Nu har jag köpt Trek cykeln och den är nu i min ägo.
Fy helvete vad snabbt jag cycklar nu, cyklade förbi varenda kotte med naväxlar utan MINSTA ansträngning.
Pågrund av att man kan anpassa växlarna så bra till belstaningen blir man aldrig anfådd som man blev innan. Fy fan vilken jävla skillnad mot min gammla nav.
I affären snurrade jag på bakdäcket, det snurrade i en EVIGHET, väldigt imponerande.
Dessvärre snurrar framhjulet 10 gånger kortare än än backhjulet pga av dynamon.
Med andra ord så finns det säkert mkt mer av cykeln att hämta om man känner för att plocka bort dynamon, jag var faktiskt lite besviken att det blev så stor skillnad.
Hydraliska SKivbromsar känns som en absolut gåva från skyn, det var verkligen en helt ny upplevelse än vad man är van med..är mkt imponerad av bromsarna.
Växlarna ja, det är brett växelspann, och man kan komma upp i en jävla hastighet det märkte jag direkt. Dessvärre var det är SÄMSTA tänkbara cykelväder idag, regn och slask och is på marken så kunde inte gasa på så mkt jag hade velat.
I affären rekommendera dom att jag oljar kedjan var 3e vecka cirkus, han sa det viktigaste är att oljan har rostskydd, jag använder biltemeas cykelskedje spray, tror den har rostskydd. Man ska inte heller olja för ofta då det drar åt sig smutst.
Angående bromsarna rekommenderar han att man använder båda lika mkt hela tiden för jämt slitage och samt att man inte behöver bromsa lika kraftigt.
Jag är som sagt helt ny när det gäller utanpåliggande växlar.
Behöver säkert gå en grundkurs, men i affären mummla han om att
man ska undavika att ha växlarna på ett visst sätt, att man inte skulle köra det stora drevet fram på det lilla där bak eller vad han sa jag kommer faktiskt inte ihåg alls ?
Men jag kan säga så här att jag tycker det är väldigt ansträngade att växla med drevet där fram, men sliter det med om man kör på drev 2 hela tiden där fram alltså det stora drevet ? är ju igentligen bara i uppförbackar man vill använda det lilla drevet där fram, och när man startar från noll.
Jag har även följt rådet om ego och kompislapp, dom jag satte på såg inte så katastrofalt fula ut, dom smälte in bra, men tror att dom gör stor skillnad faktiskt.
Han i affären hade haft en äldre modell av t220, han hade kört samma kassett i 3 år, men har hört andra är rekommendera att man byter oftare, om man vill behålla prestandan.
Jag ser fram emot när den förbannade slasken och isen försvinner så man kan cyckla på fullt ös!
Men ser ut som det kommer vara slask och regn ett tag till denna vecka dessvärre.
bider
http://imgur.com/a/h3oCg