Miss Lycka
Ny medlem
Dags igen, Cyklist V.S Lastbil gick inge bra.....
Vill de ha fri väg så gäller blåljus.
Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Men fy fan, här sitter jag med en repris på tour of alps, sista etappen, 12 km kvar, och ledarklungan som är 15 pers, där sitter han med högst levande. Klarar knappt av att titta nu. Så jävla trist.Miss Lycka sa:Scarponi har blivit ihjälkörd av en lastbilsförare.
Miss Lycka sa:Scarponi har blivit ihjälkörd av en lastbilsförare.
http://www.cyclingnews.com/news/michele-scarponi-killed-in-training/
DaK sa:Miss Lycka sa:Scarponi har blivit ihjälkörd av en lastbilsförare.
http://www.cyclingnews.com/news/michele-scarponi-killed-in-training/
Var står det att det var en lastbilsförare inblandad?
Jenny W sa::(
Cyklist död i lastbilskrock
Publicerad idag 13.58
En cyklist dog efter att ha blivit påkörd av en lastbil på Mörners väg vid lunchtid på tisdagen.
Klockan 12:21 larmades polis och räddningstjänst till rondellen Mörners väg /Ljungdalavägen i Växjö. En cyklist hade blivit påkörd av en lastbil.
Cyklisten avled i samband med olyckan, uppger polisen.
https://www.svt.se/nyheter/lokalt/smaland/cyklist-omkom-i-trafikolycka-1
rln sa:Tragiskt. SVT:s text antyder att det var en autonom lastbil. Det tror inte jag.
Classe75 sa:Bild över eventuellt den korsning det gäller. I vart fall så har man ofta denna lösning på cykelväg ihop med vägen i Växjö.
Tomcaten sa:Utländska lastbilschaufförer dödar flera, tack för den EU.
NAnders sa:Classe75 sa:Bild över eventuellt den korsning det gäller. I vart fall så har man ofta denna lösning på cykelväg ihop med vägen i Växjö.
Det finns inga riktigt bra lösningar för cykeltrafik i cirkulationsplats, men det lär vara så att den nederländska svängfesten med väjningsplikt för cykeltrafiken är säkrast:
https://goo.gl/maps/YCtLVqf4pJ32
NAnders sa:Det finns inga riktigt bra lösningar för cykeltrafik i cirkulationsplats, men det lär vara så att den nederländska svängfesten med väjningsplikt för cykeltrafiken är säkrast:
https://goo.gl/maps/YCtLVqf4pJ32
Alltid tragiskt. Nu får vi se om det blir förändringar när en känd idrottare stryker flagg.
Lite så, ”utreds som grov vårdslöshet”, ovanligt att se de texten i nyheterna.
Låter lite märkligt, man har lagt ner brottsmisstanken mot chauffören, ”men ärendet ligger ändå öppet som vårdslöshet i trafik, men utan riktan mot person”. Hmm...Fast enl GP så var det nog inte så längre....
Hej.. Dum fråga?? Eller är frågan smart och varje tänkbart svar dumt?? mvh borano20Jag mailade faktiskt reportern i GP och frågade varför det verkar legio att motorfordon vs cyklist-olyckor alltid beskrivs som ”människa skadades av fordon” snarare än ”människa skadade människa” av journalister. Inväntar fortfarande svar, kanske var en dum fråga..
En mycket tragisk olycka, återigen, vilket inte minst den här tråden visar. Som både cyklist och lastbilschaufför och dessutom boende i närområdet berörde det mig djupare denna gång. Enl. uppgifterna som jag fått var det så att cyklist och lastbil frontalkrockade, på en ganska smal och kuperad landsväg. Lastbil på väg uppför och cyklist på väg nerför. Ett antagande är ju att cyklisten var trött efter tidigare stigning och för ett ögonblick tappade koncentrationen, kanske drack vatten och kom över på fel sida och kolliderade med lastbilen. Spekulationer naturligtvis men mycket lätt hänt vet jag av egna erfarenheter.Hej.. Dum fråga?? Eller är frågan smart och varje tänkbart svar dumt?? mvh borano20
Precis! Därför är det som cyklist viktigt att vara uppmärksam på vad som händer i trafiken och inte tro att man syns i alla situationer. Gäller speciellt i närheten av stora fordon.De flesta billister är avskärmade i sina plåtlådor.
Det är även cyklister som har sina öron proppar med musik eller sin personliga pt i öronen .De flesta billister är avskärmade i sina plåtlådor.
Mkt spekulerande där med utgångspunkt att cyklisten har tabbat sig. Sträckan i fråga är varken svår, särskilt smal eller kuperad i nån större mån.En mycket tragisk olycka, återigen, vilket inte minst den här tråden visar. Som både cyklist och lastbilschaufför och dessutom boende i närområdet berörde det mig djupare denna gång. Enl. uppgifterna som jag fått var det så att cyklist och lastbil frontalkrockade, på en ganska smal och kuperad landsväg. Lastbil på väg uppför och cyklist på väg nerför. Ett antagande är ju att cyklisten var trött efter tidigare stigning och för ett ögonblick tappade koncentrationen, kanske drack vatten och kom över på fel sida och kolliderade med lastbilen. Spekulationer naturligtvis men mycket lätt hänt vet jag av egna erfarenheter.
Mvh Ulf S.
Mkt spekulerande där med utgångspunkt att cyklisten har tabbat sig. Sträckan i fråga är varken svår, särskilt smal eller kuperad i nån större mån.
jag har själv åkt på riktigt många kassa omkörningar på den sträckan, i dolda kurvor och uppförsbackar. Generellt högt risktagande av bilister/lastbilar.
Döda cyklister kan inte tala.
Har du verkligen åkt den sträckan?
Och nu var det väl fråga om en frontalkrock?
Jag har själv cyklat den sträckan vid ett flertal tillfällen,
Kan bara hålla med us930