Effektmätare
geologen sa:Jag har hört flera som haft väldigt stora felvisningar med Quarq. Vet inte hur vanligt det är, men det är ju nåt att kolla upp i alla fall.
Hur vet man att man har "väldigt stora felvisningar"?
Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
geologen sa:Jag har hört flera som haft väldigt stora felvisningar med Quarq. Vet inte hur vanligt det är, men det är ju nåt att kolla upp i alla fall.
JT sa:geologen sa:Jag har hört flera som haft väldigt stora felvisningar med Quarq. Vet inte hur vanligt det är, men det är ju nåt att kolla upp i alla fall.
Hur vet man att man har "väldigt stora felvisningar"?
geologen sa:Tja, när man är en normalstor man runt 75-80 kg och snittar 40 på tempolopp med full tempoutrustning, och 370 W på mätaren.
Eller när man testat sig och fått fram en uppskattad tröskeleffekt på ca 240 W och man når tröskelpuls med 170-180 W på mätaren.
Typ så...
lundatok sa:P2M hade ju Rotor för BB30 rakt av också, så det är nog inget bekymmer.
JT sa:Jensen sa:Stages har väll sagt att deras dubbelsidiga enbart är för proffs. Men kan ju alltid vara nått som kommer.
Ja, proffsen får enligt reglerna inte tävla på prylar som enbart är framtaget för dom. De måste vara kommersiellt tillgängliga. Jag har svårt att se att lagen vill begränsa sig till användning enbart på träning. Sen kan ju tillverkarna komma runt det genom att sätta fantasipriser på proffsprylarna och gör dom jättekrångliga att köpa. Typ som britterna gjorde med hojjarna de använde på OS 2012.
GoranS sa:JT sa:Jensen sa:Stages har väll sagt att deras dubbelsidiga enbart är för proffs. Men kan ju alltid vara nått som kommer.
Ja, proffsen får enligt reglerna inte tävla på prylar som enbart är framtaget för dom. De måste vara kommersiellt tillgängliga. Jag har svårt att se att lagen vill begränsa sig till användning enbart på träning. Sen kan ju tillverkarna komma runt det genom att sätta fantasipriser på proffsprylarna och gör dom jättekrångliga att köpa. Typ som britterna gjorde med hojjarna de använde på OS 2012.
Emellanåt ser man ju bilder från proffsens cyklar där de har prylar som mer eller mindre är prototyper/i testfasen och som inte är släppta. Hur rimmar det med nämnda regel? Finns något undantag för sådana prototyper om de "kommer att släppas kommersiellt"?
GoranS sa:JT sa:Jensen sa:Stages har väll sagt att deras dubbelsidiga enbart är för proffs. Men kan ju alltid vara nått som kommer.
Emellanåt ser man ju bilder från proffsens cyklar där de har prylar som mer eller mindre är prototyper/i testfasen och som inte är släppta. Hur rimmar det med nämnda regel? Finns något undantag för sådana prototyper om de "kommer att släppas kommersiellt"?
landen sa:geologen sa:Jag har hört flera som haft väldigt stora felvisningar med Quarq. Vet inte hur vanligt det är, men det är ju nåt att kolla upp i alla fall.
Har du "hört" om felvisningar som i visar konstant fel eller som i diffar från gång till gång? Jag börjar ju tro att alla wattmätare visar fel, eller så korrelerar inte watt så bra med tävlingsresultat bara...
geologen sa:landen sa:geologen sa:Jag har hört flera som haft väldigt stora felvisningar med Quarq. Vet inte hur vanligt det är, men det är ju nåt att kolla upp i alla fall.
Har du "hört" om felvisningar som i visar konstant fel eller som i diffar från gång till gång? Jag börjar ju tro att alla wattmätare visar fel, eller så korrelerar inte watt så bra med tävlingsresultat bara...
I de fall jag nämner handlade det om konsekventa fel. I det ena fallet har jag sett värdena själv på Strava pass efter pass. Där fick jag senare bekräftat också att det var fel på mätaren. Troligtvis åkte den in på service.
Nog för att det kan skilja mellan personer hur aero de är, men inte fan skiljer det 100 W mellan två personer som cyklar ungefär lika snabbt där båda har ungefär samma utrustning och kroppsstorlek.
geologen sa:Bara en sån sak som att behöva tänka på det talar emot Quarq, tycker jag. P2m är fit and forget, så att säga.
geologen sa:Bara en sån sak som att behöva tänka på det talar emot Quarq, tycker jag. P2m är fit and forget, så att säga.
geologen sa:Jaha, jag har ju gamla versionen. :)
Men jag kom faktiskt på en sak som är fel med P2m, även om det väl är ytterst sällan man märker av det. Vid riktigt höga kadenser "fastnar" accelerometern på nåt vis, så kadensen som visas blir konstant, och alltid på antingen 166 eller 187. Upp till runt 160 funkar allt fint. Osäker på om det bara är på min, eller om alla P2m lider av samma fel.
Min ger 0 i kadens när jag passerar 200.geologen sa:Jaha, jag har ju gamla versionen. :)
Men jag kom faktiskt på en sak som är fel med P2m, även om det väl är ytterst sällan man märker av det. Vid riktigt höga kadenser "fastnar" accelerometern på nåt vis, så kadensen som visas blir konstant, och alltid på antingen 166 eller 187. Upp till runt 160 funkar allt fint. Osäker på om det bara är på min, eller om alla P2m lider av samma fel.
landen sa:geologen sa:Jaha, jag har ju gamla versionen. :)
En annan sak som man märker av konstant är ju hur fula de är, men är ju en smaksak. Va därför jag valde bort just PM2.
Road_Runner sa:Någon som vet något känt ställe i europa säljer Powertaps P1 eller Bepro "och har dom på lager"
Beställde min P1 härifrån: http://www.scientific-coaching.com/Road_Runner sa:Någon som vet något känt ställe i europa säljer Powertaps P1 eller Bepro "och har dom på lager"
:D Varifrån köpte du om man får fråga?Road_Runner sa:Nä det gick åt skogen skriv en bra recension nu :-) för jag har beställt
BjornR sa:http://www.bikerumor.com/2016/02/22...shipping-now-with-carbon-crank-compatibility/
Watteam powerbeat finns nu att köpa dubbelsidigt 499$!
Vem vågar sig på denna skapelse?