jag hoppade ner för en trappa och in i en tunnelvägg när jag var 11 eller 12.. det var ingen rolig upplevelse.
kört samma väg och hoppat ner för samma trappa i 5-6 år (låg precis vid min låg-mellanstadieskola, på vägen dit nedanför en lång backe).. Kommer en dag i för hög fart och hoppar över hela den korsande cykelvägen och landar rakt i i tunnelväggen.. det tog stopp bra kan jag säga.. Ansiktet som frambroms var effektivt..
kostade mig ett par småkraschade framtänder, 16 stygn i ansiktet och 4 i tandköttet (visade sig att jag hade hål rakt igenom överläppen, som min fader sa för att lätta upp stämningen på sjukhuset "det var lite svårt att vissla), spräckt näsben... fick äta genom sugrör i en vecka, tog ett par veckor innan jag vågade gå ut för att jag såg ut som ett monster..
tur i oturen dock: första bilen som stannade var en sjuksköterska påväg till jobbet, och jourhavande läkare var en av sveriges skickligaste plastikirurger så jag har knappt några synbara men av det, utöver ett litet ärr under näsan, en ganska stor näsa och en ganska tilltryckt näsrot..
edit: kan tillägga att cykeln klarade sig fint :) (en Trek singletrack, helstel mtb)