Easyride Hellas lör 18/5 kl 10

• Trådstartare Trådstartare RK
  • Start datum Start datum

RK

Aktiv medlem
Tänkte ut och snurra lite i Hellas om jag får sällskap.
Start vid 10 snåret imorgon lördag, mysigt tempo på sköna stigar i några timmar.
Någon som är på?
/Robban

Stort tack till er som stannade mitt i finaste nerförsbacken på gröna idag :-)

Särskilt glad blev jag när jag kände igen dig Ubu/Erik OCH du hade grejjor att fixa mitt tubeless däck med. OCH du gav mig raklöddret om jag skulle behöva mer under dagen!!

Rivit sönder däck-sidan och försökt med flera ghetto fixar när ni kom. Din fix räckte en liten stund till och någorlunda fram till Cycle Corner utan sabbad fälg. Där fixade de ett nytt tubeless medans jag väntade( det gamla gick inte att rädda). Vad hade du för klister så att jag kan köpa ny tub till dig? + CRC Bike Fix.

Vet du när du cyklar Hellas igen så att jag kan lämna tillbaka? Eller annan lösning så att du får sakerna?

Hoppas ni fick en kul tur med grejjor som höll hela vägen!! Vi hade redan fått två timmar i benen så lite mek lärdom för mig och alla govibbar från er gjorde att dagen blev bra i alla fall! Tack!

Ses snart/Tatiana

ah, synd att det inte höll längre än så, jag har några liknande lagningar som varit tillräckligt bra för att jag ska glömma bort att dom finns… lim och crc "raklödder" bjussar jag på :)

Vi fick en riktigt fin tur, blå gröna, en ganska dyr xtr sallad för Rk, men det lyckades vi bända hyffsat rakt igen (väldigt mycket avverkningrester i skogen just nu)

OK, då vet jag att ni fick bra tur ni med bortsett en dyr närkontakt med grenverket. Tack för generositeten :-) men jag laddar ryggan med prylar till dig Ubu så får jag ge tillbaks dem när vi stöter på varann.

Tack för en riktigt nice tur, blev ju rätt easy till slut även man var lite orolig i början:-)

Stort tack till Erik och alla andra för fältmeket, funkade ju ypperligt. Var förbi SCS på vägen hem, men några reservdelar till växeln verkar inte finnas... Någon som vet var man får tag på reservdelar till en Shimanoväxel, alt vill köpa en extraplussad XTR Shadow + så jag har råd med en ny växel?
/Robban

Tack för en trevlig tur med riktigt bra stigval!

Verkar kunna hitta en XTR av fjolårsmodellen med Shadow+ från €145 hos Bike-Components eller HiBike. Brukar vara tyskarna som är billigast när man ska köpa grejer till drivlinan. Blev växelörat rakt nog eller går det inte bedöma förrän man monterar en odeformerad växel?

Blev väldigt få bilder igår, men här är några.

Peo visar hur det ska gå till.
IMG_4133.JPG

Strax innan vi vände tillbaka mot HBB.
IMG_4136.JPG

IMG_4138.JPG

/David

Växelörat är rakt nog för att funka ok, har kontaktat Whyte för att höra hur jag får tag på ett nytt. Nästa cykel kanske får bli en som det är lättare att få tag på reservdelar till...
David, blev ny växel från Tyskland, dock inte Bike-Components då de bara hade long cage. Passade även på att beställa några kedjelås för 10 delat så då kan få när vi ses igen och jag har något extra i väskan.
/Robban

Du kan kola med petracycles i england om du hittar den lilla skeva biten närmst växelörat. Kolla upp vilket nummer reservdelen har i techdocs först, restan av växeln var det ju inget problem med.

Tillbaka
Topp