La en beställning 2015-10-30 på en Spectral AL 5.0. Fick ingen orderbekräftelse, så efter ca en vecka mailar jag och frågar och får då till svar att de har problem med ordersystemet och att alla mail inte går ut, får iaf min orderbekräftelse som säger att den skall skickas mellan 9/11-13/11, samma som det stod på hemsidan när jag la beställningen.
Den 13 hör jag av mig (otålig som jag är) till Canyon och frågar om den kommer att skickas den dagen då jag inte hört något. Får då ett kort svar att den tyvärr kommer att dröja 1-2v, inget mer.
Blir irriterad över det korta svaret, den bristande infon samt att de dragit pengarna och mailar igen. Tycker att man kan förvänta sig ett mer seriöst och utförligt svar när jag lägger ut över 20-tusen. Får då bekräftat att det fortfarande ser ut som den kommer att skickas mellan den 23-27/11. Ringer ett par dagar senare och får samma svar och att orderbekräftelsen skulle börja skickas ut from onsdag kväll (18/11)
Ringde idag igen för att kolla läget då jag inte hört något eller fått någon ny orderbekräftelse. Han kollade upp min order och blev sedan tyst. Ett nytt leveransdatum i slutet på maj (!!!). Är detta ett skämt eller? Om jag skulle lägga en cykel nu så står leveransdatum 28dec-2jan
Jag fick ingen info på hemsidan, när jag la min order och ej heller något mail med info ang detta strul. Hade jag vetat det innan hade det varit mer ok, men nu blir jag bara irriterad hur man kan behandla kunder så dåligt när det ändå handlar om relativt mycket pengar
Fortfarande ingen info på hemsidan (långt ifrån tydlig om det nu skulle finnas någon) om detta extrema strul med leveranserna
Det som jag dock tycker är mycket märkligt är hur snabbt tillbehören skickas. Borde det inte vara lika enkelt att skicka cyklarna då också?
Han skulle återkomma imorgon när han kontrollerat leveransbeskedet, men om maj stämmer så lär det inte bli någon Canyon och jag kan knappast rekommendera någon annan att köpa de heller. Hoppas också på någon form av bättre kompensation än en näve med clips till skorna om den skickas snart (om det tidigare inlägget nu var sant, vilket jag antar)