miyatafarfar
Aktiv medlem
Den obekväma sanningen…
7 i rad mannen
Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Att inte tycka att Armstrong är en rövhatt och ett total ärkearsle är i mina ögon som att tycka att Trump är en go kille. Armstrong krossade folks karriärer när de försökte komma ut med sanningen om doping osv.Det är såklart mest PK att tycka att han var en fuskare och ett svin, men å andra sidan ---- Jag tycker ändå det var ganska häftigt.
Jag ska kolla in den! Har sett den fladdra förbi i flödet tidigare men det låter ju intressant. Jag som följt lite bodybuilding osv innan har kanske en annan uppfattning om doping. Det är liksom en öppen hemlighet, alla vet, men stjärnorna förnekar såklart. Som du säger ställdes dom inför ett val. Samma för folk som kör Mr Olympia. Men folk tror att dopingen ger dig medaljen, det är inte sant. Det är en liten hjälp på traven för att kunna träna ännu hårdare. Du måste fortfarande vara helt jävla övermänsklig och ha sjukt pannben. Visst hade det varit bättre om ingen dopade men man är ju naiv om man inte tror att det förekommer längre och att Pogi och gänget bara är djur. Dom är djur men det är också därför dom dopar. Det går inte att vara en average joe och dopa sig till stjärna bara du tar nog mycket preparat. Du måste fortfarande vara bäst i världen innan. Jag hade inte gjort det själv men det är intressant att läsa om hur mycket folk är villiga att gå för att vinna. Typ folk som sätter OS-guld framför att leva ett långt liv, sin familj osv. Själv tycker jag inte att man bara kan stryka vinsterna och låtsas som att det inte har hänt.Tycker ändå att det var en väldigt intressant historia. Beskrivet i boken "Secret race Hidden World" av Tyler Hamilton. Läs !
Dom bästa var ju (då som nu) enorma vinnarskallar som tränade oerhört mycket, och ville bli bäst. Men efter några säsonger så upptäckte dom att dom inte hade en chans om dom inte började dopa en del. Dom som var rena hamnade långt efter, och var tvungna att bestämma sig - lägg ned karriären eller testa lite doping för att komma vidare. Lance A hörde väl till dom mest drivna, med mycket kontakter, pengar, möjligheter. Som testade nya metoder som blodbyte och microdosering med epo. Och vetenskapen för doping låg en bra bit före dopingtesterna.
Det är såklart mest PK att tycka att han var en fuskare och ett svin, men å andra sidan ---- Jag tycker ändå det var ganska häftigt.
Armstrong var inte ”bäst i världen innan”, han var en medelmåtta till dess han började dopa sig. Eller ja, han dopade sig säkert tidigare också, men inte lika duktigt.Jag ska kolla in den! Har sett den fladdra förbi i flödet tidigare men det låter ju intressant. Jag som följt lite bodybuilding osv innan har kanske en annan uppfattning om doping. Det är liksom en öppen hemlighet, alla vet, men stjärnorna förnekar såklart. Som du säger ställdes dom inför ett val. Samma för folk som kör Mr Olympia. Men folk tror att dopingen ger dig medaljen, det är inte sant. Det är en liten hjälp på traven för att kunna träna ännu hårdare. Du måste fortfarande vara helt jävla övermänsklig och ha sjukt pannben. Visst hade det varit bättre om ingen dopade men man är ju naiv om man inte tror att det förekommer längre och att Pogi och gänget bara är djur. Dom är djur men det är också därför dom dopar. Det går inte att vara en average joe och dopa sig till stjärna bara du tar nog mycket preparat. Du måste fortfarande vara bäst i världen innan. Jag hade inte gjort det själv men det är intressant att läsa om hur mycket folk är villiga att gå för att vinna. Typ folk som sätter OS-guld framför att leva ett långt liv, sin familj osv. Själv tycker jag inte att man bara kan stryka vinsterna och låtsas som att det inte har hänt.
Okej, jag menar alltså ”potential att bli bäst i världen”. Självklart var han inte bäst när han tävlade mot andra genetiska freaks som redan dopade.Armstrong var inte ”bäst i världen innan”, han var en medelmåttatill dess han började dopa sig.
Att han dessutom verkar vara ett jävla svin gör ju saken etter värre.
Att inte tycka att Armstrong är en rövhatt och ett total ärkearsle är i mina ögon som att tycka att Trump är en go kille. Armstrong krossade folks karriärer när de försökte komma ut med sanningen om doping osv.
Han är ett egoistiskt svin och totalt arsle. Allt för att vinna där man krossar andra folks karriärer och liv är inte ”ganska häftigt”
Han hade nog inte riktigt den potentialen om den infriades först genom dopning. Han kanske var bäst i världen på att dopa sig?Okej, jag menar alltså ”potential att bli bäst i världen”. Självklart var han inte bäst när han tävlade mot andra genetiska freaks som redan dopade.
