Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Randigeralf sa:Snacka om fulmek. Det var ju inte ens en mjölkkartong. ?
En pil där havredrycken kommer ut?Cfj sa:Ledsnade på rövvätan, så jag byggde en ass saver av mjölkkartong + två buntband. Funkade ändå över förväntan.
Bengt-re sa:Randigeralf sa:Snacka om fulmek. Det var ju inte ens en mjölkkartong. ?
Brölk?
Det har varit sädesvätska i den?Randigeralf sa:Snacka om fulmek. Det var ju inte ens en mjölkkartong. ?
Laederlappen sa:Det har varit sädesvätska i den?Randigeralf sa:Snacka om fulmek. Det var ju inte ens en mjölkkartong. ?
bokaj sa:Laederlappen sa:Det har varit sädesvätska i den?Randigeralf sa:Snacka om fulmek. Det var ju inte ens en mjölkkartong. ?
Först satte jag lite i pk-strupen innan jag förstod att det var jätteroligt! Och pk på det stora hela :D
Reivennob sa:bokaj sa:Laederlappen sa:Det har varit sädesvätska i den?Randigeralf sa:Snacka om fulmek. Det var ju inte ens en mjölkkartong. ?
Först satte jag lite i pk-strupen innan jag förstod att det var jätteroligt! Och pk på det stora hela :D
Bästa ordvitsen på Happy?
Laederlappen sa:Det har varit sädesvätska i den?Randigeralf sa:Snacka om fulmek. Det var ju inte ens en mjölkkartong. ?
mikipedia_ sa:Behövde en extra skärm imorse. Tog en barnpenselförpackning å bara satte dit den med två små klipp om ca1 cm för railsen. Den funkade bra för var torr om stjärten när jag kom fram?
mikipedia_ sa:Behövde en extra skärm imorse. Tog en barnpenselförpackning å bara satte dit den med två små klipp om ca1 cm för railsen. Den funkade bra för var torr om stjärten när jag kom fram?
velovin sa:Jag är mest impad av att jobbpendla i november utan skärmar, ett fulmek i sig.
Kneecap sa:Tjena!
Living on the edge!
Ytterligare en pluspoäng till IS enligt mig. Om man drar gängpaj så går det oftast att lösa med en mutter.
AnteL sa:Lampfäste gjort av 2 topcaps, 1 spacer, 2 insex och 1 skivbromsadapter
Jo helt fel. Inte alls fulmek. Den där ska ligga i finmektråden!Hasse#7 sa:AnteL sa:Lampfäste gjort av 2 topcaps, 1 spacer, 2 insex och 1 skivbromsadapter
Inte illa. Bra tänk innan känns det som.
Lejon sa:Jo helt fel. Inte alls fulmek. Den där ska ligga i finmektråden!Hasse#7 sa:AnteL sa:Lampfäste gjort av 2 topcaps, 1 spacer, 2 insex och 1 skivbromsadapter
Inte illa. Bra tänk innan känns det som.
darkforce sa:dagens fulmeck utan bild kärvande guide bromshantag demonterades ena gick smidigt o slipa till o återmontera andra så var gummitätningarna torrspruckna.... hmmmmmm vänta på nya neeeeeee sneglar på ett par gamla shimano br m396 bromsar i skrotlådan.
inspekterar dom o inser de verkar va samma diameter på kolven river ner o upptäcker glädjerikt de e exakt samma gummitätningar i shimano handtagen som i guide swip swop så sitter de nya tätningar o guide handtagen e som nya
så nu återstår de o se om myten e sann att packningarna i shimano inte tål dot-olja ;)
darkforce sa:dagens fulmeck utan bild kärvande guide bromshantag demonterades ena gick smidigt o slipa till o återmontera andra så var gummitätningarna torrspruckna.... hmmmmmm vänta på nya neeeeeee sneglar på ett par gamla shimano br m396 bromsar i skrotlådan.
inspekterar dom o inser de verkar va samma diameter på kolven river ner o upptäcker glädjerikt de e exakt samma gummitätningar i shimano handtagen som i guide swip swop så sitter de nya tätningar o guide handtagen e som nya
så nu återstår de o se om myten e sann att packningarna i shimano inte tål dot-olja ;)
kais01 sa:fast så länge det är åtskruvat och på plats lär det fungera? kolvens packning kan dock bli kritisk när den börjar svälla...
kais01 sa:fast så länge det är åtskruvat och på plats lär det fungera? kolvens packning kan dock bli kritisk när den börjar svälla...
kais01 sa:ja jag skulle inte vilja testa just på bromsar iaf. men ni har alltså förstahandsuppgifter på att detta går åt helvete..?
annars mycket nys därute, en välspridd myt är t ex att stekpannor i gjutjärn inte skulle tåla diskmedel.
marr sa:kais01 sa:ja jag skulle inte vilja testa just på bromsar iaf. men ni har alltså förstahandsuppgifter på att detta går åt helvete..?
annars mycket nys därute, en välspridd myt är t ex att stekpannor i gjutjärn inte skulle tåla diskmedel.
Det är inte nys att tätningar gjorda för mineralolja försvinner i dot vätska...
marr sa:kais01 sa:ja jag skulle inte vilja testa just på bromsar iaf. men ni har alltså förstahandsuppgifter på att detta går åt helvete..?
kais01 sa:marr sa:kais01 sa:ja jag skulle inte vilja testa just på bromsar iaf. men ni har alltså förstahandsuppgifter på att detta går åt helvete..?
och de verkligen löser upp sig har du sett hända? att de sväller upp är annars det man hör. bromsvätska är väl besläktat med glykol, inte så bra på att lösa upp gummislangar direkt.
alltså, anser inte man ska förväxla eller byta dessa vätskor, men kunde vara intressant med förstahandsuppgifter om vad som händer. svullna packningar är ju inte ett problem så länge de ligger på plats. löser de verkligen upp sig vore det en annan sak.
Paco sa:kais01 sa:marr sa:kais01 sa:ja jag skulle inte vilja testa just på bromsar iaf. men ni har alltså förstahandsuppgifter på att detta går åt helvete..?
och de verkligen löser upp sig har du sett hända? att de sväller upp är annars det man hör. bromsvätska är väl besläktat med glykol, inte så bra på att lösa upp gummislangar direkt.
alltså, anser inte man ska förväxla eller byta dessa vätskor, men kunde vara intressant med förstahandsuppgifter om vad som händer. svullna packningar är ju inte ett problem så länge de ligger på plats. löser de verkligen upp sig vore det en annan sak.
Eftersom du inte verkar vilja tro på oss som säger att det INTE funkar så föreslår jag att du kontaktar Preacher här på forumet eller angrybikemechanic på Instagram.
Duger inte hans förstahandsuppgifter så kan vi nog aldrig övertyga dig....