Därför tog det stopp

bengt

Ny medlem
Därför tog det stopp
När jag var ung brukade jag trampa in dom utsvängda manchesterjeansen i kedjan.
Idag i Bergebo skulle jag ta mig över en nerfallen julgran, då tog det också stopp.

Vad har ni fastnat i?

DSC00024.JPG ht=544

DSC00025.JPG ht=544

Därför tog det stopp
Nått väsen gjorde jag flög över styret idag...
Kan inte förklara... fanns inget i vägen...
en enkel simpel stig...inga rötter eller stenar... Men stopp tog det...

Helt plötsligt bara.Var jag på väg över styret.....
Blod på båda knäna...armbågar..
repa nya cykel. :-(

Tur inte bakväxeln fick sig en smäll med...
När jag hörde vad den kostade....... SJUKT!!!!!
Betalar nån fullpris på XO bakväxlar?????????

Roger

Därför tog det stopp
Nån gång när jag var ca 8 år så var jag som vanligt ute o jonnade på min råtuffa cykel när jag märkte hur skon började dras åt. Två tramptag till och sedan gick det inte mer, kollar ner och ser till min fasa att skosnöret gått upp och ligger nu virat kring trampan/vevarmen.

Som alltid så tar farten slut förr eller senare och som krydda på moset så trillar jag självklart på sidan där jag sitter fast.. smack!

Vet att jag låg där säkert 10min och gnuggade skosnöret mot kedjeskyddet tills det gick av.. puh, pinsamt om någon sett mig. Det är nog också enda gången jag varit glad att jag haft kedjeskydd!

Därför tog det stopp
Har en sann och i det närmaste osannolik historia från min barndom.

När jag var 13 var jag ute och cyklade med min nya 10-växlade bockstyrecykel. I en korsning hade jag alldeles för hög fart samtidigt som det kom en bil från höger. Smart som man var så nöp man det som gick i bromsarna vilket resulterade i en Stålmannenliknande flygtur över styret. Det bar sig inte bättre än att jag hamnade under bilens däck, men bara med fingrarna. Eftersom han hade sett mig och tvärbromsade samtidigt så slutade det med höger långfinger och pekfinger ur led samt blånaglar och diverse andra skrubbsår. I övrigt oskadd. Bilföraren var nog mer chockad än mig.

/Magnus

Därför tog det stopp
jag har inte fastnat i något mer spektakulärt än saker som finns i skogen men minstore bror fastnade en gång med sin Batman-cap i cykeln som pojk vilket slutade i att han flaxade in och fastnade i grannens taggtråd. en bra och minnesvärd dag helt enkelt.

Därför tog det stopp
jag hoppade ner för en trappa och in i en tunnelvägg när jag var 11 eller 12.. det var ingen rolig upplevelse.

kört samma väg och hoppat ner för samma trappa i 5-6 år (låg precis vid min låg-mellanstadieskola, på vägen dit nedanför en lång backe).. Kommer en dag i för hög fart och hoppar över hela den korsande cykelvägen och landar rakt i i tunnelväggen.. det tog stopp bra kan jag säga.. Ansiktet som frambroms var effektivt..

kostade mig ett par småkraschade framtänder, 16 stygn i ansiktet och 4 i tandköttet (visade sig att jag hade hål rakt igenom överläppen, som min fader sa för att lätta upp stämningen på sjukhuset "det var lite svårt att vissla), spräckt näsben... fick äta genom sugrör i en vecka, tog ett par veckor innan jag vågade gå ut för att jag såg ut som ett monster..

tur i oturen dock: första bilen som stannade var en sjuksköterska påväg till jobbet, och jourhavande läkare var en av sveriges skickligaste plastikirurger så jag har knappt några synbara men av det, utöver ett litet ärr under näsan, en ganska stor näsa och en ganska tilltryckt näsrot..

edit: kan tillägga att cykeln klarade sig fint :) (en Trek singletrack, helstel mtb)

Senast redigerad av en moderator:
Därför tog det stopp
Helt obegripligt så drog jag pannan i en stängande hissdörr på lunchen idag. Där tog det stopp kan man lugnt säga. Satan vilken bula. Fotocellen verkar inte funka så bra.

Därför tog det stopp
Sernevi skrev:
-------------------------------------------------------
> hur gick det för den mötande kvinnan då?
> klarade hon sig oskadd ur mötet med en
> lågflygande Peter? (pun intended... ;) )
Som skrivet, jag voltade över hela ekipaget. Just då gjorde jag nog inte riktigt skäl för mitt nick...
(:-{p
Hon höll så låg fart och hade så tung cykel så det gick riktigt bra för henne. Fast hon var chockad och storgrät, speciellt när Polisen kom och fick veta att hon cyklat åt fel håll. Hennes cykel blev också skrot: Framhjulen kollapsade så naven möttes med bara fälgarna emellan och bägge gafflarna såg ut som origami.

Sernevi skrev:
> *Smack!* *Blod!* *Sy!*
Ajaj, det gjorde ont att bara läsa om det! Men då förstår jag en hel del...
(OBS! Också skämt!) (:-{)

Därför tog det stopp
Det är lustigt att folk har så svårt för att cykla över den bron på rätt sida.
Hittills har jag stått emot alla frestelser att peka finger åt idioterna, och nöjer mig istället med att bara skaka på huvudet demonstrativt åt dem så de ser det när jag möter dem.

Därför tog det stopp
Jag krokade fast bockstyret i en vägskylt på en räsertävling runt KTH-området (Sthlm för er som undrar) i början av 80-talet. Där kan man snacka tvärstopp!

Därför tog det stopp
Ni behöver ju inte bara skriva om när ni var små bara för att jag hade utsvängda byxor.
Julgranen var i går och jag hade såå tighta lycrabyxor (eller var det lykra) i innefärgerna blått svart och rött.

Därför tog det stopp
jansson99 skrev:
> Jag krokade fast bockstyret i en vägskylt på en
> räsertävling runt KTH-området (Sthlm för er
> som undrar) i början av 80-talet. Där kan man
> snacka tvärstopp!

Var den åttkantig och märkt STOP

Därför tog det stopp
bengt skrev:
> Ni behöver ju inte bara skriva om när ni var
> små bara för att jag hade utsvängda byxor.
> Julgranen var i går och jag hade såå tighta
> lycrabyxor (eller var det lykra) i innefärgerna
> blått svart och rött.

haha nu är jag iofs inte mer än något år över 20, så SÅ länge sedan är det inte... :)

Tillbaka
Topp