Road_Runner
Aktiv medlem
Den officiella Canyon-tråden
Väntar fortfarande på releasen av Speedmax som skulle ha släppts i Jan sen i Feb nu i Mars ?
Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
calleking sa:Då var den här. Bikefit gjord och nu ska lite småsaker inhandlas så som flaskhållare.
Vikten låg på 7251g utan pedaler men med GPS-fäste.
Kör med Powertap P1 effektpedaler. Mycket nöjd och extremt enkla att byta mellan hojarna men något hög vikt. OK kompromiss!
Funderar på att byta ut lite delar och få ner vikten. Just nu lutar det dock åt alternativ 3:
1. Byta till SRAM eTAP och spara 400g mot Ultegra DI2. Behåller Reynolds Strike SLG och kör tubeless med Schwalbe Pro One
2. Dura-ace vevparti/bromsar och byta ut hjulen mot Bora Ultra One 50mm tub (Fulcrum Racing Quattro LG som träningshjul).
3. Shoppa Schwalbe Pro One tubeless och invänta vårvärmen :)
Inte den bästa bilden men den får duga. Hojen ser bra mycket bättre ut live och speciellt i solljus.
Supersonic sa:Det är knappast välspenderade pengar i skillnad på växelgrupp, bromsar eller vevparti. Däremot kommer det göra under för dig att byta till lättare och samtidigt styva hjul. Riktigt bra hjul är alltid välspenderade pengar enligt min erfarenhet om man ser till kulfaktor och vinster i prestanda.
calundin sa:Hej
Min Canyon-cykel blev stulen i veckan och jag tänkte nu chansa och göra en polisanmälan. Är serienumret som angavs i min "delivery note" samma sak som ramnummer? Kan jag hitta ramnumret någonstans (givet att jag inte längre har cykeln att tillgå)?
Tack på förhand
/Carl
calundin sa:Hej igen
Jag kanske borde ha kontaktat Canyon direkt men nu kan jag i alla fall dela med mig av svaret här:
Givet att man har kvar sin "delivery note" så kan Canyon ta fram ramnumret. Jag mailade sverige@canyon.com och fick svar inom en timme.
Tack för tipset Aliiide.
/Carl
THS sa:Så när blir Spectral CF modern för oss som är långa? Jag talar så klart om en 29a! Ingen som har inside information? Eller kanske Canyon själva har något att berätta?
gizmo sa:Jag skulle få min spectral vecka 4. efter 50 Order confirmation så såg man till slut att pengar har dragits och monteringen har startat. Nästa vecka skulle jag få känna på den. Äntligen tänkte jag, men ack o ve så fick jag ännu en en order confirmation och leveransen är framflyttad till slutet av mars.
Om man beställer en nu ska man tydligen få den i maj ;) Optimistiskt företag
Om någon ska beställa så höjer jag ett varningens finger
Sunny sa:THS sa:Så när blir Spectral CF modern för oss som är långa? Jag talar så klart om en 29a! Ingen som har inside information? Eller kanske Canyon själva har något att berätta?
Med tanke på att de i princip slutade med Spectral 29 Al (förutom 1 modell) pga sviktande försäljning lär de väl knappast ta fram en i CF. Men det vore nice!
gerrardsdobbar sa:gizmo sa:Jag skulle få min spectral vecka 4. efter 50 Order confirmation så såg man till slut att pengar har dragits och monteringen har startat. Nästa vecka skulle jag få känna på den. Äntligen tänkte jag, men ack o ve så fick jag ännu en en order confirmation och leveransen är framflyttad till slutet av mars.
En polare beställde en Canyon och blev lovad leverans i slutet på April. Han fick mail att den hade skickats från Tyskland idag, och att han kommer få den nästa vecka.
Du kanske bara har oflyt. :-)
gizmo sa:gerrardsdobbar sa:gizmo sa:Jag skulle få min spectral vecka 4. efter 50 Order confirmation så såg man till slut att pengar har dragits och monteringen har startat. Nästa vecka skulle jag få känna på den. Äntligen tänkte jag, men ack o ve så fick jag ännu en en order confirmation och leveransen är framflyttad till slutet av mars.
En polare beställde en Canyon och blev lovad leverans i slutet på April. Han fick mail att den hade skickats från Tyskland idag, och att han kommer få den nästa vecka.
Hm det låter som att det är min cykel. Om det är en Spectral 7.0 EX får han nog visa lite solidaritet och skicka vidare den till mig ;)
Jag beställde cykeln 22 september. Snart så är det väl lika bra att avbeställa och köpa 2017 års modell istället.
Stefan-L sa:Fick min spectral 8.9 på utsatt tid. Återstår bara finjusteringar och premiärtur i helgen :)
Road_Runner sa:3 DAGAR KVAR tills den försenade Speedmaxen börjar säljas :-)
Spännande :-)
gerrardsdobbar sa:gizmo sa:gerrardsdobbar sa:gizmo sa:Jag skulle få min spectral vecka 4. efter 50 Order confirmation så såg man till slut att pengar har dragits och monteringen har startat. Nästa vecka skulle jag få känna på den. Äntligen tänkte jag, men ack o ve så fick jag ännu en en order confirmation och leveransen är framflyttad till slutet av mars.
Hm det låter som att det är min cykel. Om det är en Spectral 7.0 EX får han nog visa lite solidaritet och skicka vidare den till mig ;)
Jag beställde cykeln 22 september. Snart så är det väl lika bra att avbeställa och köpa 2017 års modell istället.
Låter verkligen som maximalt oflyt, polarn beställde en Ultimate. Han lade in ordern i mitten på januari. Kanske går snabbare att trycka ut LVG?
Supersonic sa:Ja Canyon verkar ha fått bra snurr på verksamheten igen. I mitten på januari beställde jag en LUX 9.0 Team och fick hem den på drygt en vecka. Kundservicen har även den god kvalitet, de svarar på mail inom minuter till någon timme. Jag har fått svar till och med kl 22.00 på helgen.
Supersonic sa:Ja Canyon verkar ha fått bra snurr på verksamheten igen. I mitten på januari beställde jag en LUX 9.0 Team och fick hem den på drygt en vecka. Kundservicen har även den god kvalitet, de svarar på mail inom minuter till någon timme. Jag har fått svar till och med kl 22.00 på helgen.