Cykla Gran Canaria (Kanarieöarna) :)
GoranS sa:Tack för backtipsen, us930.
Har du koll på väg HI-45 som går uppe i de mer höglänta delarna av ön?
Jo, lite koll har jag på den, senast i söndags försökte jag mig på den från HI-400 men fick vända tillbaka efter några hundra meter p.g.a. dålig vägkvalitet, grovt grus/sten och stora gropar. Från andra hållet är den (eller var i somras i alla fall ) precis som du säger asfalterad en bit fram till platsen Cruz de los Reyes men sedan grus, tyvärr knappast farbart med racer skulle jag säga i alla fall. Biten upp till Pico Malpaso känner jag inte till men en hyfsat välgrundad gissning är väl att den är ungefär likadan den. HI-400 och speciellt den lilla HI-40 är dock mycket trevliga som alternativ.
Som plats för boende skulle jag nog säga Villa de Valverde eller någonstans i el Golfobukten, Frontera. Värt att veta är att tunneln på HI-5 mellan dessa två ställen är förbjuden för cykel och gångtrafik, så som cyklist är man hänvisad till vägen över bergen. Du kan alltid skicka ett PM till mig om du ska åka, ev. kan jag ordna boende i el Mocanal på nordsidan beroende på tid på året och lite andra faktorer.
Mvh Ulf S.