Dubbdäck 2019/2020

Dubbdäck 2019/2020
Dubbdäck 2019/2020
Kör med Continental Contact Spike 240, 42 mm fram och 37 mm bak.
Köpte först 42 både fram & bak pga 37 varianten var slut, men såklart rymdes inte 42 i ramen.. :)

Känns väl helt okej, rullar ju inte speciellt bra jämfört GP4000S II men det gjorde inte mina schwable maraton winter 35mm heller.

Liten jämförelse, 18,5 km pendling med snittpuls 145.
Cyclocross GP4000S ~39 min
Cyclocross Contact Spike ~43 min
Fatbike Gnarwhale dubbad ~47 min

Dubbdäck 2019/2020
IceSpikerPro får otroligt mycket skit i de flesta trådar har jag märkt.

Jag har ett par ISP Evo 27.5x2.25 som jag kört med i 3 säsonger nu. Har tappat ca 10 dubb (~5/däck) och inga trasiga sidor eller nåt.
De ser nya ut fortfarande.
Däremot verkar de gått till LiteSkin nu, vill minnas att mina är SnakeSkin ?

Sliter mer på mina sommardäck som jag byter varje säsong.

Dubbdäck 2019/2020
Tegheim83 sa:
IceSpikerPro får otroligt mycket skit i de flesta trådar har jag märkt.

Jag har ett par ISP Evo 27.5x2.25 som jag kört med i 3 säsonger nu. Har tappat ca 10 dubb (~5/däck) och inga trasiga sidor eller nåt.
De ser nya ut fortfarande.
Däremot verkar de gått till LiteSkin nu, vill minnas att mina är SnakeSkin ?

Sliter mer på mina sommardäck som jag byter varje säsong.
Gamla Ice Spiker fick också mycket skit. Efter inkörning enligt instruktion höll de utmärkt för mig. Sen kom jag på att det inte behövs den sortens dubbdäck i Göteborg.

Senast ändrad:
Dubbdäck 2019/2020
Ice spiker pro(vikbara med wolframkarbiddubben) håller utmärkt tycker jag. Ja, de behöver köras in i början, gjorde misstaget att sladda sönder ett bakdäck ganska hårt på en frusen sjö utan att ha kört in dem...

Dubbdäck 2019/2020
Jag begriper inte hur ni får på Conti Contact Spike på fälgen utan att nypa slangen.
De är sanslöst trånga och jag har lyckats nypa hål på två slangar på rad trots försiktighet och ParkTool däckjärn (inplastade med metalläpp).

Behöver köpa nya slangar innan nästa försök...

Dubbdäck 2019/2020
gandhi sa:
Jag begriper inte hur ni får på Conti Contact Spike på fälgen utan att nypa slangen.
De är sanslöst trånga och jag har lyckats nypa hål på två slangar på rad trots försiktighet och ParkTool däckjärn (inplastade med metalläpp).

Nej de är fruktansvärda på den fronten. Jag misslyckades med ett. Fick ta ett annat hjul till slut - då gick det.

Dubbdäck 2019/2020
Lejon sa:
gandhi sa:

Nej de är fruktansvärda på den fronten. Jag misslyckades med ett. Fick ta ett annat hjul till slut - då gick det.

Jag kör dom tubeless, funkar utmärkt! Lyckas då också få på dom endast med handkraft.

Dubbdäck 2019/2020
En BBB Easy Tire https://www.cykelgear.se/verktyg/dackjarn/bbb-dacverktyg-easytire-tang gjorde påkrängningen till en barnlek. Otroligt smidigt.

Lejon sa:
gandhi sa:

Tillbaka
Topp