Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Aliide sa:Var riktigt isigt i Södra Stockholm och Huddinge idag. Beställt nya dubbdäck till den nya cykel jag troligtvis kommer köpa. De väl inkörda blev ju stulna iom att de satt på cykeln vid inbrottet och stölden av bla den cykeln.
Om de nya däcken kommer tappa massa dubb för att de inte blir inkörda så är det väl inte hela världen. 558 spänn för två däck kan man ha råd med om de här tar typ slut som just dubbdäck (orkar liksom inte hålla på att dubba om, dubbkit kostar väl typ lika mycket som ett nytt däck). För jag kommer inte cykla resten av vintern utan dubb iaf. Och kommunalt mer än en vecka (som ju lär bli minst två till innan jag kommit fram till vad jag vill ha) orkar man ju inte med. Kryper på väggarna och är tröttare på dagarna.
Blir alltså nya 30 mm SW. De som jag hade har levererat och hållit mig på hjulen i en och en halv vinter. Onödigt att dra runt med för många dubb än nödvändigt.
SvenC sa:Jag har tappat ca 15 dubb hittills denna säsong. Jag har för vana att gå igenom däcken före varje tur och komplettera med de dubb som fattas, för säkerhetes skull limmar jag alla dubb jag sätter dit.
Typ så.Makten sa:Aliide sa:Var riktigt isigt i Södra Stockholm och Huddinge idag. Beställt nya dubbdäck till den nya cykel jag troligtvis kommer köpa. De väl inkörda blev ju stulna iom att de satt på cykeln vid inbrottet och stölden av bla den cykeln.
Om de nya däcken kommer tappa massa dubb för att de inte blir inkörda så är det väl inte hela världen. 558 spänn för två däck kan man ha råd med om de här tar typ slut som just dubbdäck (orkar liksom inte hålla på att dubba om, dubbkit kostar väl typ lika mycket som ett nytt däck). För jag kommer inte cykla resten av vintern utan dubb iaf. Och kommunalt mer än en vecka (som ju lär bli minst två till innan jag kommit fram till vad jag vill ha) orkar man ju inte med. Kryper på väggarna och är tröttare på dagarna.
Blir alltså nya 30 mm SW. De som jag hade har levererat och hållit mig på hjulen i en och en halv vinter. Onödigt att dra runt med för många dubb än nödvändigt.
Risken att tappa dubb på en cykel som inte används i skogen är troligen nära noll, så det lär inte vara något att bry sig om. Det verkar vara när man cyklar lite på skrå och/eller slinter mot stenar och rötter som dubben lossnar, för det är i stort sett bara kantdubbarna som drabbas (på ISP i alla fall). Har inte tappat en enda dubb vid asfaltcykling på Schwalbe Marathon Winter som jag har på vardagscykeln däremot.
Valfri tysk nätbutik. Säljs även i ett kit tillsammans med ett verktyg för att trycka i dem.Zliper sa:Vart hittar man reserv dubb?
SvenC sa:Jag har tappat ca 15 dubb hittills denna säsong. Jag har för vana att gå igenom däcken före varje tur och komplettera med de dubb som fattas, för säkerhetes skull limmar jag alla dubb jag sätter dit.