smislo skrev:
-------------------------------------------------------
>
http://www.bike-magazin.de/mtb_news/szene_news/lie
> ferverzoegerungen-bei-canyon/a28755.html?utm_sourc
> e=newsletter&utm_medium=email&utm_campaign=bike_12
> _2015_2
Förstår ej tyska. Någon som kan översätta? Gissar att de har med nya fabriken och göra iallafall
EDIT: översatte på google translate
:Bästa kund Canyon,
eftersom det för närvarande finns i en mängd olika order till betydande förseningar i leveransen, jag ber om ursäkt personligen till dig. På denna punkt är vi långt ifrån standarden på tjänsten som jag har satt mig personligen som ett mål, och jag som mitt företag och Canyon besättning förväntar sig. För att jag tar fullt ansvar och hoppas på er förståelse. Vi alla dessa dagar arbetar dygnet runt för att undanröja orsakerna och få till stånd en mycket snabb förbättring. Jag ser det nu som min plikt att ge dig en rimlig förklaring.
2013 har vi beslutat att genomföra två stora projekt, för att möta den ökande globala efterfrågan på Canyon cyklar: byggandet av Canyon.Factory och uppgradering till en för hela företaget, enhetlig infrastruktur IT. Kombinationen av dessa två projekt kommer att öka vår flexibilitet gör oss snabbare och avsevärt och på ett hållbart sätt förbättra enormt den service vi kan erbjuda dig. Vårt mål är att fortsätta att bygga de bästa cyklar och att sätta nya standarder inom cykelindustrin och utanför. Efter två år av planering, byggande och färdigställande av den nya Canyon.Factory är nu i drift, har produktion påbörjats och den nya IT-infrastrukturen är live.
En förändring av arbetsprocesser i en sådan omfattning är dessvärre alltid förenat med vissa svårigheter och övergången till de nya processerna löpte mindre smidigt än väntat och alla mig här. Med många order således kommer att drastiskt fel, förseningar och, tyvärr, är din leverans av det påverkade. Jag ber om ursäkt för eventuella felaktiga uppgifter som du eventuellt har fått hittills i samband med din beställning. Som redan försäkrat Canyon besättningen dag och natt arbetar för att åtgärda de problem som uppstår och för att desarmera situationen. På grund av detta är jag övertygad om att vi kommer att skicka dig inom de närmaste två veckorna, en riktig leverans bekräftelse om din beställning.
De stora planer på att göra utnämningen av en Canyon cyklar bättre, snabbare och enklare, för närvarande ta in delar fortfarande precis tvärtom. Detta gör mig ledsen djupt, som ingen annan. Även om situationen förbättrades kraftigt och märk timme, räknar vi med ytterligare fyra till sex veckor, tills hela systemet fungerar smidigt. Så mycket som vi skulle svara på dina frågor på ett tillfredsställande sätt, ber jag om förståelse för att varken du eller jag kan kontakta vårt servicecenter dig med mer information finns tillgänglig just nu. Vi sätter allt i rörelse för att underlätta situationen och att skicka din cykel så fort som möjligt.
På uppdrag av alla Canyon medarbetare vill jag tacka er för er förståelse, ditt förtroende och stöd. Vi vore ingenting utan de många entusiastiska Canyon ryttare och fans där ute!
Din roman: