Cyklister lever farligare

Impad att han hinner testa allas bromsar!

"Jag möter dagligen horder av stressade cyklister med dåliga bromsar på väg i hög fart."

stressad gubbkäring som stressad gubbkäring.. oavsett bil eller cykel så är de otrevliga.

De i bil är snäppet farligare, men oftast lite mindre laglösa då de har en regplåt de kan bli identifierade med.

Som tur är slipper jag numer nästan sopiga trafiklösningar på min vanliga pendlingsväg.

42Hz skrev:
-------------------------------------------------------
> Impad att han hinner testa allas bromsar!
>
> "Jag möter dagligen horder av stressade cyklister
> med dåliga bromsar på väg i hög fart."
>
+1!

Vilken korkad artikel. "Cykling är väl bra, men leder numera till fler sjukhusvistelser än bilismen.". Hur många dödsfall per år; bil jämför med cykel? Hur många svårt skadade per år; bil jämfört med cykel?

På dom jävlarna bara!
falling.jpg

Och som alltid är det dessa cyklister som alltid är stressade och gör fel/bryter mot lagar etc. ALDRIG
bilister eller fotgängare etc. ALDRIG. Det är en sådan konstig likriktad kritik hela tiden. Byt ut ordet cyklist mot bilist och skriv samma sak så släpptes nog fan lös på varenda media som finns.

rustas skrev:
-------------------------------------------------------
> Vet ni hur jävligt det är att vara jägare i
> Italien??? Det finns ju fan inget att skjuta på,
> klart han chansade!

Du! DÄR har du fel. Hängivnare jägare än italienska finns inte. Där skjuts det friskt!

Apropå frågan, alla de som dött jag känner till - och vid min framskridna ålder är det en hel del - har dött i sängen, vilket är ett empirisk bevis att sängen är det absolut farligaste ställe att befinna sig på. Eller i.

Tillbaka
Topp