D
Deleted member 77490
Guest
Cykla stiligt-tråden
-
Senast redigerad av en moderator:
Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Läs en gång till:Bara genom att tänka mig känslan av att dra på mig ett slags fancy plastpåse, som enligt artikeln ska vara helt ogenomsläpplig, på fötterna
Jag har testat det en gång och det räcker för min del.Bara genom att tänka mig känslan av att dra på mig ett slags fancy plastpåse, som enligt artikeln ska vara helt ogenomsläpplig, på fötterna gör att jag plötsligt ser fotsvett och kalla tår som ett icke-problem. Får klaustrofobi.
Alla är olika. För mig är det viktigt att jag känner mig fin på cykeln, och att cykeln är fin. Det bidrar till en positiv helhetsupplevelse. Sån är jag. ??![]()
Fråga mig!![]()
Om vaddå?
Vad som helst. Skogling kan allt.
Det är ju pandemi och hemmarbetsstassen vettja.??
Shorts och kavaj. De borde skämmas.
Jag har lite svårt för kavaj faktiskt, tycker plagget begränsar rörligheten för mycket. Däremot gillar jag fina tröjor och västar, har ett antal unika Fair Isle-mönstrade som nästan är mera konstverk än plagg.Linnekavaj är ett härligt plagg! Betydligt härligare än Haglöfs. Det är väl utmärkt med löjligt dyra bergsklättringskläder när du ska klättra i berg, men ganska fånigt om du köpt dem för att ta en promenad i skogen.
Du tänker Fjällräven. För övrigt alldeles utmärkta plagg i skogen.Alla plagg var märkta med fräcka bokstavs- och sifferkombinationer av typen ”G1000”.
Måste kommentera en sak här. Inte som svar på just ditt inlägg utan bara rent allmänt på den debatt som är nu.Linnekavaj är ett härligt plagg! Betydligt härligare än Haglöfs. Det är väl utmärkt med löjligt dyra bergsklättringskläder när du ska klättra i berg, men ganska fånigt om du köpt dem för att ta en promenad i skogen.
Varför måste man köpa en linnekavaj för att promenera i skogen?Linnekavaj är ett härligt plagg! Betydligt härligare än Haglöfs. Det är väl utmärkt med löjligt dyra bergsklättringskläder när du ska klättra i berg, men ganska fånigt om du köpt dem för att ta en promenad i skogen.
Jag vill cykla stiligt och med det följer en längtan efter kläder som inte är gjorda i lycra och där reflekterande material är helt uteslutet. Om valet måste träffas, ja då går oftast form före funktion.
Har du konkreta länkar till dessa fantastiska plagg får du gärna posta demVid hård träning har jag nästan alltid syntet, delvis av snålhet. Vid skapligt hård pendling har jag oftast ull men nästan aldrig vindtätt. Med LITE vind genom kläderna får jag inte fuktuppbyggnad och slipper lukten när jag ska hem. Vinden genom kläderna kan jag kontrollera genom fler lager, en reflexväst eller tätstickade cykeljackor i ull. På en rando som inte går i ösregn väljer jag ull.
Har du provat fuktspärr?Fötter är en helt annan sak då alla skor för vinterbruk är täta som ummistövlar (ett membran innanför 2 mm läder/gummi/plast andas inte).
Du frågade inte om något som jag har skrivitDu svarade inte på frågan.
Det är ju exakt samma sak som du själv är ute efter, fast en annan stil. Handlar det inte om funktion så brukar det vara uttryck för grupptillhörighet, eller möjligen att visa att man inte är del av en viss grupp.Det blir så konceptuellt, som att man köper en ny stil på postorder. Allt är ”rätt”: rätt brallor, rätt kängor, rätt kniv o s v.