Här är mailet jag fick idag. Undra om det blir en cykel någon gång...
Canyon
PERSONLIGT BREV FRÅN ROMAN ARNOLD
Roman Arnold
Kära vän,
Jag skriver till dig personligen för att be om ursäkt för förseningen av din order och vår brist på service för tillfället. Nivån som Canyon just nu levererar på kunde inte vara längre ifrån vad vi som företag, och som hängivna cyklister, strävar efter. Vårt mål är att bygga världens bästa cyklar och samtidigt ge våra kunder exceptionell service. Just nu är vår service inte på den nivån och det är min plikt att ge dig en utförlig beskrivning över de problem vi just nu upplever.
Under 2013 sjösatte vi två stora projekt för att möta den ökande globala efterfrågan på cyklar från Canyon. Detta inkluderade byggandet av en helt ny Canyon.Factory och en implementering av ett förbättrat och skräddarsytt IT-system för hela företaget. Med dessa förbättringar kan vi ge dig en flexiblare, snabbare och fundamentalt bättre service. Vårt mål är att sätta en ny standard inom och utanför cykelindustrin. Slutligen, efter mer än två år av omfattande planering, implementering och konstruktion så är vår nya IT-struktur i drift och vi har startat produktionen i vår Canyon.Factory.
Förändringar i den här storleksordningen går inte smärtfritt. Men uppstarten har inte gått så bra som jag hoppades på. Som en konsekvens av detta kan din order tyvärr vara en av många berörda ordrar som blivit försenad när vi fortsätter det utmanande arbetet med att flytta vår produktion till den nya hypermoderna anläggningen, fullt integrerad med vår IT-struktur. Jag beklagar om du har fått felaktig information gällande din order. Nu har vi identifierat de initiala felkällorna och jobbar dag och natt för att lösa dem. Jag är trygg i min förvissning om att du inom två veckor kommer att få orderbekräftelse som stämmer ifrån oss.
Det faktum att just de förändringar som var tänkta att göra din upplevelse av och med Canyon bättre, just nu gör det motsatta orsakar mig personlig sorg. Situationen förbättras stadigt för varje dag som går men det kan dröja ytterligare fyra till sex veckor innan produktionen är i full gång. Hur gärna vi än skulle vilja kunna besvara dina frågor så har varken jag eller vår kundservice någon mer information under den här tiden.
På samtliga medarbetare på Canyons vägnar vill jag tacka dig för ditt fortsatta tålamod och stöd. Och jag vill personligen tacka för din förståelse.
Din,
Roman Arnold signature
Roman Arnold
Grundare & VD, Canyon Bicycles GmbH