Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt. Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare.
Ett otroligt imponerande bygge, förjäkla bra gjort! Jag hoppas att vi får en utvärdering när du hunnit nöta lite på den i sitt rätta element (med bilder!!!)!
Så första skogs turen avklarad och den är hel än så länge.
Blev en kort runda men alltid något.
Känns bra men jag har ju inget att jämföra med.
Finns säker hur mycket som helst att fippla med på gaffel och dämpare men det får bli senare. Fick nog bara använda typ halva fjädrings vägen i dag får skärpa mig?
Men i all iver att komma hem så glömde jag mobilen på jobbet så tyvärr inga kort? sorry.
Hur är era cyklar? hur tysta är dom? Länkaget är tyst och fint men kedjan låter lite är väll nästan helt tyst på 1-4 dreven sedan så drar kedjelinje i väg lite och det rasar lite när det skaver på bashen och styrare.
Antar att det får bli så.
/M
Min styrare (E13 XTX) som bara sitter i överkant är helt ljudlös över hela registret. Men den är ju i princip bara en framväxel som sitter i "fast" läge, inga rullar och grejor.
Då har cykeln fått smaka lite mera skog och so far so God! Den känns mjuk och fin och den har svalt det lilla som jag utsatt den för utan minsta problem.
Men here Gud vilket dåligt flås man har? helt slut efter bara någon kilometer men man sliter väll dubbelt pga kass teknik och balans. Men här skall cyklas så jag hoppas att man kan göra framsteg.
Måste skaffa skor till plattisar samt lämplig rygga med vatten blåsa i lämplig storlek.
Tipps mottages gärna.
/M
Magnus.Bovall skrev:
-------------------------------------------------------
>
> Måste skaffa skor till plattisar samt lämplig
> rygga med vatten blåsa i lämplig storlek.
> Tipps mottages gärna.
Så jävla kul att läsa om hur bra hojen klarar sig i skogen...
KUNGLIGT byggt :-D
Vad gäller vattenryggan så vill jag slå ett slag för Evoc FR Enduro Blackline
Tyvärr är den lite halvdyr men satan vad bra den sitter oavsett stök.
Blåsan ingår inte utan den får köpas separat, jag kör med en 3L Camelbak blåsa.
Jag har ett parFive Ten Impact VXi stl 43 som jag har använt en gång du kan få köpa för 800:- Dom är lite för stora för mig så därför säljer jag . Har ett par stl 42 på väg hem nu.
Du har inte relevant utbildning! Nån med relevant utbildning hade aldrig börjat och framförallt inte gjort klart detta. Du har extraordinär utbildning. Hoppas att allt slit med projektet ger ringar på vattnet i din ordinarie verksamhet. Bara att peka på cykeln och säga att man gjort allt själv måste väl vara ett högst levande inslag i ditt CV?
Hur fan har jag kunnat missa den här tråden? Har visserligen inte suttit vid datorn mycket under vintern, men ändå. Till skillnad mot nu då. Sträckläst till sid 14, men nu är det dags att skruva cykel.
Så himla kul att läsa och se om bygget! Gratulerar till ett bra jobb och bra slutresultat!
halford skrev:
-------------------------------------------------------
> Lätt det coolaste bygget nånsin.
^1
Ultracoolt verkligen.. Fixa en videosnutt snart också!!
Önskar jag hade verktyg, kunskap, tålamod och galenskap nog att försöka med något sådant här själv ?
Tack alla!
Har nu avverkad kanske 1.5 mil i skogen nu i helgen och allt funkar super☺
men då jag är helt grön på detta så undrar jag vad skall man ha för utrustning behövs shorts med vadering i arslet? Gör hur ont i arslet som helst.
Kollade på en bontrager sadel i dag och den känns betydligt mjukare än min funn sadel. Blir nog till att byta.
Men räcker det? Brukar det vara vadering i typ enduro all mountain shorts. Eller har man vaderat cykel byxor under.
/M
HTFU är det som gäller för sadel. Mer padding gör sällan det bättre. En sadel ska vara bekväm utan blöja, med blöja så kan den bli lite bekvämare.
Om det är sittbenen som gör ont, då är det bara att härda ut. Är det grengården som tar stryk/domnar av får du skaffa en sadel med urskurning i mitten.
Efter ett tag så vänjer sig bakdelen också. Det gör ont i början men det kommer säkert minska ganska kraftigt efter 4-5 turer. Om inte sadeln är okompatibel med din bak.