Cykling i Alingsås

bobster

Ny medlem
Cykling i Alingsås
Jag undrar hur det står till med cykelmöjligheter i Alingsås? Har hört att det ska finnas en klubb?. Jag kör både mtb och racer, vore trevligt med lite träningssällskap när jag nu ska flytta dit.

Jubelero

Ny medlem
Cykling i Alingsås
Är inte från Alingsås men tillbringar tid där ibland då svärföräldrarna bor där.
Hjortgården har ett fint Milspår (blå) för MTB samt en hel del stigar att förlänga med.
Lider dock (Milspåret alltså) fortfarande av sviterna efter Gudrun, har jag hört. Har inte kört där i år.

//Jubel

Fredrik Larsson

Aktiv medlem
Cykling i Alingsås
Det finns massa cykling i Alingsås, jag bor där en del, visar gärna runt nån dag om du vill. Milspåret som Jubelro tipsade om körde jag i söndags, några nedfallna träd men inte så farligt, det är ett bitvis väldigt tekniskt spår men jäkligt skoj då vissa partier gick tokfort nerför. Precis norr om Alingsås har jag hittat en skön grusvägsslinga med rejält med kupering som är oteknisk men jäkligt snabb och konditionskrävande, tar ca 50 min att cykla runt. Jag har inte kört så mycket MTB där men jag har orienterat massor, och fina stigar finns det. Kontakta OK Skogshjortarna och köp lite kartor så kan du hitta lite egna fina turer. Långared (cykelklubb tror jag "ändelsen") och Alingsås Cykelklubb cyklar runt Alingsås, ta kontakt med dem. Jag flyttar till Kina i höst men min rätt vältränade pappa bor kvar i Alingsås, du kan få hans mail/telenr om du vill, han vill nog ha en till träningskompis tror jag. Var i Alingsås skall du flytta?

Fredrik Larsson

Aktiv medlem
Cykling i Alingsås
Kina, inte Kinna. Shanghai närmare bestämt. Jag vill ju inte vakna upp en dag och inse att jag är 30+, dvs gubbe och inse att jag inte har hunnit göra så mycket skoj och spännande.

Audioholic

Aktiv medlem
Cykling i Alingsås
Var i alingsås ska man bo för att ha nära till mtb?
Eller är det så litet att det inte spelar någon roll?
Tittar på hus/radhus, bor idag i Gbg men sneglar mot att flytta till mindre ort.

JSG

Medlem
Cykling i Alingsås
Var i alingsås ska man bo för att ha nära till mtb?
Eller är det så litet att det inte spelar någon roll?
Tittar på hus/radhus, bor idag i Gbg men sneglar mot att flytta till mindre ort.
Spelar absolut ingen roll. Du cyklar från ena till andra sidan på 10-15 minuter i maklig takt. Ängabo, Bolltorp, Tegelbruket, Dammen, Stadsskogen är ett axplock av utkanterna där du kan dra rakt ut i skogen mer eller mindre genom att kliva ut genom dörren.

Evert

Ny medlem
Cykling i Alingsås
Du har bra cykling åt alla håll. Mest teknisk stig finns på Hjortgården. Därifrån går det förlänga med bra mtb mot både Vårgårda, Borås och Gbg.

Köp & Sälj

Topp