DIY-tråden (Do It Yourself)

cykloton

Aktiv medlem
Eftersom det inte finns någon sen innan vad jag kan hitta så drar jag nu igång en, visa era diy projekt, gamla som nya.

Cykelrelaterade såklart, kan vara hemmagjort cykelställ eller något annat du byggt, bidra med en bild!

konken

Ny medlem
MrGunnar sa:
Klädde en sliten Brooks Cambium med jeans. Nitarna penslades med svart nagelack. Riktigt nöjd med resultatet.
Sjukt grant, tänkte också köra jeans på en gammal sadel. Hur fäster du tyget snyggt, kör du bara nitar typ, eller limmar du också?

700c

Ny medlem
Skogsgubben sa:
700c sa:
DIY-ade en väskamed inspiration från Swift.
Jag vill veta mer. Hur sitter den fast? Hur gjorde du den stadig så att den inte bara säckar ihop?
Undertill sitter den med kardborre and, och i bakkanten gjorde jag ett snabbfäste typ "decaleur" då jag är snål och inte vill betala hutlöst för Velo Oranges lösning. Väskan har skivor av kanalplast i fodret för stabilitet.

MrGunnar

Medlem
konken sa:
MrGunnar sa:
Klädde en sliten Brooks Cambium med jeans. Nitarna penslades med svart nagelack. Riktigt nöjd med resultatet.
Sjukt grant, tänkte också köra jeans på en gammal sadel. Hur fäster du tyget snyggt, kör du bara nitar typ, eller limmar du också?
Man får tacka, blev klart över förväntan! Köpte spraylim på biltema, tror det är ett slags kontaktlim(skulle torka i mellan applicering och själva sammanfogningen. Rengjorde bara sadeln sen började jag i mitten och arbetade utåt. Sitter som bara den och inget som släppt efter 12mil på den.
@Crossmax japp jävligt hipster, men sitter på en tripster också så passar fint :)

konken

Ny medlem
Najs, jag funderade själv lite på huruvida limmet skulle blöda igenom eller ej, men kontaktlim är ju "torrt" som sagt.

Danne K

Aktiv medlem
Magnus.Bovall sa:
Ett par väskor ja..
Grymt du borde knäcka extra med att sy custom ram väskor.
Jo, jag har funderat lite på det, men jag skulle nog bara få prestationsångest om jag skulle sy väskor till andra. När jag syr till mig själv så gör det inte så mycket om någon söm inte blir perfekt.
Vet inte om det skulle vara så kul efter ett tag heller, eftersom det blir mer ett måste, som jag måste spendera tid på, istället för att vara ute med mina egna väskor. Men skulle jag bli arbetslös så kanske.

LDG sa:
om du inte jobbar med det får du gärna lägga upp ritningar :D
Det finns inga ordentliga ritningar. Bara lite skisser och uppskrivna mått. Det mesta hade jag i huvudet.

perzzon sa:
Snyggt!
Men vad är det för skivor?
Tack. Ja du. Jag var tvungen att ta en titt, för jag hade ingen aning. Det står Shimano SM-RT20-M Ø180 på dem.
https://bike.shimano.com/en-EU/product/component/tourney-tx800/SM-RT20.html

Topp
Happyride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer