker mina Ikon 2.2 rullar trögt på grus. Måste upp på 1.7 bar fram och 1.9 bar bak för att det ska rulla på hyfsat. Väger 90 kg. Har gjort många "provrull" på olika grusvägar. På hårdpackad jord med lite rötter så rullar dem riktigt bra med ca 1.4 bar.Bajker sa:Har du kört grus innan på ikon? Läst på flera ställen att just grus rullar dom trögt. Aldrig provat självJockeS sa:Maxxis Ikon 27,5"
1.8 bar
tank77 sa:Regnade kraftigt hela morgonen i Sälen fram till 10.10 då jag startade, då slutade det regna helt tvärt, helt sjukt då dom hade lovat regn hela dagen men istället blev det uppehåll istället resten av dagen. Solen dök upp efter middag och det var typ vindstilla fram tills 14.00-14.30-tiden då det började blåsa rätt så rejält och i Mora var det typ full storm nere vid målgång. Första halvan av loppet var det lerigt som satan och man jävligt skitig samt cykel som blev helt ingrodd med lera.
Miss Lycka 2.0 sa:Visas motionsloppet någon kanal?
Miss Lycka 2.0 sa:De som får service i depåerna tävlar.
Bajker sa:Miss Lycka 2.0 sa:De som får service i depåerna tävlar.
Har du nånsin kommit med ett intressant eller givande inlägg?
Rullade förbi varenda jäkel idag iaf så fort gick det.Bajker sa:Har du kört grus innan på ikon? Läst på flera ställen att just grus rullar dom trögt. Aldrig provat självJockeS sa:Maxxis Ikon 27,5"
1.8 bar
JockeS sa:Rullade förbi varenda jäkel idag iaf så fort gick det.Bajker sa:Har du kört grus innan på ikon? Läst på flera ställen att just grus rullar dom trögt. Aldrig provat självJockeS sa:Maxxis Ikon 27,5"
1.8 bar
Ikon upplever jag som ett snabbrullat däck.
Har kört Thunderburt inna och märker inte större skillnad
Bajker sa:Miss Lycka 2.0 sa:De som får service i depåerna tävlar.
Har du nånsin kommit med ett intressant eller givande inlägg?
Just det lär långt över halva happy ha svårt med...Bengt-re sa:Ofta. One liners ?. Ibland måste man dock tänka igenom vad som menas.Bajker sa:Har du nånsin kommit med ett intressant eller givande inlägg?Miss Lycka 2.0 sa:De som får service i depåerna tävlar.
Miss Lycka 2.0 sa:De som får service i depåerna tävlar.
Låter väl plausibelt :-)cerro sa:Så jag som hade langning tävlade alltså även om jag körde motionsklass? :)Miss Lycka 2.0 sa:De som får service i depåerna tävlar.
Ja det är märkligt! Mina däck tvärdog vid Eldris.c.o.h.j sa:Körde ikon TL på spark 920 De blev ”långsamma” efter 70km..
Bajker sa:Ja det är märkligt! Mina däck tvärdog vid Eldris.c.o.h.j sa:Körde ikon TL på spark 920 De blev ”långsamma” efter 70km..
Sammandrag visas på SVT1 kl. 18:15 - 19:00 ikväll https://www.svtplay.se/kanaler?date=2018-08-12&range=day och kommer troligen då även att läggas ut på Play.Aeromiten sa:Var det inget på TV från cykelvasan? Hittar inget nytt på Svtplay.