Den officiella Canyon-tråden

Hej.

Jag blir inte riktigt klok på huruvida det följer med stänkskärmar eller ej till Inflite AL8.0 S och önskar ett förtydligande.

Bifogar bild för att förtydliga:

CanyonInflite.jpg

Tack på förhand.
Andreas

@cyklariskogen: Tyvärr kommer vi inte att ha något mer event i år. Inflite kommer troligtvis vara med på de demodagar vi gör till våren.
@cliff Barnes: Skärmarna ingår inte. De passar alla modeller men är lite för smala för crossdäcken.

Finns inga planer på bredare skärmar? (för det finns väl plats?) Går det inte att få dit dubbdäck så känns dom lite värdelösa här i sverige.

Canyon_Sverige skrev:
-------------------------------------------------------
> @cliff Barnes: Skärmarna ingår inte. De passar
> alla modeller men är lite för smala för
> crossdäcken.

Har jag förstått det rätt om det finns fästen för skärmar på samtliga modeller av Inflite men att skärmarna ni säljer egentligen är för smala för cx-däck?

Har nu lyckats ha sönder mitt sista växelöra till min grand canyon al 6.0 2013, kan man beställa några nya härifrån? Vad kostar dom per styck?

Om man skall köpa fälgar till en Nerve AL 29 2014 skall man ha X12 (12 mm, 142 mm) bak och 15 mm fram, stämmer det? Något annat man behöver veta?

@ emilh Speedmax AL kommer i stort sett bli oförändrad inför 2014, ramen är densamma men serien kommer utökas med en modell. Speedmax AL 8.0 lämnas oförändrad. Lansering vecka 42.

@ Henrik83 Samma sak där - lansering vecka 42.

Är det någon som vet vikten på de DT-hjul som sitter på Grand Canyon CF SLX 9.9? De är enligt Canyons uppgift specialtillverkade för Canyon och skiljer sig därför på något oklart sätt från vanliga DT XR1450-hjul. De heter "DT Swiss Spline 90 XR1450 29".

Halloj Canyon!

Har en Grand Canyon CF...fick en återkallelse på mina helt perfekt fungerande Magura bromsar i våras!
Var utan cykel då i 6 veckor! Men idag vid tidig cykling var trycket helt borta på bakbromsen(det var ju just detta som kunde hända,därav återkallandet)
Var gör jag nu? Skickar till Jaguarverken igen?

Vinterbo skrev:
> När kommer övriga 2014 modeller ut i butiken,
> som striven?

Kollat längre upp i tråden?

@ mxHOLGE. Ja, sidan med växelöron är tyvärr inte helt lätt att hitta på just nu. Vi hoppas kunna snygga till den när vi lanserat 2014 modellerna vilket leder oss till boiance fråga. @ boiance, kring den 16/10 (vi har alltså skjutit upp det en vecka) kommer resterande 2014 modeller.

Jag ställer om min fråga.

Vet Canyon vad vikten är på de DT-hjul som sitter på Grand Canyon CF SLX 9.9? De är enligt Canyons uppgift specialtillverkade för Canyon och skiljer sig därför på något oklart sätt från vanliga DT XR1450-hjul. De heter "DT Swiss Spline 90 XR1450 29".

Canyon_Sverige skrev:
> @ mxHOLGE. Ja, sidan med växelöron är tyvärr
> inte helt lätt att hitta på just nu. Vi hoppas
> kunna snygga till den när vi lanserat 2014
> modellerna vilket leder oss till boiance fråga. @
> boiance, kring den 16/10 (vi har alltså skjutit
> upp det en vecka) kommer resterande 2014 modeller.

Det var inte jag som frågade...jag hade läst v.42längre upp itråden och tyckte personen som undrade kunde l2r. Men tack ändå!

En fråga till jag sitter i begrepp att beställa en canyon ultimate cf slx men är sjukt osäker över storlek. Jag är 183 cm lång och ha ett inseam-mått på 87 cm (dvs långa ben. På min nuvaradne landsvägscykel så sitter jag på 78,5 cm sadelhöjd (mätt från mitten av vevpartiet). Jag är hyfsat flexibel, dvs jag kan nudda golvet med min händer. PPS rekommenderar strl 58 (L) men jag är osäker just på grund av min kortare reach (mina långa ben). Vad säger du canyon sverige ska jag satsa på en 56 (M) istället?

Road_Runner skrev:
> Det är Vecka 42 i 6 dagar framåt också :-)

På onsdag smäller det har jag hört.

boiance skrev:
> En fråga till jag sitter i begrepp att beställa
> en canyon ultimate cf slx men är sjukt osäker
> över storlek. Jag är 183 cm lång och ha ett
> inseam-mått på 87 cm (dvs långa ben. På min
> nuvaradne landsvägscykel så sitter jag på 78,5
> cm sadelhöjd (mätt från mitten av vevpartiet).
> Jag är hyfsat flexibel, dvs jag kan nudda golvet
> med min händer. PPS rekommenderar strl 58 (L) men
> jag är osäker just på grund av min kortare
> reach (mina långa ben). Vad säger du canyon
> sverige ska jag satsa på en 56 (M) istället?

Nu är jag inte Canyon Sverige men jag tar mig friheten att ge ett svar. Jag är 182 cm och har inseam på 88. Har kört Canyon Ultimate SLX i både storlek 58 och 56 men har landat i att jag trivs allra bäst med 56 med en extra cm längd på styrstammen.

Det börjar bli dags att byta växelvajrar på min Nerve AM 6.0 från 2012.
Där är intern vajerdragning.
Finns det någon slags guide eller rör invändigt i ramen eller måste man använda den gamla vajern som dragtråd för att få i den nya?

@ Supersonic. Hjulsetet väger ca 1420 - 1430 gram.

@ Roy Mance, MTB Kullin mfl. Vi jobbar hårt för att allting ska bli klart och kanske kanske blir det lansering sent imorgon kväll.

@ Brando. Ja vi kommer att ha demoevents i Sthlm nästa år men inga datum är spikade.

@ Jekyll. Se sidan 69 i den här tråden.

Stuvarn skrev:
> Halloj Canyon!
>
> Har en Grand Canyon CF...fick en återkallelse på
> mina helt perfekt fungerande Magura bromsar i
> våras!
> Var utan cykel då i 6 veckor! Men idag vid tidig
> cykling var trycket helt borta på bakbromsen(det
> var ju just detta som kunde hända,därav
> återkallandet)
> Var gör jag nu? Skickar till Jaguarverken igen?

Väntar fortfarande på nått slags svar.....

Vet inte om jag ska välja Spectral 9ex eller Strive 8.0. Blir nog lika mycket uppför som neråt. Tycker Strive ser lite snyggare ut, men specsen och användningsområde verkar tala för spectral? Hur som helst är ju båda enduro mer eller mindre.

Vilka problem man råkar ut för såhär på kvällskvisten i trädet jag sitter på ;)

Ser med glädje en cross!

Passar bara SKS specialskärmar till Inflite AL 8.0 S och mina W240 dubbdäck går inte in under skärmarna om jag förstår det hela rätt?

Tillbaka
Topp