Då ger du preparaten för mycket cred tyvärr. Mycket av det dom tog och tar än idag handlar om att kunna återhämta sig snabbare, klara en högre belastning under längre tid osv. Du måste fortfarande vara övermänsklig i grunden.Han hade nog inte riktigt den potentialen om den infriades först genom dopning. Han kanske var bäst i världen på att dopa sig.
Tyvärr inte.Då ger du preparaten för mycket cred tyvärr. Mycket av det dom tog och tar än idag handlar om att kunna återhämta sig snabbare, klara en högre belastning under längre tid osv. Du måste fortfarande vara övermänsklig i grunden.
Nja, att fuska är i sig inte tillräckligt.Vinsterna ströks för att han fuskade.
Dopestrong!Mitt gula armband börjar bli slitet. Var kan man hitta ett nytt?
Att Lemond inte var på EPO-tåget är ju rätt tydligt. Om han var ren är en annan fråga och en fråga vi aldrig lär få ett säkert positivt svar på.Tyvärr inte.
Kommer aldrig att glömma bilderna av Greg LeMond, i toppform, blir fråncyklad under TdF -91 av människor som inte ens hade fått putsa hans skor ett par år tidigare.
Där ser du effekterna av EPO i full blom.
Att Armstrong kunde hålla jämna steg med den medelmåttigt dopade Pantani -99 säger allt.
Du har tur - fempack för $5 (rimligen plus frakt)!Mitt gula armband börjar bli slitet. Var kan man hitta ett nytt?
Du har tur - fempack för $5 (rimligen plus frakt)!
-00 menar jag! Fel av mig.Att Lemond inte var på EPO-tåget är ju rätt tydligt. Om han var ren är en annan fråga och en fråga vi aldrig lär få ett säkert positivt svar på.
Vilket lopp är det du syftar på att han höll jämna steg med Pantani i 1999?
Han var världsmästare 1993 innan han började dopa sig (enligt vad som framkommit) då var han ”bäst i världen”. Han var en ganska begränsad cyklist även som dopad jämfört med dagens generation av stjärnor men han och hans dopade lag var duktiga på Tdf. En stor del av han framgång var att Us postal/Discovery var ett enormt starkt lag samma framgångsfaktor som för Froome och sky/ineos.Armstrong var inte ”bäst i världen innan”, han var en medelmåtta till dess han började dopa sig. Eller ja, han dopade sig säkert tidigare också, men inte lika duktigt.
Han vann ändå VM 1993 så att han var en medelmåtta innan han officiellt börjat dopa sig är att underdriva. (Men det verkar helt osannolikt att han inte skulle varit dopad då också, men han har inte erkänt eller fällts för doping före VM-titeln vad jag vet?)Armstrong var inte ”bäst i världen innan”, han var en medelmåtta till dess han började dopa sig. Eller ja, han dopade sig säkert tidigare också, men inte lika duktigt.
Jo, visst, du har rätt. Men i Toursammanhang var han en medelmåtta - vann förvisso två etapper men det har många gjort utan att göra något väsen av sig i GC. Han ska ju, säger han, ha börjat dopa sig 1995 men det ska man nog ta med en nypa salt.Han vann ändå VM 1993 så att han var en medelmåtta innan han officiellt börjat dopa sig är att underdriva. (Men det verkar helt osannolikt att han inte skulle varit dopad då också, men han har inte erkänt eller fällts för doping före VM-titeln vad jag vet?)
Om han var ren 1993 är väl oklart och även det något vi rimligen aldrig kommer att se ett säkert positivt svar kring.Han var världsmästare 1993 innan han började dopa sig (enligt vad som framkommit) då var han ”bäst i världen”. Han var en ganska begränsad cyklist även som dopad jämfört med dagens generation av stjärnor men han och hans dopade lag var duktiga på Tdf. En stor del av han framgång var att Us postal/Discovery var ett enormt starkt lag samma framgångsfaktor som för Froome och sky/ineos.
Fast 2000 var ju efter att Pantani slängdes ut ur girot och även om han sprätte till emellanåt så är min känsla att han inte var lika bra efter girot 1999. F.ö. började ju Pantani sin proffskarriär i Carrera-stallet som hade Conconi-kopplingar så hur ren han var under karriären kan verkligen ifrågasättas. Conconi var som jag fattat det ingen sopa vad det gäller EPO-användning.-00 menar jag! Fel av mig.
Du har höga krav för att en cyklist ska få kallas något finare än medelmåtta!Jo, visst, du har rätt. Men i Toursammanhang var han en medelmåtta - vann förvisso två etapper men det har många gjort utan att göra något väsen av sig i GC. Han ska ju, säger han, ha börjat dopa sig 1995 men det ska man nog ta med en nypa salt.
”AI gjorde det”Det bästa som kom ur det här är frasen "Mitt samvete är rent".
Kör den hela tiden på jobbet.
- Omg, varför tuncatedade du produktionsdatabasen!?
- Mitt samvete är rent.