D_R bygger LEDlampor, NightOwl

JojjeM

Aktiv medlem
Dirty_rider sa:
Idag trillade ansökan om varumärke in och blev godkänd.
NightOwl är nu ett registrerat varumärke YAY :D :D :D

Firar med några WIP-bilder på MkV
Cool. Grattis!
Slog mig precis att jag blev av med en lampa som satt på en hoj som stals i höstas. Hmm... ;)

/Johan

daikai1

Medlem
Sjukt snygga, hade gärna haft ett par stycken, extra bakljus till bilen och båtkärra, extraljus på båten och en på cykeln såklart.

Då hade det ju drivits av bilens 12v-system, kanske en produktutveckling? Nu kanske det blir för mycket fjärrljus, men backa ner en trailer i mörkret så kan man ej ha för mycket ljus heller.

Dirty_rider

Aktiv medlem
Med min drivare kan du köra upp till 30v, så ja 12v funkar.
HåkanC, du är saker o ting på spåret. Med liten massa kommer till en kostnad i hänsyn till värmeavledning. För stor massa så lagrar du mer värme än vad du kyler och tvärt om så det gäller att hitta en bra lösning med bra kylflänsar med lagom mkt material bakom dioderna.
MkV är ett monster och kommer dra 2A @20v

Dirty_rider

Aktiv medlem
Måste erkänna att jag ligger hopplöst back :(
Jobbar så fort jag bara kan så att ni kan få beställa.

här är bilderna ifrån dagens fotografering.

Konernas placering i förhållade till ljuskällan
utkast.JPG

Närmsta kon är satt på 2m och längsta 16m. Försökte hålla alla ljuskäglor runt 10m för att ge en så rättvis ljusbild som möjligt
TOTALcopy.jpg

Hasse#7

Aktiv medlem
Dirty_rider sa:
Måste erkänna att jag ligger hopplöst back :(
Jobbar så fort jag bara kan så att ni kan få beställa.

här är bilderna ifrån dagens fotografering.

Konernas placering i förhållade till ljuskällan

Närmsta kon är satt på 2m och längsta 16m. Försökte hålla alla ljuskäglor runt 10m för att ge en så rättvis ljusbild som möjligt
Den sista bilden känns ju som dag. Fin test. För rättvisans skull kanske du skall ange modell på Magicshine. Läge att be någon göra eller prefabricera husen för att öka volymen och klara efterfrågan?

42Hz

Aktiv medlem
Ljusbilden från MS-lampan ser ju ut att bli avbländad på högre sida av en annan lampa... :)

Dirty_rider

Aktiv medlem
Ljusbilen är lite högt riktad på MKIV, det är samma optik på MkIII o IV så det borde inte vara någon större skillnad

JonasH72

Ny medlem
Då har du också konstaterat att Magic Shine är inte så Magic.... Jag begriper inte riktitg varför så många väljer att köpa det, förutom att det är enkelt att hitta XXL varuhus...

marr

Moderator
Forumvärd
JonasH72 sa:
Då har du också konstaterat att Magic Shine är inte så Magic.... Jag begriper inte riktitg varför så många väljer att köpa det, förutom att det är enkelt att hitta XXL varuhus...
För all del. Det finns ganska många olika ms lampor. Här verkar det ha testats en väldigt gammal modell. Ser ut som den första?
Som att testa en skoda 1300 och sen dömma ut en ny octavia.

JonasH72

Ny medlem
Man skall inte underskatta lättheten i att kunna köpa produkten, och för vissa även det att den går att känna/klämma på fysiskt innan beslut. När det kommer till prestandan så är jag dock mer tveksam.. Har ägt några själv. Om jag skall försöka mig på en liten liknelse så är det som att MS står sig bra i klassen, likt man kan tycka att en BMW M3 är snabb. Och det är den ju, till man ställer den jämte en F1 bil (läses LedX eller Mila), för då blir en M3 rätt patetisk runt en bana....

Jimel

Aktiv medlem
Men en MS på XXL rea är ju ändå en skaplig lampa till ett vettigt pris. Inte alla som vill lägga flera tusen.

Dirty_rider

Aktiv medlem
För min del tog jag en ms lampa i högen som många är familjära med och kan relatera ljusbilden mot, som referens som sagt.

JonasH72

Ny medlem
Jag ställer gärna upp med en LedX Mamba och en Mila Vega 2 som jämförelse i de ljustester du redan gjort - förutsatt att det kan ske i Stockholmsområdet.

PMa om det är intressant.

Dirty_rider

Aktiv medlem
JonasH72 sa:
Jag ställer gärna upp med en LedX Mamba och en Mila Vega 2 som jämförelse i de ljustester du redan gjort - förutsatt att det kan ske i Stockholmsområdet.

PMa om det är intressant.
Det hade varit riktigt intressant att göra den jämnförelsen, bor dock 60mil söderut :/

Der Kaiser

Aktiv medlem
Den där skruven är nästan pricken över i'et.
Hade inte tänkt på den när jag öppnade kuvertet.
Det som slog mig först var hur liten lampan är (mk 4). Nu efter några rundor så är jag så nöjd över att jag köpte en. Lamphuset är så litet o lätt att jag kan låta det sitta på hjälmen utan att oroa mig för att slå av den mot långa grenar, även när jag bara förväntar mig behöva den på slutet av turen. Jag bara sänker den mot hjälmen, och vrider upp den lite när det är dags att använda den.
Och är full nöjd med ljuset, även om jag ibland använder full ljusstyrka...
Har gjort en liten moddning, drivaren sitter på kabeln, och Dirty R hade satt en gummitejp på den, jag bytte tejpen mot självhäftande kardborre och satte motsvarande på rätt plats på hjälmen så blev lampan lättare att ta av o på.
IMG_20181201_112615.jpg

IMG_20181202_162343.jpg

IMG_20181216_101816.jpg

IMG_20181202_162316.jpg

Köp & Sälj

Topp
Happyride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer