Pfaff
Aktiv medlem
Den trevliga Wahoo Bolt-tråden!
Färgskärmen?
Blir grötigt i svart vitt om man inte ha en färdig route att följa.
Är priset samma som tidigare så kanske man slår till och uppgraderar.
RRP upp från £185 till £250
Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Färgskärmen?
Blir grötigt i svart vitt om man inte ha en färdig route att följa.
Är priset samma som tidigare så kanske man slår till och uppgraderar.
"The new Elemnt Bolt is considerably more expensive than previously, up from £184.99 to £249.99. It’s available now. A test sample has just arrived so we’ll have a review on road.cc soon."
Skippar nog. 3000kr är det inte värt.
Tyvärr kontrollerar Wahoo pris hos handlarna väldigt hårt. Sällan de är ordentligt rabatterade någonstans annat än typ vid Black Friday eller liknande. Dock kanske de funkar att beställa med Bikester rabattkod…Eller vänta ett tag. Kommer nog hos någon tysk nära dig ev till annat pris. ?
Tyvärr kontrollerar Wahoo pris hos handlarna väldigt hårt. Sällan de är ordentligt rabatterade någonstans annat än typ vid Black Friday eller liknande. Dock kanske de funkar att beställa med Bikester rabattkod…
www.dcrainmaker.com
Skönt att de inte bryr sig om GPS-funktioner för det är inget jag någonsin har brytt mig om.
GPS är ett ”märke” och inte funktion om vi ska vara petiga. Galileo är en europeiska varianten och funkar fint utan GPS.En GPS utan GPS funktioner, vill någon ha det?
GPS är ett ”märke” och inte funktion om vi ska vara petiga. Galileo är en europeiska varianten och funkar fint utan GPS.
Eller vänta ett tag. Kommer nog hos någon tysk nära dig ev till annat pris. ?
Baksidan just nu är att mjukvaran verkar vara allt annat än stabil på nya. Men personligen hade jag nog grämt mig lite. Då den hårdvarumässigt verkar vara en rejäl uppgraderingBeställde en v1 förra helgen. Frågan är om det är värt att skicka tillbaka å köpa den nya? Någon som har en åsikt?
Baksidan just nu är att mjukvaran verkar vara allt annat än stabil på nya. Men personligen hade jag nog grämt mig lite. Då den hårdvarumässigt verkar vara en rejäl uppgradering
beror ju dels lite på pris och dels om man kan acceptera buggig mjukvara i början. Man kan ju dock tycka att de borde lösa det värsta rätt snabbt och frågan är om Dcrainmaker ens har senaste mjukvaran eftersom han troligen haft den ett tag.
Visst verkar det vara så, scrolla ned till kommentar #106 i recensionenJag tolkar det som att DCR har direktkontakt med både Wahoo, och tex Garmin /Tacx när han gör reviews. Både att han ger feedback och att han får uppdateringar på sina review enheter.
www.dcrainmaker.com
Det får han säkert. Det är mer en fråga vad som hänt från att filmen filmades och kund har den i handen. Så som det dykt upp uppdateringar till Wahoo kan det vara rätt ofta.Jag tolkar det som att DCR har direktkontakt med både Wahoo, och tex Garmin /Tacx när han gör reviews. Både att han ger feedback och att han får uppdateringar på sina review enheter.
Jo, och ofta börjar han med Beta-versioner. Det nämner han ofta i sina reviews. Men detta verkar ju vara struligare än normalt, tyvärr. Han misstänker väl själv att Bolten blir överlastad, och att det förvärras pga av att han befinner sig i ett väldigt cykelintensivt område!?! Så bor man i Eskilstuna eller Hyltebruk kanske symtomen på problemet inte blir så tydliga.Jag tolkar det som att DCR har direktkontakt med både Wahoo, och tex Garmin /Tacx när han gör reviews. Både att han ger feedback och att han får uppdateringar på sina review enheter.
Visst verkar det vara så, scrolla ned till kommentar #106 i recensionen
(Jag hittar inget sätt att direktlänka)![]()
Wahoo ELEMNT BOLT V2/2021 with Color Screen & Maps: A Review In Progress
It’s been four years since the original Wahoo BOLT was announced, which was arguably Wahoo’s most important bike computer in …www.dcrainmaker.com
Jag hade föredragit den nya varianten, lätt.Beställde en v1 förra helgen. Frågan är om det är värt att skicka tillbaka å köpa den nya? Någon som har en åsikt?
Jag kanske läser dåligt,.eller så är det underförstått, men gamla Bolten har ju en skärm som till skillnad från kompisens Garmin är fantastiskt i starkt solljus eftersom den inte är ett dugg beroende av bakgrundsbelysning. Är den nya färgskärmen likadan? Det känns ju som en rätt stark USP. Men för mig som bara cyklar i skogen och ändå inte navigerar vet jag inte om skärmen i sig gör så stor nytta egentligen, såvida inte underlagskartan blir radikalt bättre t ex genom möjlighet att läsa in trailforks.
Kan man flytta runt på kartan?
Värdelöst att bara sitta fast i underkant. T ex inte kunna se sitt spår för att kunna förstå var man ska.
Ingen här lär ha något svar på det då nya Bolten släptes igår. Det har dock sagts tidigare här i tråden ” Vem fan vill ha en Garmin” Så antar att ingen kan svara på frågan!Hur skulle ni ranka nya Bolten mot garmin 530 ?
Det där problemet har jag aldrig upplevt. Du vet väl att du kan ställa in i appen att kartan roterar automatiskt?Kan man flytta runt på kartan?
Värdelöst att bara sitta fast i underkant. T ex inte kunna se sitt spår för att kunna förstå var man ska.
Pilen är längst ner om du har en route som du ska följa. Om man inte har det så är pilen i mitten av skärmen. Kanske är en inställning!Kan man flytta runt på kartan?
Ja det är en inställning, går att ha båda varianterna både med och utan rutt.Pilen är längst ner om du har en route som du ska följa. Om man inte har det så är pilen i mitten av skärmen. Kanske är en inställning!
Körde en runda med racern igår, och nu äntligen blir inte skärmen svart på slutet av ett strava segment! Och om man tar pr kommer visas det en 5-10 sek oxå! som tidigare :-) Jag har nu firmware BOLT WB15-11596 - 28 May, 2021Någon mer än jag som har problem med Strava Live Segments? När jag närmar mig slutet på ett segment och ligger bra till för att slå min bästa tid så blir skärmen hel tom och mittenknappen visar "dismiss". Efter segmentet visas min tid men ingen information om jag slagit min bästa tid.
När jag inte är i närheten av min bästa tid funkar det som det ska.
Problemet diskuteras här https://groups.google.com/g/wahoo-elemnt-users/c/h2XzygNkHA0
Körde en runda med racern igår, och nu äntligen blir inte skärmen svart på slutet av ett strava segment! Och om man tar pr kommer visas det en 5-10 sek oxå! som tidigare :-) Jag har nu firmware BOLT WB15-11596 - 28 May, 2021
Däremot körde jag på ett segmnent där inte strava live gick igång, men har vart så ett tag. Har fungerat tidigare här ska prova ta bort lägga till segmentet, får nog kontakta support, händer ibland på mtb segment, rätt trist när man är van med detta. Missa pers där med 3 sek, övriga 3 segment jag körde på blev det pers! :-)
Jag har vart i kontakt med Wahoo om just dessa fel och det är ett software fel som dom känner till och skall åtgärda. Dock har det inte kommit i sista uppdaterigarna, då felet kvar står trots uppdatering.Någon mer än jag som har problem med Strava Live Segments? När jag närmar mig slutet på ett segment och ligger bra till för att slå min bästa tid så blir skärmen hel tom och mittenknappen visar "dismiss". Efter segmentet visas min tid men ingen information om jag slagit min bästa tid.
När jag inte är i närheten av min bästa tid funkar det som det ska.
Problemet diskuteras här https://groups.google.com/g/wahoo-elemnt-users/c/h2XzygNkHA0
Någon med erfarenhet av den nya Bolt? (dvs som äger den och har använt den?)
Nya Wahoo Bolt
NyaElemnt Bolt är den senaste cykeldatorn från innovativa Wahoo. Datorn har fått sig en rejäl uppdatering med bland annat en ny och tydlig färgskärm!www.cykloteket.se
DC Rainmaker verkar hittat en del buggar
Men sen har det inte hänt nåt? Jag har varit inne och kollat nästan varje dag. Har jag missat nåt?Jo, fast (det var nån vecka sen jag läste recensionen) nog väntade han på en mjukvaruuppdatering alldeles strax?
Det får man nog fråga den som har en V2Men sen har det inte hänt nåt? Jag har varit inne och kollat nästan varje dag. Har jag missat nåt?
Jaha? Har de en egen inloggning på DCR eller nåt?Det får man nog fråga den som har en V2
Den kära regnmakaren uppdaterar ju liksom inte sina gamla recensioner dagligen så du får väl vänta på honom eller släppa ängsligheten och slå till.Jaha? Har de en egen inloggning på DCR eller nåt?
Jag är riktigt sugen på en V2, men lär inte slå till förrän DCR har ”friskrivit” den. Antingen i ursprungsartikeln, en ny artikel eller i kommentarsfältet.
Nej, jag vet och det är ju det jag gör.Den kära regnmakaren uppdaterar ju liksom inte sina gamla recensioner dagligen så du får väl vänta på honom eller släppa ängsligheten och slå till.
Tidsnog uppdateras mojängen tveklöst.